Gå til innhold

Bruker dere noe ekstra i Dock boots om vinteren?

Anbefalte innlegg

På vinteren, ved slapseføre, har vi Dock boots og ullsåler. Ungene pleier å ha på seg ullsokker inne. Bruker dere noe mer på foten når dere bruker Dock boots på vinteren? F.eks raggsokk utenpå ullsokken? Eller holder de faktisk varmen?

Anonymkode: add32...846

Fortsetter under...

3 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Her på vestlandet hvor vi egentlig bare har slaps og sjelden snø holder det for mitt barn med tynne ullsokker og dock boots. :) Holder de få gangene vi har litt snø og. :P 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min lille varmeovn er mer enn varm nok barbeint i DockBoots uten ullsåler i ti minus.

Anonymkode: 57334...922

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på temperaturen, men har ofte tynne strikkasokker over.

Anonymkode: 4c702...edc

Takk for svar 😊 min har foreløpig vært for liten til å si i fra om han blir kald på beina, men nå som han er eldre og har mer språk, sier han nok i fra. Men syns det var greit å høre hva andre gjør 😊 står vel at de skal holde nes til -15(?), men syns bare de ikke ser så varme ut 😄

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 min har foreløpig vært for liten til å si i fra om han blir kald på beina, men nå som han er eldre og har mer språk, sier han nok i fra. Men syns det var greit å høre hva andre gjør 😊 står vel at de skal holde nes til -15(?), men syns bare de ikke ser så varme ut 😄

15 minus er ikke temp for å holde foten varm, men for at ikke materialet skal miste funksjonaliteten.

Her er 15 minus meget sjelden.

Anonymkode: 807f5...30f

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis han er for liten for å snakke, ville jeg ikke kjøpt Doc Boots. De er tunge. Ville heller kjøpt Cherrox som er lettere. 

Her på Østlandet er ikke nok med bare Cherrox på vinteren, må ha andre vintersko.

og en annen liten ting.. kjøp skotørker med engang. Sånne tette sko begynner å lukte ganske ille veldig fort. 😱

Anonymkode: 03695...a32

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han er for liten for å snakke, ville jeg ikke kjøpt Doc Boots. De er tunge. Ville heller kjøpt Cherrox som er lettere. 

Her på Østlandet er ikke nok med bare Cherrox på vinteren, må ha andre vintersko.

og en annen liten ting.. kjøp skotørker med engang. Sånne tette sko begynner å lukte ganske ille veldig fort. 😱

Dock boots er absolutt ikke tunge og de puster. Cherrox er de største drittskoene  som noen gang er laget.

cherrox har overhodet ikke såler som er brukbare, de er stive og ekstremt glatte. I tillegg er de tette noe som gjør at barn heller blir klamme på føttene.

Dock boots er neopren og puster. De har såler som er myke og har mønster som gjør at de ikke er glatte.

Ene min brukte bare tynne ullsokker i, den andre hadde strikkasokker utapå der igjen. 

• Liker 5
22 timer siden, Celtic Heart skrev:

Dock boots er absolutt ikke tunge og de puster. Cherrox er de største drittskoene  som noen gang er laget.

cherrox har overhodet ikke såler som er brukbare, de er stive og ekstremt glatte. I tillegg er de tette noe som gjør at barn heller blir klamme på føttene.

Dock boots er neopren og puster. De har såler som er myke og har mønster som gjør at de ikke er glatte.

Ene min brukte bare tynne ullsokker i, den andre hadde strikkasokker utapå der igjen. 

Vi har dårlig erfaring med dock boots. Holdt ikke bena til da 2&3 åringen tørr i vått vær. Kom ofte hjem med våte føtter, til tross for at han var tørr ellers. Tror vi prøver oss på cherrox i år, evt kavat gimo. De har vi god erfaring med

På 4.10.2019 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Cherrox stinker kattepiss og går til 0.grader. IKKE til minusgrader som mange tror.  Doc boots går til +15 og ned til -15grader. En tykk ullsokk når det er minus er godt.Aldri våt og svett som i cherrox og aldri kald!

Cherrox er vel strengt tatt tyngre og?I tilegg er de visst veldig gå å gå i (doc boots).

Anonymkode: 3a38f...5ad

• Liker 1

Annonse

Vi har hatt både Cherrox, Dock Boots og Slushers med kant (Euroskos eget merke, tror jeg), og jeg merker ikke nevneverdig forskjell. Sønnen vår er fire år, men ikke noe flink til å si ifra hvis han er kald. Jeg sjekker derfor alltid tærne hans etter at vi har vært ute og justerer ev. neste gang. Noen ganger tynne ullsokker, noen ganger ullsåle i tillegg, noen ganger raggsokker i tillegg.

Når det blir skikkelig kaldt, har han vintersko.

Anonymkode: 5bf8e...cf0

Bruker ullsåler i dock boots. Kunne sikkert brukt ekstra ullsokker istedet, men da blir som regel det for mye sokker i inneskoene. Så tynne ullsokker på foten som passer i inneskoene, og så rett opp i dock boots med ullsåler. Funket fint her hvertfall.

Anonymkode: fcc6a...670

Vi har ikke ekstra sokk, kun ullsokker de har  på inne også. 

Rart med disse som sier at barna blir våte i Dock boots? Det har jeg aldri opplevd hos mine tre unger. Men det finnes to typer, og det er viktig å kjøpe de som har gummi helt opp til toppen av skaftet. Og kjøp ekte, ikke kopi. Kopiene holder ikke varmt i kuldegrader.

Anonymkode: 682d9...cae

• Liker 1
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...