Gå til innhold

Opplysninger i fra barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at barnevernet kan gi barnefaren  alle mine opplysninger? (personlige opplysninger) utenom rapporten de lager? og kan en barnefar med foreldreansvar få alle mine papirer jeg får i fra barnevern og rapportene som de skriver etter møte? 

(skeptisk) siden han vil bruke alt han kan for og prøve og få hovedomsorg for dattera i 9 måneder

advokaten til barnefar fikk til og med vite om prioterings plass i barnehage uten at han hadde del i foreldreansvaret, kan barnevern gi ut dette?

Anonymkode: 1357a...b0c

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Har han foreldreansvar eller ikke?

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at barnevernet kan gi barnefaren  alle mine opplysninger? (personlige opplysninger) utenom rapporten de lager? og kan en barnefar med foreldreansvar få alle mine papirer jeg får i fra barnevern og rapportene som de skriver etter møte? 

(skeptisk) siden han vil bruke alt han kan for og prøve og få hovedomsorg for dattera i 9 måneder

advokaten til barnefar fikk til og med vite om prioterings plass i barnehage uten at han hadde del i foreldreansvaret, kan barnevern gi ut dette?

Anonymkode: 1357a...b0c

«Felles foreldreansvar er det vanligste. Hvis foreldrene var gift eller samboere ved fødselen, er foreldreansvaret felles.«

Skrevet

Nei, han får kun vite det som gjelder barnet. Det som står om deg skal han ikke ha tilgang til. 

Anonymkode: 50b31...7ac

Skrevet

Antar dere har felles foreldreansvar:

Begge parter har rett til innsyn i sakens dokumenter. Dvs at f.eks møtereferater er dokumenter det gir innsyn i. Hva som er blitt snakket om på møtene, vet bare du. 

Om barnevern har hjulpet deg å få barnehageplass, vil dette også være en del av sakens dokumenter. 

Anonymkode: 8fb1d...48a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...