Gå til innhold

Folk som skal verve en hele tiden:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med de som skal stoppe folk og spør: hvordan har du det i dag? Også drar de frem et nytt strømabbonement man skal betale på, et medlemskap hos Jehovas vitne, medlem i amnesty og flere andre ting?

Hvis man ikke ser en annen vei så klarer de nesten å fange en så de kommer med en lang samtale man nesten blir dårlig av!! Fe stakkars barna, Jesus som gikk på vannet, og strømmen som kan være tjuvkoblet. Hvorfor holder de på sånn? Kan de ikke bare få la folk få velge selv da? Herregud så masete! 

Anonymkode: 06126...945

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er jobben deres, de har provisjon på hvert medlem de verver.  Bare å overse de og si neitakk. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Fordi det er jobben deres, de har provisjon på hvert medlem de verver.  Bare å overse de og si neitakk. 

Det er ikke bare å overse dem. I mitt tilfelle dro de i armen min og dro meg i mot seg. Man skulle høre om strøm-abonnementet de har. Takket nei men det tok jo en halvtime å nå frem med å få sagt nei takk til nytt strømabonement. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å overse dem. I mitt tilfelle dro de i armen min og dro meg i mot seg. Man skulle høre om strøm-abonnementet de har. Takket nei men det tok jo en halvtime å nå frem med å få sagt nei takk til nytt strømabonement. 

True dem med anmeldelse, de har ikke lov til å dra i kunder.  Bare gå, ikke vits å stå å diskutere når du ikke er intr.  Vær kald. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, SupaWoman skrev:

True dem med anmeldelse, de har ikke lov til å dra i kunder.  Bare gå, ikke vits å stå å diskutere når du ikke er intr.  Vær kald. 

Prøvde men kunne ikke lage en scene foran alle. Dette gjør de jo der de færreste får sagt noe. At det går ann.... Hvorfor ikke bare innrømme at de forfølger fremmede? Også er det noen kristne som står under noen trær, og de bare hopper frem med evangeliene-lappene sine. De skremte meg.. Det som de ser ut som når man ser de på avstand så ser det ut som de er en vennegjeng som prater som men de er jo der for å misjonere. :forvirret: 

Skrevet

Også er man ferdig med de kristne, og på neste hjørne så sitter det folk og tigger penger. Alt dette gjør de i 16-17tiden da folk er på vei hjem. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde men kunne ikke lage en scene foran alle. Dette gjør de jo der de færreste får sagt noe. At det går ann.... Hvorfor ikke bare innrømme at de forfølger fremmede? Også er det noen kristne som står under noen trær, og de bare hopper frem med evangeliene-lappene sine. De skremte meg.. Det som de ser ut som når man ser de på avstand så ser det ut som de er en vennegjeng som prater som men de er jo der for å misjonere. :forvirret: 

De holdt deg vel neppe fast i en halvtime? Det er jo bare å gå. Ikke vikle deg inn i en samtale. Jeg rister bare på hodet og går videre. Tror du må øve deg på å si nei.

Anonymkode: f9ef1...3b9

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg bare løfter håndflaten avvergende mot dem og sier "NEItakk" ganske så tydelig. Uansett om de skal selge strømabonnement eller vil vite om jeg "har hørt de gode nyhetene" og vil frelses.

Du kan ikke være så veik at du blir stående og høre på gnålet deres i flere minutter eller opptil en halvtime!? Du må "manne deg opp", kvinne, og bare gå derfra med et tydelig NEI.

Endret av Million
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

De som står og vil verve folk til strømselskaper o.l. har det som jobb, på samme måte som telefonselgere. Det er kjipt for oss som går forbi, men de synes sikkert ikke det er så gøy selv heller, men må gjøre det for å betale regningene sine... 

Skrevet
4 minutter siden, Million skrev:

Jeg bare løfter håndflaten avvergende mot dem og sier "NEItakk" ganske så tydelig. Uansett om de skal selge strømabonnement eller vil vite om jeg "har hørt de gode nyhetene" og vil frelses.

Du kan ikke være så veik at du blir stående og høre på gnålet deres i flere minutter eller opptil en halvtime!? Du må "manne deg opp", kvinne, og bare gå derfra med et tydelig NEI.

Er ikke det men de drar folk i armen og det gjorde de tre ganger for at man skulle høre på dem. Hva skal jeg gjøre? Tre på meg boksehansker midt foran alle og brøle ut at jeg ikke vil høre om det? 

Da må jeg brøle ut alt jeg kan da, og da hadde de nok latt folk gå. De kan ikke mene at det er greit? Å rive i folk tre ganger for at man skal høre på dem... Jadda. :roll: Snakk om å være ekstremt pågående og late som de ikke hører: nei, vil ikke. hade. 

2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

De som står og vil verve folk til strømselskaper o.l. har det som jobb, på samme måte som telefonselgere. Det er kjipt for oss som går forbi, men de synes sikkert ikke det er så gøy selv heller, men må gjøre det for å betale regningene sine... 

Joa, men andre folk har det og og de mener vel ikke at å rive i folk er en arbeidsoppgave? 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det men de drar folk i armen og det gjorde de tre ganger for at man skulle høre på dem. Hva skal jeg gjøre? Tre på meg boksehansker midt foran alle og brøle ut at jeg ikke vil høre om det? 

Da må jeg brøle ut alt jeg kan da, og da hadde de nok latt folk gå. De kan ikke mene at det er greit? Å rive i folk tre ganger for at man skal høre på dem... Jadda. :roll: Snakk om å være ekstremt pågående og late som de ikke hører: nei, vil ikke. hade. 

Du må se VELDIG medgjørlig, mild og snill ut av utseende :fnise: Det gjør nok ikke jeg, for det er i hvert fall aldri noen selgere som har våget å dra i meg eller prøve og holde meg igjen når jeg først har bestemt meg for at jeg ikke vil ha noe med dem å gjøre. Setter opp et kaldt og avvisende uttrykk og bare fortsetter å gå, SELV OM jeg hører at de begynner å lire av seg salgsargumentene sine. Da får de bare stå der og prate ut i tomme lufta, for jeg er gått!

Øv deg på biske og avvisende ansiktsuttrykk i speilet hjemme 😄

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...