Gå til innhold

Kjæresten drar inn andres sexliv i våre diskusjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å kommunisere oss frem til å få et litt bedre sexliv etter noen litt magre år. Begynner å bli bedre! Men reagerer litt på noe som har skjedd et par ganger i det siste. Nemlig at han bruker sine kompisers sexliv som eksempel på ting han har lyst til med meg. At kjærestene deres gjør det og det, skulle så gjerne gjøre det og det (eksempel: vekke han med å sette meg oppå han og ri han). Jeg synes dette er feil gjort både overfor dem og meg. Også får det meg til å lure på hva han sier om meg i disse samtalene der han får vite disse tingene. Er dere enige eller overreagerer jeg?

Anonymkode: 9b4b9...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mja, når dere skal dra inn tanker og innfall inn på soverommet, så er det jo naturlig at disse kommer utenifra (eller er inspirert av) et sted. Vennekretsen er iike et unaturlig sted.

Men jeg kan tenke meg at det er tåpelige måter å gjøre det på. Mener han at du skal gjøre/like noe fordi kompisens kjæreste gjør det, så begynner det å bli ugreit. "Hans dame gjør X, så jeg synes det bare er rimelig at min dame også kan X". Du er da ikke en hund som skal dresseres til standardrepertoir av tricks.

Hvis han derimot forteller at kompisen digga noe og han selv synes det høres spennende ut, så tenker jeg at det er innafor hva man forventer å snakke om når man skal snakke om sexlivet.

Hvis det at folkene er navngitte gjør at du får litt for levende bilder i hodet som du ikke liker av hva vennepar bedriver, så er det vel mulig å be han skru tilbake på detaljnivået og heller konsentrere seg om hva dere kan gjøre sammen heller enn å utbrodere hva som skjer i et annet soverom.

Hvordan ville du reagert på forslaget om å vekke han med en ridetur hvis han ikke hadde fortalt hvor han hadde innfallet fra? Har du tenkt noe på hvilken del av dette som gav litt besk ettersmak?

• Liker 3
Gjest Paramount
Skrevet (endret)

Enig med deg. Unødvendig å være så konkret. Hvorfor ikke bare si at han har lest/hørt om andre osv? Bare for  introdusere et tema. 

Endret av Paramount
Skrevet

Vel...

Det jeg tenker at han skulle sagt, var at han hadde hørt en historie om en dame som vekket mannen sin ved å sette seg på han og ri han, og at han etterpå har blitt småkåt hver gang han tenker på den tanken.

Det ville vært å så et frø...som han senere kunne høste.

Men jeg er kvinne.

Menn er ofte noen duster, når det kommer til sånt. Er i en litt samme situasjon nå om dagen, hvor jeg har lyst til å få lyst, men har en utrolig tåpelig kommentar hengende over meg.

Samtidig, min erfaring, er at det er de mannfolkene som kommer med de mest dustete kommentarene, som jeg til syvende og sist, blir mest kåt på også. 

Så når det kommer til sex så tenker jeg på menn som «noen store digre beist, som er full av sex, men som er kommunikativt tilbakestående». Det hjelper litt. Da skrur jeg av ørene og tenker på all sexen som er inni de. Litt som en Heathcliff eller en Edward Rochester, om du skjønner?

Erfaringen er i alle fall at en mer fintfølende mann er det ikke sikkert du ville hatt bra sex med, og de man har bra sex med er ofte litt blokkert.

Anonymkode: 54a8a...429

Skrevet

Jeg tror han forsvarer og normaliserer sine ønske med å "skylde" på kompisene. Ikke bruk energi på denne bagatellen. Jeg tviler sterkt på at han forteller kompisene om hvor lite sex han har..

Anonymkode: 32456...70e

• Liker 5
Skrevet
På 4.10.2019 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Vi prøver å kommunisere oss frem til å få et litt bedre sexliv etter noen litt magre år. Begynner å bli bedre! Men reagerer litt på noe som har skjedd et par ganger i det siste. Nemlig at han bruker sine kompisers sexliv som eksempel på ting han har lyst til med meg. At kjærestene deres gjør det og det, skulle så gjerne gjøre det og det (eksempel: vekke han med å sette meg oppå han og ri han). Jeg synes dette er feil gjort både overfor dem og meg. Også får det meg til å lure på hva han sier om meg i disse samtalene der han får vite disse tingene. Er dere enige eller overreagerer jeg?

Anonymkode: 9b4b9...c92

😳 det der blir bare feil! Du overreagerer ikke. Synes ikke han har sosiale antenner

Anonymkode: e0950...cf9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel...

Det jeg tenker at han skulle sagt, var at han hadde hørt en historie om en dame som vekket mannen sin ved å sette seg på han og ri han, og at han etterpå har blitt småkåt hver gang han tenker på den tanken.

Det ville vært å så et frø...som han senere kunne høste.

Men jeg er kvinne.

Menn er ofte noen duster, når det kommer til sånt. Er i en litt samme situasjon nå om dagen, hvor jeg har lyst til å få lyst, men har en utrolig tåpelig kommentar hengende over meg.

