Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble innkalt til møte på kontoret til sjefen for ca mnd si. Der fikk jeg overlevert skriftlig advarsel. Jeg har snakket med fagforbundet mitt som anbefalte meg å protestere på advarselen.

Protest ble skrevet, undertegnet og sendt til sjefen. Jeg er nå innkalt til nytt møte. Kan jeg nekte å møte? Jeg er sykemeldt og har ingen interesse av å verken forklare eller forsvare protesten. Det jeg hadde å si står i den

Anonymkode: f659a...621

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør jo ha en dialog med ledelsen, både pga advarselen og klagen og pga sykemeldinga. Så av egeninteresse synes jeg du burde møte. Lover og regler vet jeg ikke noe om. 

• Liker 19
Skrevet

Var i 1 times møte når jeg fikk advarselen så den er snakket ferdig føler jeg. Advarselen er basert på noen avvik over en 3 mnd periode. Jeg vet at avvikene må registreres skriftlig, og har sport 4 ganger om å få se avvikene advarselen er basert på uten å få noe svar fra sjefen. Men i det sekund jeg sender inn protest blir jeg innkalt til møte. 

Jeg er også sykemeldt på uke 4. Sjefen har ikke gitt en lyd fra seg på disse ukene. Firmaet jeg jobber for bryr seg ikke om sine ansatte. Blir du syk, er du overlatt til deg selv. 

Så nei, jeg har virkelig ikke noe behov for å gå på det møte. Så kan jeg nekte, så kommer jeg ikke til å møte

• Liker 2
Skrevet

Har du fått noe tema for det nye møtet? Hvis du er sykmeldt så kan det være et oppfølgingsmøte, og det er du pliktig til å delta på med mindre sykdommen er så alvorlig at man fysisk ikke er i stand til å møte. Ved å la være å møte opp så skade du ditt eget arbeidsforhold. Ta med deg f. eks. tillitsvalgt eller verneombud på det møtet. 

Anonymkode: 85099...b12

• Liker 16
Skrevet

Det vil ikke gjøre noe positivt for deg om du ikke møter. Men du har rett til å ha med deg noen til å hjelpe deg, for eksempel en tillitsvalgt fra fagforeningen din eller advokat, det ville jeg benyttet meg av.

• Liker 7
Skrevet

Nei har ikke fått noe tema for møte. Jeg fikk mail rett før kl 16 idag om innkallelse til møte kl 14 på mandag. Rekker ikke å få tak i noen til å bli med meg da

Skrevet

Du bør møte, men du kan ta med deg noen, f.eks en fra fagforeningen. Møter du ikke regnes det som at du ikke samarbeider, som både kan gå ut over stillingen din og sykepengene. 

Anonymkode: 59c01...5e4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei har ikke fått noe tema for møte. Jeg fikk mail rett før kl 16 idag om innkallelse til møte kl 14 på mandag. Rekker ikke å få tak i noen til å bli med meg da

Da snakker du med fagforening, jurist, verneombud eller lignende for du skal ha reell anledning til å få med noen. Så krever du i samråd med dem utsatt tidspunkt for møte. Gjør det kl. 08 på mandag. 

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da snakker du med fagforening, jurist, verneombud eller lignende for du skal ha reell anledning til å få med noen. Så krever du i samråd med dem utsatt tidspunkt for møte. Gjør det kl. 08 på mandag. 

Enig! Du kan svare mandag morgen at du ønsker å vite agenda for møtet, og at du ber om et par forslag til mulig nye møtetidspunkt da du ønsker å ha med deg noen (skriv gjerne fagforbund, el.l.) og at du ikke har anledning til å stille på møtet i ettermiddag. 

Du kan ikke nekte å møte, da kan du sette deg i en uheldig situasjon.

Anonymkode: 21a62...796

• Liker 16
Skrevet

Du bør nok møte, men ikke på mandag. Gjør som anonym over meg foreslår. Ta kontakt med fagforening/ en tillitsperson. Be om agenda for møte og si at det er for kort frist. Dersom du har mulighet kan du også selv foreslå noen tidspunkt.

