Gå til innhold

Jentungen har vondt i øret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har vondt i øret. Klager på at det er vondt og at det klør, har vær mye våken i natt pga dette. Hun tar seg etter øret. Noen forslag til å lindre ubehaget for henne? Tips og råd tas imot, synes så synd på henne😞

Anonymkode: b13af...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege for å sjekke? Det kan være infisert. Det kan være betennelse. Mulig hun trenger en salve, ørerens eller antibiotika. 

Anonymkode: 2feb9...31e

• Liker 6
Skrevet

Ring legekontoret og hør om du kan få en time før de stenger for helgen!

Anonymkode: eb238...768

Skrevet

Saltvannsnesespray og Paracet er anbefalingen fra leger ved ørebetennelse. Antibiotika har visstnok minimal effekt for å forkorte sykdomsforløpet. Men ville nok sjekket med lege for å bekrefte at det er ørebetennelse.

Anonymkode: 74acf...13e

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenta har vondt i øret. Klager på at det er vondt og at det klør, har vær mye våken i natt pga dette. Hun tar seg etter øret. Noen forslag til å lindre ubehaget for henne? Tips og råd tas imot, synes så synd på henne😞

Hvor gammel er hun?

Anonymkode: ec773...136

Skrevet

Få det sjekket. Jeg hadde dobbeltsidig ørebetennelse da jeg var liten og det var først da legen kikket i ørene at det ble oppdaget. Ikke noe å lure på, kontakt lege. 

Anonymkode: d4765...87f

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Vi har to ørebarn. Drar alltid til lege ved feber over 3 dager, alltid ørebetennelse. Antibiotika har fin effekt på våre barn. Uten hadde de trolig ikke blitt friske fra det.

Skrevet

Lege! Vanlig ørebetennelse klør ikke, så det er greit å få legen til å sjekke. 

Selv hadde jeg det som kalles «svømmeøre» når jeg var plaget av smerte og kløe. 

Anonymkode: 1eb4e...7d4

Skrevet

TS her. Beklager sent svar. KG ble helt glemt da dette pågikk. Ringte legen og fikk beskjed om å gi smertelindrende. Det gikk heldigvis fort over. For dere som lurte så er hun 5år. Hun spurte meg om natten da hun hadde vondt «mamma, skulle du ønske deg heller var du som hadde vondt istedefor meg»?

Mistenker en ørebetennelse da det var verst om natta. Hadde en time med gråt på dagen, også plutselig ga det seg og smilet kom momentant. 

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt på at det kanskje kunne være en idé å gå til legen...? :roll:

Anonymkode: 0437a...270

• Liker 2
Skrevet
På ‎04‎.‎10‎.‎2019 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Er neseborene hennes store? Har hørt at folk med store nesebor lettere kan få ørebetennelse enn andre. Kan ha noe med større åpninger å gjøre, veit ikke...

Skrevet
På 4.10.2019 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Da kontakter man lege... 🤦‍♀️

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Beklager sent svar. KG ble helt glemt da dette pågikk. Ringte legen og fikk beskjed om å gi smertelindrende. Det gikk heldigvis fort over. For dere som lurte så er hun 5år. Hun spurte meg om natten da hun hadde vondt «mamma, skulle du ønske deg heller var du som hadde vondt istedefor meg»?

Mistenker en ørebetennelse da det var verst om natta. Hadde en time med gråt på dagen, også plutselig ga det seg og smilet kom momentant. 

Så søtt 🤗

Anonymkode: 55540...f87

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at det kanskje kunne være en idé å gå til legen...? :roll:

Anonymkode: 0437a...270

TS her.

Som jeg skrev over, så ringte jeg til legekontoret. Fikk beskjed om at det ikke var behov for å dra innom på det gitte tidspunktet. :roll:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er neseborene hennes store? Har hørt at folk med store nesebor lettere kan få ørebetennelse enn andre. Kan ha noe med større åpninger å gjøre, veit ikke...

TS her. Om neseborene hennes er store? Nei, vil si at de er av normal størrelse. Skulle gjerne hatt kilder på denne😅

Skrevet

Er dere seriøse? Drar folk virkelig til lege med barn som har hatt øreværk i èn natt??  

Hørt om paracet og se det ann litt? 

Anonymkode: a193e...b9d

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere seriøse? Drar folk virkelig til lege med barn som har hatt øreværk i èn natt??  

Lettere å besøke lege jo større hjembyen er. Hvor bor dere, ts? Storby, småby eller bygd?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har hørt om telefon tenker jeg? Det er ingen forbrytelse å ringe legen for å få meningen til noen som kan dette litt bedre enn folk på kg 

Anonymkode: 788e1...629

Skrevet
På 7.10.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

TS her. Om neseborene hennes er store? Nei, vil si at de er av normal størrelse. Skulle gjerne hatt kilder på denne😅

Jeg mente ikke sånn megasvære, da. Jeg mente sånne "vidåpne" nesebor slik som Carl I. Hagen og Eddie Murphy har. Er neseborene hennes vidåpne?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke sånn megasvære, da. Jeg mente sånne "vidåpne" nesebor slik som Carl I. Hagen og Eddie Murphy har. Er neseborene hennes vidåpne?

Fikk du ikke med deg at barnet er blitt bra igjen

Anonymkode: a51bb...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...