Gå til innhold

Sfo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fortsatt i tenkeboksen.. Vi har to barn som begynner i 6. Og 3. Klasse til neste år. Vi har også en 1. Klassing det året. De to eldste trivdes ikke på Sfo og de er hjemmealene frem til 1530 hver dag. De har telefoner og vi har verdens beste nabo som er hjemmeværende som er tilgjengelig for barna. Vi tenker nå på om 1. Klassingen rett og slett skal få lov til å "slippe" Sfo? Er det innafor.. 

Anonymkode: 145cc...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SFO kan også være viktig for det sosiale miljøet i 1. Klasse, så tenk dere godt om.

Anonymkode: be444...016

• Liker 8
Skrevet

Enig med AB over. Jeg ville prøvd det, og sett det an. 

Anonymkode: 69966...503

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville prøvd Sfo først hvertfall, og heller latt han slippe etter et halvt år om han ikke trives. Jeg er førsteklasselærer og ser tydelig at Sfo i starten er bra for å bli bedre kjent. De som ikke går på Sfo har vanskeligere for å bli godt kjent med resten i starten. 

Anonymkode: 03e52...d6c

• Liker 2
Skrevet

Det må da være mye bedre for et barn å leke på SFO enn å holde på med mobilen sin?

• Liker 4
Skrevet

En førsteklassing ville jeg hatt på SFO i starten. Alle rmest for det sosiale, men også for at søsken ikke skal måtte være barnevakt på daglig basis. En gang i ny og ne er selfølgelig helt ok. 

SFO er viktig for førsteklassinger ofte, rett og slett for å komme inn i gruppa. Så kan jo barnet heller ha fri av og til. 

• Liker 2
Skrevet

Vi er i samme båt hvor sjetteklassingen ikke har SFO (finnes bare opp til fjerde) og tredjeklassingen bare har tre dager i uken (han vil gjerne slutte, men alternativet er å sitte hjemme foran en skjerm så det er ikke aktuelt en stund ennå). Det er likevel uaktuelt at førsteklassingen skal slippe SFO helt. Det er en viktig sosial arena for de minste klassene og det er synd å dra hjem til skjerm når alle vennene går til SFO for å leke sammen. Vi har sett at det raskt har blitt en deling i klassene mellom de som går på SFO og de som ikke gjør det. Vi har gjort det slik at førsteklassingen har SFO tre dager i uken hun også, slik storebroren har. Da får hun litt fri, men har samtidig nok SFO til å få sosialt utbytte av det og være en del av det gode miljøet der. 

Skrevet

Her oppfordres elevene til å være på SFO i 1.klasse pga det sosiale. Ville absolutt prøvde det, om ikke annet så halv plass, så kan han/hun heller få dra hjem tidlig noen dager isteden. Med mindre dere av økonomiske grunner ser dere halt nødt til å spare, selvfølgelig, eller om det er en veldig dårlig sfo. Vi har en bra sfo og ser at det betyr mye for å bli kjent med de andre på trinnet. Alternativet blir fort mye skjerm hjemme, og det er ikke et alternativ her iallefall.

Anonymkode: 07cef...b2b

Skrevet

Sfo er da så mye kjekkere enn å sitte hjemme med tv, ipad og mobil! 

Anonymkode: 96b31...a00

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Arkana skrev:

Vi er i samme båt hvor sjetteklassingen ikke har SFO (finnes bare opp til fjerde) og tredjeklassingen bare har tre dager i uken (han vil gjerne slutte, men alternativet er å sitte hjemme foran en skjerm så det er ikke aktuelt en stund ennå). Det er likevel uaktuelt at førsteklassingen skal slippe SFO helt. Det er en viktig sosial arena for de minste klassene og det er synd å dra hjem til skjerm når alle vennene går til SFO for å leke sammen. Vi har sett at det raskt har blitt en deling i klassene mellom de som går på SFO og de som ikke gjør det. Vi har gjort det slik at førsteklassingen har SFO tre dager i uken hun også, slik storebroren har. Da får hun litt fri, men har samtidig nok SFO til å få sosialt utbytte av det og være en del av det gode miljøet der. 

Arkana - jeg bare liker innleggene dine assa 🥰🥰🥰 Du har så mye godt å komme med, alltid kloke og velmenende ord🥰 

Du virker som en skikkelig ålreight person 😃 

Sånn.. måtte bare få det ut 😂😂😂

• Liker 4
Skrevet

Datteren min på 9 har aldri gått på SFO. Ikke mange i klassen som har gått der. De har lekt i gata og vært på besøk hos hverandre etter skoletid

Anonymkode: 14de3...044

Skrevet
1 time siden, MammaMums skrev:

Arkana - jeg bare liker innleggene dine assa 🥰🥰🥰 Du har så mye godt å komme med, alltid kloke og velmenende ord🥰 

Du virker som en skikkelig ålreight person 😃 

Sånn.. måtte bare få det ut 😂😂😂

Tusen takk. :) Det var veldig hyggelig sagt. :blomst:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...