• Liker 11
Skrevet

Etter 4 uker med sykemelding er det tid for dialogmøte og utfylling av oppfølgingsplan. Nekter du uten grunn kan du miste sykepengene. 

Anonymkode: ee7f9...8ba

• Liker 7
Skrevet

Du bør absolutt ta med deg noen på et slikt møte. Og du bør ta opptak av samtalen. Du kan ta med fagforening.

Anonymkode: bfbfe...ea1

• Liker 2
Skrevet

Sist jeg ble kalt inn til møte fikk jeg også kun 1 dag varsel. Ikke det en gang. Fikk sms på kvelden (21:55) om at vi skulle ha møte etter lunch dagen etterpå. Når jeg kom til møte satt både min sjef og hennes sjef å ventet på meg. Jeg fikk ikke vite hva møte handlet om, og fikk ikke mulighet til å ha med meg noen

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør IKKE gå på dette møtet alene.

Anonymkode: 743da...c2f

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg ble kalt inn til møte fikk jeg også kun 1 dag varsel. Ikke det en gang. Fikk sms på kvelden (21:55) om at vi skulle ha møte etter lunch dagen etterpå. Når jeg kom til møte satt både min sjef og hennes sjef å ventet på meg. Jeg fikk ikke vite hva møte handlet om, og fikk ikke mulighet til å ha med meg noen

Da ringer man fagforeningen 08 dagen etter, og så tar man i samråd med dem og krever utsettelse og krever å få agenda for møtet. 

• Liker 7
Skrevet

Hva slags ledelse er det som setter opp møte dagen etter innkallelse....hadde som de andre sier her ikke gått på det møtet alene og gitt beskjed så tidlig som mulig mandag. Ikke la deg skremme av stresstaktikken deres

Anonymkode: 04001...c07

• Liker 3
Skrevet

Da skal jeg gi beskjed til min sjef om at jeg skal ha med meg noen på møte og derfor må utsette det

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, du må gå i møtet, men nei, du skal i denne situasjonen ALDRI gå alene i slike møter, så når tidspunktet er lagt slik at du ikke kan planlegge å ha med deg støtte fra fagforbund eller lignende så ber du om utsettelse.

Jeg kan likevel gjøre oppmerksom på at dersom du likevel går i møtet: ikke signer på noe, ikke si ja til noe. Start heller møtet med å si: jeg er her av ren tvang da dere innkalte på alt for kort varsel. Det blir ikke signert et eneste papir eller gjort en eneste avtale i dette møtet, uten at jeg har fått anledning til å drøfte dette med min tillitsvalgte. Vil dere fortsatt gjennomføre møtet er det på disse premissene. 

Skrevet

Ser jeg skulle ha skrevet et innlegg her sist jeg ble kalt inn til møte. Fikk innkallelse som nevnt litt lengre oppe 21:55 på kvelden, og ble overrasket med at områdesjefen var med på møte når jeg kom dit. Ble fortalt litt av møtes agenda, men de ga meg i tillegg en skriftlig advarsel jeg ble presset til å skrive under på der og da

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke rett på å utsette møte slik mange her hevder, du kan be om utsettelse, men hvis ikke du får det må du faktisk dukke opp. Agenda bør de derimot gi deg. Du trenger ikke si noe, signere på noe e.l, men mange her er nok ikke helt klar over det som faktisk gjelder i slike saker. Du kan få  advarsel uten å være enig i den. Så lenge din oppførsel og dine feil er tatt opp med deg trenger det ikke være et ark med overskriften "skriftlig advarsel" signert av deg for at det skal gjelde, det holder i massevis at det er notert i et referat at du er bedt om å endre oppførsel. Når du åpenbart har sviktet i jobben og fått flere avvik på deg, for så å svare på det hele med å få en sykemelding og bli borte fra jobb, så viser du jo ikke akkurat endringsvilje. Du har gjort feil, da må du tåle tilbakemelding på det. Hva tror du blir bedre av å holde seg borte fra jobb? Hva er planen din videre? 

Anonymkode: 59c01...5e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...