Gå til innhold

Til dere som ikke skal ha "hele pakka"

Anbefalte innlegg

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

Nå er det forsåvidt nok med 2 tråder om temaet fri bar og bonger, men jeg stillet et spørsmål i en annen rekke.

dere som ikke skal ha ALT inkl. i bryllupsfesten:

dere har kansje vert samboere i noen år nå, og bestemt å gifte dere. Dere har spart penger og funnet dato. har dere valgt en litt tili dato kansje? kansje lurere å spare LITT lenger og gi gjestene en helaften og et bryllup de husker? ikke at de sitter igjen med :" ja det var der vi betalte for brusen det" ? er det noe gøy? de sier det selvsakt ikke, men dere får kansje høre det av en som kjenner han eller kjenner hun... det sårer! et bryllup skal være et av livets største høydepunkt! 2 som elsker hverandre og skal leve sammen resten av livet og ønsker å VISE det til de innbjudne gjestene. hvorfor kjipe inn på en så fin ting her i livet? hvorfor ikke spare "litt" mer? Så ALLE sitter med en god følse dagen etter, og tenker :" det var et råfint bryllup" !

med tanke på dere skal ha bonger etc... at brus skal koste penger for gjestene? er dere ikke flaue? hva skriver dere i innbydelsene? "ta med drikkepenger"?

ikke får å terge opp noen jeg skriver dette, bare skriver sannheten, tenker dere igjennom riktig grundig, fårstår dere kansje poenget!

(forbehold om skrivefeil---dysleksi)

:wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

:o

Har ikke lest tråder på dette forumet før, men er det virkelig vanlig å ville bestemme over andres bryllup??? Hva kommer denne trangen til å ville påvirke andres valg..?

Merkelige greier. Skulle tro man bare kom med slike råd hvis noen spurte om det.

Skrevet

Hvorfor skal du bry deg SÅ mye med hvordan andre vil ha bryllupet sitt? Du kan vel ha bryllupet ditt på din måte, så lar du andre bestemme over sitt. De fleste har nok tenkt seg godt om før de bestemte seg for at det skulle bli bryllup. Og de har kommet frem til en måte å gjøre det på. Det må du da kunne akseptere.

Greit nok med de innleggene du har hatt i de andre trådene, men nå tar du litt av.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

men det føles rart at når et par sparer lenge til bryllupet sitt, at det ser ut som at de bare d*iter i å spare til siste biten liksom...drikkevarene! (brus.øl, whatever).

lurer på hvorfor?

når man sender innbydelsene til et bryllup, forventer ikke motaker å måtte ha med penger til en cola!

jeg mener dette virkelig! jeg hadde skammet meg og vert flau! vi har ikke noe "kongebryllup" vi heller, men alt er gratis for gjestene. og vi har spart, og skal bruke skatte/feriepengene våres pga. at det skal bli BRA! ikke halveis fordi VI vil gifte oss...da hadde vi drøyd et år lenger...får at alt skulle bli gratis for de innbudte.

Skrevet

Ok...Så du mener da at andre bryllup ikke blir bra fordi at de ikke gjør det akkurat på den måten du synes er best? Hadde jeg kommet i et bryllup hvor jeg måtte betalt for alkoholen, så hadde det ikke betydd noe som helst for meg. Det er brudeparets dag, de bestemmer hvordan dagen skal være. Er ikke folk fornøyd med det, så får de bare la være å gå. Er faktisk ikke verre enn det. Du virker utrolig egoistisk. Kan ikke du nå bare være fornøyd med hvordan feiringen av ditt eget bryllup vil foregå? Så lar du andre feire som de vil.

Skrevet

Er enig med deg i at skal man først invitere til fest så bør man sørge for gjestene. Det blir lagt ned utrolige summer i staffasjen rundt som ingen andre en bruden er opptatt av, som f eks invitasjoner, bordkort, pynt og dekorasjoner, bil etc og så knipes det heller på serveringen. Jeg ville også spart en stund til for å kunne spandert hele laget enn å gå rundt i en kjole til 20000 og latt gjestene betale for drinkene sine...

