Gå til innhold

Barnefar kommer med falske anklager fra sin advokat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar er den som har kontaktet advokat fordi han er uenig i fordeling. Med det så har han kun kommet med falske anklager mot meg. Noen som har opplevd lignende og hvordan har saken deres endt?

Anonymkode: 87b9b...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags anklager? Hvordan er fordeling pr i dag? Hvor gammelt er barnet/barna? 

Anonymkode: e4334...819

Skrevet

Ja, du må nesten si litt om hvilke kategori disse anklagene er i.

Skrevet

Fra er vel feil ord, via blir riktig. 

Årsaker til at han skal ha barnet mest, alle tingene han har listet opp er uriktige anklager. Han prøver å få meg til å fremstå som en dårlig mor for å få barnet mest. 

Skrevet

Så lenge ikke noe kan dokumenteres, er det kun ord mot ord. Be om dokumentasjon.

Husk selv å føre samværsdagbok: henting, levering, hva blir sagt osv. Dess mer detaljer dess bedre. Har ført dagbok siden dag 1 av samlivsbrudd da bf sa at han kom til å saksøke. Det har hjulpet meg veldig, gjennom alle fem runder! Han har faktisk enda tilgode å vinne fram i en eneste sak

Anonymkode: de1f5...248

• Liker 5
Skrevet

Kan du utdype litt mer? Hvor gammelt er barnet og hvordan anklager er det snakk om?

Anonymkode: a5c6a...f3a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype litt mer? Hvor gammelt er barnet og hvordan anklager er det snakk om?

Nei, det vil jeg ikke gjøre i frykt for å bli gjenkjent. Saken er lagt frem godt nok for de som har lignende erfaringer. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge ikke noe kan dokumenteres, er det kun ord mot ord. Be om dokumentasjon.

Husk selv å føre samværsdagbok: henting, levering, hva blir sagt osv. Dess mer detaljer dess bedre. Har ført dagbok siden dag 1 av samlivsbrudd da bf sa at han kom til å saksøke. Det har hjulpet meg veldig, gjennom alle fem runder! Han har faktisk enda tilgode å vinne fram i en eneste sak

Anonymkode: de1f5...248

Jeg kan faktisk dokumentere at alle tingene som ble listet opp, ikke stemmer. Jeg kan også dokumentere at det egentlig er far som gir dårlig omsorg. 

• Liker 1
Skrevet

Ellers har jeg kjøpt meg notatbok, all kommunikasjon med far foregår skriftlig og all bytte foregår i skole/barnehage. 

Hva med vitner barnefar har skrevet opp, vitner som ikke har hatt kontakt med vårt barn, etc, må disse vitne?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det vil jeg ikke gjøre i frykt for å bli gjenkjent. Saken er lagt frem godt nok for de som har lignende erfaringer. 

Jeg vil si at barnets alder kan ha en del å si. Må også nevne at jeg synes det er litt merkelig å ville ha råd uten å kunne nevne detaljer som er vesentlige. 

Jeg regner med at du har en advokat som er dyktig innenfor dette feltet. Det er den som kan svare og hjelpe deg med alt du lurer på her. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at barnets alder kan ha en del å si. Må også nevne at jeg synes det er litt merkelig å ville ha råd uten å kunne nevne detaljer som er vesentlige. 

Jeg regner med at du har en advokat som er dyktig innenfor dette feltet. Det er den som kan svare og hjelpe deg med alt du lurer på her. 

Barnet er under 3 år. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers har jeg kjøpt meg notatbok, all kommunikasjon med far foregår skriftlig og all bytte foregår i skole/barnehage. 

Hva med vitner barnefar har skrevet opp, vitner som ikke har hatt kontakt med vårt barn, etc, må disse vitne?

Det er bare taktikk. De vitnene er ikke verdt fem øre, og av det jeg leser er du trygg. Det er et skittent spill noen ganger, men det er helt typisk at man blir anklagd for ting i en sånn sak. Bare pust dypt og vit at du har ditt på det rene. Veldig slitsomt å stå i, og så unødvendig. Men ville ikke bekymret meg om jeg var deg. 

Anonymkode: db7c3...7cb

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare taktikk. De vitnene er ikke verdt fem øre, og av det jeg leser er du trygg. Det er et skittent spill noen ganger, men det er helt typisk at man blir anklagd for ting i en sånn sak. Bare pust dypt og vit at du har ditt på det rene. Veldig slitsomt å stå i, og så unødvendig. Men ville ikke bekymret meg om jeg var deg. 

Anonymkode: db7c3...7cb

Jeg har virkelig alt mitt på det rene. Jeg tror at mye av det brevet fra hans advokat var for å skremme. Likevel får det en til å tenke litt, jeg blir nesten paranoid på alt jeg må passe meg for fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...