Gå til innhold

Trodde de adopterte et barn men fikk en voksen kortvokst psykopat

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/a/10870091/

Har dere sett filmen Orphan? Dette er en historie fra virkeligheten  hvor adoptivforeldrene mener at de er utsatt for svindel da barnet de adopterte som skulle være seks år, var voksen, som bare spilte barn. 

De er nå tiltalt for omsorgssvikt etter at de lot datteren være igjen i USA, o egen leilighet, men de selv dro til Canada for at en av sønnene skulle begynne på universitetet der. 

Begge sider av saken høres jo veldige merkelige ut. Tror dere at det er mulig å spille barn hvis man er kortvokst, gi seg ut for å være fra Ukraina og faktisk bli adoptert?

hva tenker dere? Er hun 6 år eller over 18 ut fra bildet?

https://sosialnytt.com/hevder-adoptivdatteren-6-egentlig-var-kortvokst-dame-pa-22-ar/

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Merkelig å ikke se forskjell på ett barn og en voksen person, selv om personen er kortvokst.

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet (endret)

Jeg skjønner bare ikke hvor vanskelig det kan være å finne ut hvor gammel hun er. Har de ikke måter å se dette på ut fra tennene osv? 🤔 Jeg vet ikke, men jeg syns hun ser ‘voksen’ ut i ansiktet.  

Endret av BangersBeans&Mash
Skrevet

De ser vel om hun har kjønnshår, tenner, mensen og så videre ja. 

Anonymkode: 881a5...a99

• Liker 4
Skrevet

Så de kjøpte et barni utlandet og ble svindla? Det var rart, gitt

Anonymkode: 94721...388

• Liker 1
Skrevet

Sykt. Stakkars folk

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ser vel om hun har kjønnshår, tenner, mensen og så videre ja. 

Anonymkode: 881a5...a99

De hadde oppdaget det og da skjønte de det, en tannlege kunne bekrefte at hun hvertfall var 22 utifra tennene

Anonymkode: 875df...728

• Liker 8
Skrevet

Eneste "bevis" i denne saken er jo de leger, tannleger og psykiatere som påstod at jenta var voksen. 

Anonymkode: 96c00...df9

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke helt se hva foreldrene skulle gjort annerledes i denne saken, de har jo gjort mye for denne kvinnen som "lurte" dem, dersom man skal tro leger, tannleger og psykiatere som påviser jenta som 22 år..

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes det ser ut som en kortvokst person

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så de kjøpte et barni utlandet og ble svindla? Det var rart, gitt

Anonymkode: 94721...388

Det var ikke i utlandet. Det var i Florida 

Skrevet

Kan ikke helt se hva foreldrene skulle gjort annerledes i denne saken, de har jo gjort mye for denne kvinnen som "lurte" dem, dersom man skal tro leger, tannleger og psykiatere som påviser jenta som 22 år..

At de oppjusterte alderen til 22 år, var jo fordi hun skulle få matkuponger og diverse rettigheter. At alderen ble oppjustert var på grunnlag av én legeerklæring. 

De er tiltalt for omsorgsforsømmelse. I denne saken har ikke alderen noen betydning 

Skrevet

De hadde oppdaget det og da skjønte de det, en tannlege kunne bekrefte at hun hvertfall var 22 utifra tennene

Anonymkode: 875df...728

Det som kompliserer det hele er at jenta har en sjelden form for dvergvekst. Et av symptomene er mensen og kjønnshår fra veldig tidlig alder

Skrevet

Jeg synes utrolig synd på disse foreldrene. De fikk en sosiopatisk VOKSEN! De hjalp henne med leilighet osv.. «Datteren» innrømmet at hun var eldre. Så plutselig skal noen andre adoptere henne, og de blir anmeldt for omsorgssvikt. Helt grusomt!

De har heldigvis masse bevis for at jenta er voksen

Anonymkode: 16bab...b56

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Luna Llena skrev:

Merkelig å ikke se forskjell på ett barn og en voksen person, selv om personen er kortvokst.

Hvor gammel tror du hun er, ut fra bildet?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes utrolig synd på disse foreldrene. De fikk en sosiopatisk VOKSEN! De hjalp henne med leilighet osv.. «Datteren» innrømmet at hun var eldre. Så plutselig skal noen andre adoptere henne, og de blir anmeldt for omsorgssvikt. Helt grusomt!

De har heldigvis masse bevis for at jenta er voksen

Anonymkode: 16bab...b56

Hvis jenta virkelig var over atten, hvordan kan hun da gi seg ut for å være foreldreløs fra Ukraina uten å kunne eller forstå ukrainsk? Og uten snev av utenlandsk aksent? Her er det mye som skurrer fra begge vinkler. 

De sier at hun var utagerende og voldelig og prøvde å dra moren mot et elektrisk gjerde og sto over dem om natta. Men hun er jo under halvmeteren og dårlig til bens. Hoppet fra biler i full fart. Kunne de ikke hadde bedre kontroll på en så liten person?

• Liker 3
Skrevet

Jeg leste at hun var allerede blitt "returnert" av et foreldrepar som hadde adoptert henne, før hun kom til de som denne saken  handler om. Altså hun hadde allerede bodd i USA i flere år. 

Anonymkode: f2f85...7b1

• Liker 4
Skrevet

Jeg så bildet av henne på facebook, før jeg leste overskriften. Første jeg tenkte var at hun er kortvokst. For meg så ser det tydelig ut, ser det på armene. At de er alt for kompakte for lengden. Synes også hodet ser for stort ut, noe som er vanlig hos kortvokste. Det finnes flere varianter av den genfeilen,og jeg vet at de kommer i alle varianter og fasonger på samme måte som oss andre. Men en av dem gir kortere kropp som er delvis "normalt" proporsjonert, men hodet er et ofte et hakk for stort og armer og bein er et hakk for tykke/kompakte. 

Du ser det tydelig på andre bilder fra andre artikler. 2_natalia-grace-now-living-with-a-new-fa0_natalia-grace-now-living-with-a-new-fa3_natalia-grace-now-living-with-a-new-fa

Om historiene om vold og drap er sant, det kan jeg ikke uttale meg om. Men at hun er kortvokst, det er det liten tvil om hos meg ihvertfall. 

Anonymkode: 7ee04...5f1

• Liker 8
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at hun var allerede blitt "returnert" av et foreldrepar som hadde adoptert henne, før hun kom til de som denne saken  handler om. Altså hun hadde allerede bodd i USA i flere år. 

Anonymkode: f2f85...7b1

Hun hadde bodd hos de i to år. Det jeg synes er merkelig er at de nye adoptivforeldrene ikke rådførte seg med adopsjonsbyrået ang hva som var grunnen til at hun ble returnert. Alle som tar til seg et barn vil jo vite mest mulig, for å hjelpe barnet. 

Nå bor hun hos enda en ny familie 

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så bildet av henne på facebook, før jeg leste overskriften. Første jeg tenkte var at hun er kortvokst. For meg så ser det tydelig ut, ser det på armene. At de er alt for kompakte for lengden. Synes også hodet ser for stort ut, noe som er vanlig hos kortvokste. Det finnes flere varianter av den genfeilen,og jeg vet at de kommer i alle varianter og fasonger på samme måte som oss andre. Men en av dem gir kortere kropp som er delvis "normalt" proporsjonert, men hodet er et ofte et hakk for stort og armer og bein er et hakk for tykke/kompakte. 

Du ser det tydelig på andre bilder fra andre artikler. 2_natalia-grace-now-living-with-a-new-fa0_natalia-grace-now-living-with-a-new-fa3_natalia-grace-now-living-with-a-new-fa

Om historiene om vold og drap er sant, det kan jeg ikke uttale meg om. Men at hun er kortvokst, det er det liten tvil om hos meg ihvertfall. 

Anonymkode: 7ee04...5f1

Nei DET  er det eneste alle er enige om. 

Endret av Pipaluk
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...