Gjest Embla s
Skrevet

Hun kommer jo bare med et godt råd? Hun dikterer da ingen - det er da fritt fram for alle hvordan de vil løse brylluppet sitt..

Skulle tro det var greit å få synspunkter fra andre en familie og venner!

Gjest Miss.Chanel
Skrevet
Det er brudeparets dag, de bestemmer hvordan dagen skal være.

...Og DU kaller meg egoistisk? :hoho:

jeg tenker mest av alt på gjestene, ikke meg selv! enda jeg er bruden.

Skrevet

Jannemm: Jeg kikket på linken til bryllupsstedet "deres"...det så veldig koselig ut der. Det dumme var at jeg klikket på meny....og fy så sulten jeg ble. :ler:

Skrevet

Jeg tror nok de aler fleste føler at de skal ha "heile pakka" uanset hvordan dette her med fri eller ikke- fri -bar gjøres. det er opp til vær enkelt og finne ut hvordan di vil ha det. MEN jeg provoseres litt jeg oxo av disse bongene, fordi jeg mener at man skal få gratis drikke når man kommer i et brylup og det vere seg både med og uten alkohyler... hos oss selv skal vi ha fri bar med ubegrenset GRATIS drikke til gjestene. hvis man er kreativ nok når det gjeldler drinker treng man faktisk ikke å kjøp så utrolig mye forsjelli alkohol! Mange drinker har de mange av de samme ingredientsene - men smaker totalt forsjelli.

nok om det....

jeg forstår jo på en måte de som velger bonger også fordi om jeg hadde hvert i en sittuasjon hvor jeg måttet velge mellom å å be 50 gjester mer, eller å ha gratis drikke... ja da hadde jeg istedet valgt bonger og invitert 50 ekstra! tror mye her har me økonnomi å gjøre alså...

håper ikke det er gjerrighet...

Gjest Embla s
Skrevet
Jannemm: Jeg kikket på linken til bryllupsstedet "deres"...det så veldig koselig ut der.  Det dumme var at jeg klikket på meny....og fy så sulten jeg ble. :ler:

Fant ikke noe meny jeg? Kom bare til en flott brudebukett? :-(

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

brudebukket?

"vi skal gifte oss" linken mener du? det er den buketten HAN kom med og fridde på 30-års dagen min med det.

hun mener nok en link jeg la ut i en annen tråd.

Skrevet

...Og DU kaller meg egoistisk? :hoho:

jeg tenker mest av alt på gjestene, ikke meg selv! enda jeg er bruden.

Hmm....Tenker så klart på gjestene jeg også, men hvis du leser det en gang til så står det at det er brudeparet som bestemmer hvordan dagen skal være. Hva er egoistisk med det? Regner med at du har bestemt hvordan dagen din skal være også..........

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

ja, det er jo det jeg prøver å forklare her hele tiden---best for de innbudte!

at det blir gøy.

Gjest Embla s
Skrevet
brudebukket?

"vi skal gifte oss" linken mener du? det er den buketten HAN kom med og fridde på 30-års dagen min med det.

hun mener nok en link jeg la ut i en annen tråd.

Ja, så på "vi skal gifte oss" linken :wink: (så bare at det var en nydelig bukett jeg, så tenkte at det kanskje var en brudebukett :wink: )

Hvor er linken med meny da?

Skrevet
Hvor er linken med meny da?
På siden foran....jeg har limt den inn. :)
Gjest Miss.Chanel
Skrevet

det går bra Embla! alle er litt rørete og sånn, freddann idag!

men brudebukketen blir ganske lik på en måte da.

Skrevet
det går bra Embla! alle er litt rørete og sånn, freddann idag!  

men brudebukketen blir ganske lik på en måte da.

Var kanskje jeg som var litt rørete da...siden jeg kommenterte en link som lå i en annen tråd. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...