AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Hei. Jeg og min samboer vil søke boliglån om ca 2 måneder. Men jeg er litt usikker på om vi kun skal søke om et finansieringsbevis på nett eller avtale møte med banken? Da tenker jeg f. eks på å forhandle om rente, det er vel ikke mulig ved å kun søke på nettet? Samme med å forhøre oss om mulighet for mer lån utenom 5 ganger inntekt-reglen (dispensasjon fra lånereglene, som kan gis til 10 % av kundene). Vi vet ikke om det er noe vi trenger å benytte oss av, men tenker det er fint å vite. Jeg har ikke fysisk vært i en bank på mange år, så vet ikke helt hva som er mulig. 😅 Håper på hjelp! Anonymkode: fd3b3...771
Gumman87 Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Vi dro i banken når vi skulle søke om. Boliglån. Satt opp budsjett sammen med bankmannen osv. Alltid kjekkest å møte folk fysisk for en prat istedet for over nett tenker nå jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Så i samme møte som du skal be om å få lån utover grensen skal dere altså kverulere om renten? Drømmekunde. Anonymkode: 74732...4c6
pingeling Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 Rentenivået styres av hvor stor belåning dere har på det dere kjøper. Og det vet dere ikke før dere har kjøpt? Siden dere er usikre på om dere må ha et lån på mer en 5x inntekten. Det vanligste er å forhandle rentene senere, og at man i første omgang ser på hva man kan få låne (finansieringsbevis). Siden dere er usikre på hvor mye dere trenger å låne, og at dere muligens må over 5xinntekt så ville jeg hatt et møte med banken/e. Nettsøknader er greie i de tilfellene man vet eksakt hva man trenger, og er innenfor det som er normalt. Er dere sikker på å få lån på 5 x inntekt? Det er ikke gitt at alle får så mye siden det er veldig avhengig av hvor høy inntekt dere har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå