AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg har 50/50 for to barn. Samarbeid mellom mor og meg er ikke topp, men det fungerer helt greit. Vi klarer å spleise på utgifter på barna, lage avtaler osv. Vi er ikke verdens beste venner, men det funker på et vis. Minstemann har akkurat begynt i 4.klasse. Mor ønsker at barnet skal gå på SFO hele 4 klasse, mens jeg har ment at barnet kunne sluttet allerede i 3.klasse. det er gåavstand til begge hjemmene og mor bruker bare SFO som en sosial greie og for å få litt avkastning. Eldste barnet er 13, så de klarer seg fint hjemme to timer etter skolen. Jeg har prøvd å få mor med på å si opp SFO, men hun nekter. Jeg bruker ikke SFO og syns det er irriterende å betale 1500 i måneden for at mor skal bruke det annenhver uke selv om hun ikke trenger det. Er det bare noe jeg må vente ut eller kan jeg kreve at barnet taes ut? Anonymkode: 69e61...966
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har 50/50 for to barn. Samarbeid mellom mor og meg er ikke topp, men det fungerer helt greit. Vi klarer å spleise på utgifter på barna, lage avtaler osv. Vi er ikke verdens beste venner, men det funker på et vis. Minstemann har akkurat begynt i 4.klasse. Mor ønsker at barnet skal gå på SFO hele 4 klasse, mens jeg har ment at barnet kunne sluttet allerede i 3.klasse. det er gåavstand til begge hjemmene og mor bruker bare SFO som en sosial greie og for å få litt avkastning. Eldste barnet er 13, så de klarer seg fint hjemme to timer etter skolen. Jeg har prøvd å få mor med på å si opp SFO, men hun nekter. Jeg bruker ikke SFO og syns det er irriterende å betale 1500 i måneden for at mor skal bruke det annenhver uke selv om hun ikke trenger det. Er det bare noe jeg må vente ut eller kan jeg kreve at barnet taes ut? Anonymkode: 69e61...966 "Avlastning"... ikke avkastning 🤣 -ts Anonymkode: 69e61...966
Hactar Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Hvis det er mor som har behovet, er det vel naturlig at det er mor som tar utgiften. Tenker det er bedre å bruke den argumentasjonen enn å forlange at barnet tas ut av SFO. Hva mor ikke burde ha behov for i sin tid med barna, er en avsporing av diskusjonen, tenker jeg. Endret 4. oktober 2019 av Hactar 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 Vi bruker SFO ut 4. pga det sosiale- elevene bør ganske spredt og det blir ellers mye kjøring fram og tilbake, telefoner og spørsmål om Per, Pål eller Espen kan bli med hjem... Men dette kommer an på så mye, hva andre gjør spiller vel ikke så stor rolle. Hva mener barnet selv? Hvis han/hun liker å være der og jeg ikke hadde akutt økonomisk trøbbel ville jeg punget ut, det er åtte betalingsmåneder igjen til du er kvitt problemstillingen for godt. Anonymkode: 166bb...69e
Ulrikke Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 Datteren vår sluttet på SFO ved påsketider i 2.klasse.... Da ville hun ikke mer. Hadde vært der minimalt den siste tiden. Hva sier barnet? Kan du høre med SFO-leder om det er muligher for halv plass? Jeg har jobbet flere år som SFO-leder, og vi har hatt foreldre som har fått lov til å bruke plassen litt annerledes, nettopp fordi de har 50-50 ordning og har ulike behov i "sin" uke.... Da kunne jo mor betalt for sin uke og du ikke for din, feks. Er det mange på skolen som bruker SFO på 4.trinn er det vel greit for det sosiale å være der, men er det et fåtall er det jo ikke like viktig sånn sett.
addict Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Han sluttet i midten av 3. klasse pga at vi flyttet og skolebussen bare følger skoletidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå