Gå til innhold

Luft til vann varmepumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å installere dette i huset, men hvem kontakter man?

Jeg har kontaktet et firma som jeg stoler på, men de har dessverre avviklet firma, da eieren gikk av med pensjon og flyttet til utlandet.

Videre har jeg hatt ulike håndverkere i huset, men magefølelsen forteller meg at de ikke er seriøse. Pristilbudet ligger på rundt 1million for å montere dette visstnok, og vil ha betaling før de setter igang type. 

Kablene er allerede på plass, så det som gjenstår er kun å montere dette med varmepumpe og koble kablene til den. 

Kan noen fortelle meg hvem jeg kan kontakte i Oslo-området? 

Hilsen ei som ikke orker en vinter til uten varme.

Anonymkode: 074b6...461

Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://www.energiverket.no Har salgskontor i Drammen og Asker, men regner med at de dekker Oslo også. 

https://www.bosch-climate.no/finn-forhandler-servicefirma/ 

Det er nok riktig at det koster ganske mye. Spesielt hvis det kun skal være luft til vann og ikke væske til vann. Hør også med Enova om du kan få støtte. https://www.enova.no/privat/alle-energitiltak/varmepumper/luft-til-vann-varmepumpe/

Skrevet

1 mill når rørene er der? Høres ut som svindel. Pumpa koster vel rundt 130.000kr...

Anonymkode: c3999...295

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. 

Jeg skal undersøke disse ila helgen. Det er så mange uærlige sjeler der ute og jeg har brent meg på disse flere ganger. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å installere dette i huset, men hvem kontakter man?

Jeg har kontaktet et firma som jeg stoler på, men de har dessverre avviklet firma, da eieren gikk av med pensjon og flyttet til utlandet.

Videre har jeg hatt ulike håndverkere i huset, men magefølelsen forteller meg at de ikke er seriøse. Pristilbudet ligger på rundt 1million for å montere dette visstnok, og vil ha betaling før de setter igang type. 

Kablene er allerede på plass, så det som gjenstår er kun å montere dette med varmepumpe og koble kablene til den. 

Kan noen fortelle meg hvem jeg kan kontakte i Oslo-området? 

Hilsen ei som ikke orker en vinter til uten varme.

For det første henger ikke prisen på greip, det er svindel. Og når de i tillegg skal ha forhåndsbetalt, styr unna. 
Er det sentralvarme i huset fra før? I så fall er ikke luft/vann gunstig i det hele tatt, med mindre det er gulvvarme. Er det radiatorer blir det gående mye strøm, fordi anlegget ikke vil klare å varme vannet godt nok med den løsningen. 
Jeg ble løselig tilbudt jordvarme til anlegget med radiatorer, og prisen var røffelig 200.000,-.

Kontakt rørleggerfirma, flere av de kan utføre slik type jobb.

Anonymkode: 4b350...de6

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første henger ikke prisen på greip, det er svindel. Og når de i tillegg skal ha forhåndsbetalt, styr unna. 
Er det sentralvarme i huset fra før? I så fall er ikke luft/vann gunstig i det hele tatt, med mindre det er gulvvarme. Er det radiatorer blir det gående mye strøm, fordi anlegget ikke vil klare å varme vannet godt nok med den løsningen. 
Jeg ble løselig tilbudt jordvarme til anlegget med radiatorer, og prisen var røffelig 200.000,-.

Kontakt rørleggerfirma, flere av de kan utføre slik type jobb.

Anonymkode: 4b350...de6

Det er gulvvarme. Det er allerede på plass, så det er egentlig bare selve pumpe igjen, og monteringen.

Jeg tenkte egentlig å ha jordvarme, men bld heller anbefalt luft til vann. 

Prisen på 1mill er helt hinsides, men skjønte jo at det bare var svindel. Men en venn av meg fortalte meg at håndverkere alltid legger på ekstra pris pga adressen/området jeg bor på. Helt sykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...