Samtidig, min erfaring, er at det er de mannfolkene som kommer med de mest dustete kommentarene, som jeg til syvende og sist, blir mest kåt på også. 

Så når det kommer til sex så tenker jeg på menn som «noen store digre beist, som er full av sex, men som er kommunikativt tilbakestående». Det hjelper litt. Da skrur jeg av ørene og tenker på all sexen som er inni de. Litt som en Heathcliff eller en Edward Rochester, om du skjønner?

Erfaringen er i alle fall at en mer fintfølende mann er det ikke sikkert du ville hatt bra sex med, og de man har bra sex med er ofte litt blokkert.

Menn er ikke noen duster når det kommer til kommunikasjon. Selvsagt. Menn er verdensledere og diplomater. Og jeg er sikker på at de er bedr i senga når de ikke er kørka - kørka folk er generelt ikke flinke til noe som helst. ;) 

Men når en legger lista lavt så kommer en over menn som ikke har språk for deler av livet. 

Ts: det er du som setter din list. Liker du ikke at typen snakker om kompisene sitt sexliv? Ja, da må du si fra klart, tydelig og greit om det. Å få det livet (og sexlivet) en ønsker innebærer at en må evne å sette ord på egne ønsker, egne begrensninger, egne grenser og si fra at «dette vil jeg». Og «dette vil jeg ikke». 

Sexlivet deres er ikke et blankt ark der du skal utføre hans ønsker. Det er et blankt ark der dere skal søke tilfredsstille hverandre, med hovedansvar for at egen nytelse aldri påvirker partneren negativt. Kommer en over en partner som ignorerer eller til og med etterstreber å påvirke deg negativt? Ja, da finner du deg en ny en å ha sex med.

Anonymkode: 7e3ba...0b3

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er ikke noen duster når det kommer til kommunikasjon. Selvsagt. Menn er verdensledere og diplomater. Og jeg er sikker på at de er bedr i senga når de ikke er kørka - kørka folk er generelt ikke flinke til noe som helst. ;) 

Men når en legger lista lavt så kommer en over menn som ikke har språk for deler av livet. 

Ts: det er du som setter din list. Liker du ikke at typen snakker om kompisene sitt sexliv? Ja, da må du si fra klart, tydelig og greit om det. Å få det livet (og sexlivet) en ønsker innebærer at en må evne å sette ord på egne ønsker, egne begrensninger, egne grenser og si fra at «dette vil jeg». Og «dette vil jeg ikke». 

Sexlivet deres er ikke et blankt ark der du skal utføre hans ønsker. Det er et blankt ark der dere skal søke tilfredsstille hverandre, med hovedansvar for at egen nytelse aldri påvirker partneren negativt. Kommer en over en partner som ignorerer eller til og med etterstreber å påvirke deg negativt? Ja, da finner du deg en ny en å ha sex med.

Anonymkode: 7e3ba...0b3

Ja, for all del. Tyve år gammel kvinne som nå vet alt om livet og som skal belære andre? 

Tro det eller ei, det er faktisk mulig å være forskjellig.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han forsvarer og normaliserer sine ønske med å "skylde" på kompisene. Ikke bruk energi på denne bagatellen. Jeg tviler sterkt på at han forteller kompisene om hvor lite sex han har..

Anonymkode: 32456...70e

Nemlig. 

Skrevet

Grå mus alarm! På tide å sette litt farge på tilværelsen, eller? TS, du overtenker og med det forsurer du relasjonen, du velger det kontra det å tro at han kan snakke om andre som eksempler rent objektivt.

Nei, dette kan kun du løse. På tide å se Nikki Glaser på Netflix. Hun kan nok lære deg et triks og to, samt skjønne at sex er ikke bare elskov på en blomstereng.

Få deg et sexliv som ikke bare er fjollete og føleri. Gi han real banging og krev at han gir deg hva du trenger, han gjør nok hva som helst for en repetisjon av tidenes knull. 

Da blir det balanse i regnskapet, et regnskap som tåler litt ubalanse av og til. Da vil du stå rustet og robust til livet ellers. Kanskje mer fargerik enn en grå mus. Kanskje nyforelsket etter en real multiorgasme som dine venninner bare drømmer om. 

Anonymkode: 6c182...09a

• Liker 3
Skrevet

TS, hvor er det greit å hente og få inspirasjon for å utvikle sexlivet, og vil du vite hvor han får denne inspirasjon fra? 

Jeg sitter igjen en følelse av at du er en av disse tafatte personene hvor lyst og begjær bare skal komme av seg selv, og at alt skal komme naturlig. Slik fungerer selvfølgelig ikke verden. 

Anonymkode: 753ac...3ba

• Liker 2
Skrevet

Usj, så ekkelt! Det jeg kan si er at hvis jeg fikk høre at samboeren hadde plapret om vårt sexliv til kameratene hadde det vært siste gang han ble vekket på en sånn måte. Sexlivet skal være privat, og det er drita dårlig gjort å presse kjæresten ved å guilt-trippe henne med hva kjærestene til kameratene gjør.

Anonymkode: 624a1...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...