AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Og hvorfor er det ingen som blir mistenksomme? Alle vet at barn er mye jobb, og det kan ofte tilsvare dobbel fulltidsjobb eller mer. Når man har meldt seg ut av bidragsamfunnet fordi man ikke kan/i noen tilfeller ikke vil jobbe skjønner jeg ikke hvorfor man da får barn. Altså, er du frisk nok til å få barn er du frisk nok til å jobbe. Det får meg til å lure på om man virkelig hadde trengt å leve på staten eller om det er et skalkeskjul for tafattheten sin. I tillegg er det forsket på at barn av navere ofte blir navere selv, så særlig samfunnsnyttig er det ikke. Link: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/zLopr/-Barn-larer-at-problemer-kan-loses-av-det-offentlige Bare så det er sagt dette et oppriktig spørsmål og ikke på noen måte ment for å såre eller rakke ned på de som fikk barn før de ble syke, ei heller ser jeg ned på syke. Det er et tema jeg mener det bør settes mer fokus og ønsker derfor diskusjon rundt dette for å høre deres innspill. Takk Anonymkode: b3eb4...4a6 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Alle med barn er i navsystemet. De får barnetrygd. Anonymkode: 640c9...2b5 9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Reagerer ikke på det om den andre forelderen er frisk og yrkesaktiv. Eller tenker du at damer oppdrar barn alene? Anonymkode: 57362...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 Vel, en venninne av meg har samvittighetsløst melket staten for penger hele sitt voksne liv ved å overdrive den minste ting og forfalske papirer. Hun har alltid vært tiltaksløs, men når det kommer til stønader skal du se hun er motivert. Etter hun fikk barn sa hun at hun fint kunne jobbet men nav "lønnen" var like god. Forstå dem som kan Anonymkode: 4afec...82c 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle med barn er i navsystemet. De får barnetrygd. Anonymkode: 640c9...2b5 Nei takk, det visste jeg ikke. Tror nok du forstår hva jeg vil frem til. Anonymkode: b3eb4...4a6 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Har flere familiemedlemmer som er i navsystemet, men har barn likevel, så jeg kommer ikke til å ta side til om dette er riktig eller galt. En av dem er sengeliggende opp til 7 dager i uken grunnet en spesiell sykdom, men barnet hennes lever like godt uansett og drar ofte på ferie til andre land, får 100% oppmerksomhet når barnet er hjemme og er generelt litt bortskjemt. Det er mange årsaker og sykdommer som fører til at man havner hos nav, men det er også mange årsaker til at man kan få barn likevel. Anonymkode: 5a22f...b94
334 Skrevet 4. oktober 2019 #7 Skrevet 4. oktober 2019 Muslimer oppfordres av relgiøse ledere(og tilrettelegges for av eu) å komme hit å få så mange barn som mulig. Jo flere barn, jo flere penger får de. Stille ca ingen krav til disse. De få norske som gjør dette har vel andre problemer. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 Fordi de kan. Vi bor i Norge. Anonymkode: aa38f...f90
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #9 Skrevet 4. oktober 2019 Hvis ungene dine er så dårlig oppdratt at de er fulltidsjobb eller mer er det vel helst du selv som er uegnet som forelder. Det her blir like dumt som å si at: "Hvis du kan vaske badet ditt, kan du jobbe! Da kan du like enkelt være renholder! Så det så!" Anonymkode: 2b822...a29 7
solsnartsommer Skrevet 4. oktober 2019 #10 Skrevet 4. oktober 2019 Alle fungerer forskjellig, og alle grunner er forskjellige. Selvsagt finnes de som utnytter systemet, det viser nav sine egne tall på dette, men man kan ikke automatisk tenke at damer på trygd med barn utnytter systemet..
Gjest Witch24 Skrevet 4. oktober 2019 #11 Skrevet 4. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ungene dine er så dårlig oppdratt at de er fulltidsjobb eller mer er det vel helst du selv som er uegnet som forelder. Det her blir like dumt som å si at: "Hvis du kan vaske badet ditt, kan du jobbe! Da kan du like enkelt være renholder! Så det så!" Anonymkode: 2b822...a29 Støtter dette, og det er forskjell på å jobbe fullt+ ha barn og ikke jobbe+ ha barn. Det første vil være tungt for en med krevende helseutfordringer, alternativ nr. 2 er bedre da man kan bruke energien på å følge opp barnet. Ofte er barn forbundet med lykke og mening i livet som igjen er lindrende og helsebringende:)
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #12 Skrevet 4. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ungene dine er så dårlig oppdratt at de er fulltidsjobb eller mer er det vel helst du selv som er uegnet som forelder. Det her blir like dumt som å si at: "Hvis du kan vaske badet ditt, kan du jobbe! Da kan du like enkelt være renholder! Så det så!" Anonymkode: 2b822...a29 Absolutt ikke det samme i det hele tatt. Anonymkode: b3eb4...4a6 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #13 Skrevet 4. oktober 2019 TS: Hvorfor får menn i NAV-systemet barn? Anonymkode: f8a3f...409 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #14 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS: Hvorfor får menn i NAV-systemet barn? Anonymkode: f8a3f...409 Av samme grunn som damer i navsystemet får barn vil jeg tro. Anonymkode: b3eb4...4a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå