Gå til innhold

Sfo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fortsatt i tenkeboksen.. Vi har to barn som begynner i 6. Og 3. Klasse til neste år. Vi har også en 1. Klassing det året. De to eldste trivdes ikke på Sfo og de er hjemmealene frem til 1530 hver dag. De har telefoner og vi har verdens beste nabo som er hjemmeværende som er tilgjengelig for barna. Vi tenker nå på om 1. Klassingen rett og slett skal få lov til å "slippe" Sfo? Er det innafor.. 

Anonymkode: 145cc...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SFO kan også være viktig for det sosiale miljøet i 1. Klasse, så tenk dere godt om.

Anonymkode: be444...016

• Liker 8
Skrevet

Enig med AB over. Jeg ville prøvd det, og sett det an. 

Anonymkode: 69966...503

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville prøvd Sfo først hvertfall, og heller latt han slippe etter et halvt år om han ikke trives. Jeg er førsteklasselærer og ser tydelig at Sfo i starten er bra for å bli bedre kjent. De som ikke går på Sfo har vanskeligere for å bli godt kjent med resten i starten. 

Anonymkode: 03e52...d6c

• Liker 2
Skrevet

Det må da være mye bedre for et barn å leke på SFO enn å holde på med mobilen sin?

• Liker 4
Skrevet

En førsteklassing ville jeg hatt på SFO i starten. Alle rmest for det sosiale, men også for at søsken ikke skal måtte være barnevakt på daglig basis. En gang i ny og ne er selfølgelig helt ok. 

SFO er viktig for førsteklassinger ofte, rett og slett for å komme inn i gruppa. Så kan jo barnet heller ha fri av og til. 

• Liker 2
Skrevet