Gå til innhold

Flytte fra barnefar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bare lu

Anonymkode: 3837a...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi var visst for rask her!

jeg bare lurte på om noen av dere har da vært gravid og flyttet fra barnefar før barnet ble født og hvordan gjorde dere det i etter kant? Jeg har nylig flyttet 2-3 timer unna barnefar pga jeg vil mitt og barnet sitt beste. 

Noen som har vært igjennom det og har noen tips? Har dere hatt 100% for barnet og hvordan gjorde dere det når det er en nyfødt det er snakk om?

Skrevet

Har ikke gjort det selv. Men hva er grunnen til at dette er best for barnet? Finnes både gode og dårlige grunner. 

Det har også mye å si for om han bør ha foreldreansvar og samvær, og i såfall i hvor stor grad. Både nå og senere. 

Skrevet

For jeg hadde ikke plass og bo der vi bodde. Jeg leide men så fant husverten ut at jeg var gravid (prøvde og si det til han flere ganger å da fikk ikke jeg bo der lengre) å det er ikke bare bare å finne seg en plass å bo i en storby på 1-2-3 når alt er så himla dyrt. Er bedre for barnet og da ha et stabilt hjem og bo i å ikke måtte bo på gaten. Jeg og barnefar passet ikke sammen og det ble bare kaos om jeg skulle ha bodd med han.

Skrevet

Beste for mor, penger og trygd...?!

Du kan ikke nekte far samvær med barnet uten grunn, da bør barnevernet og Familievernkontoret være innblandet...

Anonymkode: a2e4f...688

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For jeg hadde ikke plass og bo der vi bodde. Jeg leide men så fant husverten ut at jeg var gravid (prøvde og si det til han flere ganger å da fikk ikke jeg bo der lengre) å det er ikke bare bare å finne seg en plass å bo i en storby på 1-2-3 når alt er så himla dyrt. Er bedre for barnet og da ha et stabilt hjem og bo i å ikke måtte bo på gaten. Jeg og barnefar passet ikke sammen og det ble bare kaos om jeg skulle ha bodd med han.

Eh, det er ikke lov å kaste ut folk pga graviditet......

Paaset ikke sammen? Han har da foreldre som må få muligheten til å hjelpe, dere må da for f snakke med familievernkontoret og mest sannsynlig barnevernet. Dere er veldig unge tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Beste for mor, penger og trygd...?!

Du kan ikke nekte far samvær med barnet uten grunn, da bør barnevernet og Familievernkontoret være innblandet...

Sa aldri at han ikke skulle ha samvær, jeg spurte om noen hadde vært igjennom dette. Og jeg spurte etter tips. Å jeg er da ikke ute etter penger og trygd. Dette er første gang jeg skal ha unge og har ikke så mange rundt meg jeg kan snakke med om slikt. Derfor spør jeg her. Jeg vil selvsagt at barnet skal få ha kontakt med faren og slikt, men jeg lurte bare på på om noen har vært igjennom dette og hvordan de har gjort det.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Paaset ikke sammen? Han har da foreldre som må få muligheten til å hjelpe, dere må da for f snakke med familievernkontoret og mest sannsynlig barnevernet. Dere er veldig unge tenker jeg.

Nei det tenkte jeg og men siden det sto i kontrakten at barn ikke var «lov» å ha der så fant han vell ut at da burde han kaste meg ut...

Nei det ble bare krise i heimen for å si det slikt, vi kan være venner men mer enn det går nok ikke, vi snakker aldri sammen nesten. Han er i 30 årene jeg er i 20 årene. Er første gang for begge to så er litt skummelt.. Han har ikke kontakt med noem i familien sin. Jeg har nylig flyttet hjem igjen til familien min for å ha en plass og bo liksom.

Skrevet

Bestill deg en time på nav og be om hjelp til å gå gjennom muligheter og rettigheter. Få sendt inn de søknadene som trengst der.

samtidig kontakter du familievernkontoret, her er det ofte lang vente tid. Om du vil ha en time for deg seg først eller sammen med barnefar med en gang er vell opp til deg. Her kan du lufte tanker og problemer. Samt du setter opp samværsavtalen her, skriftlig med signatur fra begge. Det blir mer bindende og begge vet hva de skal forholde seg til!

lykke til!

Anonymkode: 7ce4b...599

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bestill deg en time på nav og be om hjelp til å gå gjennom muligheter og rettigheter. Få sendt inn de søknadene som trengst der.

samtidig kontakter du familievernkontoret, her er det ofte lang vente tid. Om du vil ha en time for deg seg først eller sammen med barnefar med en gang er vell opp til deg. Her kan du lufte tanker og problemer. Samt du setter opp samværsavtalen her, skriftlig med signatur fra begge. Det blir mer bindende og begge vet hva de skal forholde seg til!

lykke til!

Anonymkode: 7ce4b...599

Tusen takk for svar! Skal ta og få gjort det! 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Skal ta og få gjort det! 

Ta kontakt om du trenger noen snakke med 🙂

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Lykkeligskilt said:

Ta kontakt om du trenger noen snakke med 🙂

Takk skal du ha :) 

Gjest Josefine5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blander du inn barnevernet? De har ingenting med dette å gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...