AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Noen som sliter med intense muskelspenninger pga angst og stress? Hva hjelper dere i så fall? Får noen voldsomme spenninger (tror jeg) i bryst, rygg og armer som kan vare hele dagen. Føles som kroppen er på randen til et krampeanfall hele tiden, at alt bare trekker seg sammen og verker. Blir svimmel og uvel når det kommer sånne dager, så er utrolig plagsomt. Og finner liksom ikke noe som roer det ned Anonymkode: 35f15...feb
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 43 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som sliter med intense muskelspenninger pga angst og stress? Hva hjelper dere i så fall? Får noen voldsomme spenninger (tror jeg) i bryst, rygg og armer som kan vare hele dagen. Føles som kroppen er på randen til et krampeanfall hele tiden, at alt bare trekker seg sammen og verker. Blir svimmel og uvel når det kommer sånne dager, så er utrolig plagsomt. Og finner liksom ikke noe som roer det ned Anonymkode: 35f15...feb Jeg spenner nakken når jeg er sosial over lengre tid, og blir generelt til slutt så sliten i kroppen at jeg kan få skjelvinger. Hvis det er ekstremt hemmende så kanskje noe medisinering på de verste dagene kan hjelpe? Finnes jo milde muskelavslappende feks, men må selvfølgelig konsultere grundig med lege om det. Anonymkode: 83436...dea
C8H10N4O2 Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Psykomotorisk fysioterapi skal visst være greia. Må i gang med dette selv nå.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg tror jeg å har dette. Kan kjenne det i ryggen, og da blir armene også «rare». Får det også i bena, spsielt hvis jeg står helt stille. Da spenner jeg bena slik at det av og til føles ut som gulvet beveger seg. Deretter blir alt av bevegelse osv unaturlig, og da kan jeg også bli ør. Leter også etter noe som hjelper.. jeg pleier å distrahere meg selv ved å enten støvsuge, leke med barna osv. Men får ofte hjertebank fordi det er så ubehagelig. Huff, unner ingen å ha det slik! Anonymkode: 2c502...bae
Frøkensina Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg kan få det over hele kroppen hvis jeg har hatt mye angst. Veldig ubehagelig og det blir jo knuter overalt.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #6 Skrevet 5. oktober 2019 Regelmessig trening og generelt være i fysisk aktivitet hver eneste dag hjelper meg. Anonymkode: 39afe...138
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Er spenninger og anspenthet det samme? Isåfall så har jeg det, hos meg så sitter det i hel kroppen. Men det er aller verst i kjeven og ryggen, men synes kjeven er verst. Fordi det sprer seg til halsen og da kjennes det ut som at jeg kveles og ikke får puste. Halsen kan bli fysisk hoven av det. Også sprer det seg til nakke og skuldre, også ender jeg opp med hodepine og svimmelhet. Anonymkode: 23464...2aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå