AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Hei! Jeg har vært i et fast forhold i 15 år, har to barn og ønsker ikke flere. Jeg er møkklei hormon-prevensjonsmidler og bivirkninger. Nå ønsker jeg å prøve pessar. Det virker jo veldig enkelt? Det eneste er at det ikke er så sikkert, men hvis mannen uansett hopper av, så er det trygt nok tenker jeg. Hva slags erfaringer har dere med bruk av pessar? Kan man kjøpe uten resept? Er det flere størrelser? Anonymkode: 324ca...30b
solmåneogstjerner Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Du må til legen for å måle hvilken størrelse du skal ha. Så kjøper du den på apoteket, husker ikke om det var en resept eller bare en lapp hvor størrelsen sto. Men dette er så lite brukt at det er ikke alle leger som vet hvordan de gjør det. Og du må bruke sæddrepende krem i tillegg, og den er ikke å få kjøpt i Norge (Ihvertfall ikke da jeg brukte det), så den måtte jeg bestille fra USA. Ellers er det greit nok å bruke, jeg ble ikke gravid på den heller. Hvis den settes riktig, du bruker nok krem, og lar den sitte inne lenge nok så er det ganske trygt. Men det er visst en del brukerfeil, og det gjør at det er endel uhell... Hjelper om han hopper av. Du kan jo også følge med på syklusen og unngå de mest fruktbare periodene. Har du prøvd spiral? Eller vurdert sterilisering? (Har spiral nå og det er jo mye enklere. Har ikke noen problemer med det heller) Endret 4. oktober 2019 av solmåneogstjerner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå