Ny Bruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 på Østlandet eller er vanlige gummistøvler og vintersko nok i barnehagen?
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg har Viking Extreme. Vintersko funker dårlig i slaps og våt snø og gummistøvler blir for kaldt.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Ville du gått med vanlige gummistøvler og ullsokker i timesvis i slapseføre? Personlig synes jeg gummistøvler er klamme og derfor blir kalde når man er klam på bena. Dessuten er gummien tynn og isolerer på ingen måte mot kulde. Anonymkode: 3e240...8c7 8
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 Vi har både gummistøvler og dockboots. Vintersko i tillegg når snø og minusgrader kommer
solmåneogstjerner Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Ja det synes jeg absolutt er nødvendig. Vintersko er ikke helt vanntette eller høye nok, og støvler er for kaldt (når det er slapsevær). Du kan få cherroxer for 150 kroner. Endret 4. oktober 2019 av solmåneogstjerner 7
atropos Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Ja, jeg vil si det er nødvendig med cherrox/Dock boots. Særlig på Østlandet der høsten og tidlig vinter kan være kald og våt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #7 Skrevet 4. oktober 2019 Istemmer de andre, synes også det er nødvendig. Anonymkode: ad7f4...df7 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 5 timer siden, Ny Bruker skrev: på Østlandet eller er vanlige gummistøvler og vintersko nok i barnehagen? Om det kniper på penger så er brukte sko helt gode sko. Og dere voksne klarer dere trolig helt fint med å fryse på bena, eller ved å reimpregnere sko i 10-12 år, så prioriter barn - gjerne brukt - voksne - også gjerne brukt. Anonymkode: dbb63...63b 2
Ny Bruker Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2019 På 4.10.2019 den 7.09, AnonymBruker skrev: Ville du gått med vanlige gummistøvler og ullsokker i timesvis i slapseføre? Personlig synes jeg gummistøvler er klamme og derfor blir kalde når man er klam på bena. Dessuten er gummien tynn og isolerer på ingen måte mot kulde. Anonymkode: 3e240...8c7 Takk for svar til alle. Jeg er ikke norsk, men kommer fra et land med samme klima. Vi har ikke slike skotyper der. Kun vintersko med gummi underdel, vanntett overdel og ullfór innerst. Vi har to par av disse, pluss gummisko, gortex sko, to par joggesko og penere ecco sko. Var usikker på om det holdt for høsten og vinteren... Da går jeg for innkjøp av cherrox for sikkerhets skyld. På 4.10.2019 den 8.15, AnonymBruker skrev: Om det kniper på penger så er brukte sko helt gode sko. Og dere voksne klarer dere trolig helt fint med å fryse på bena, eller ved å reimpregnere sko i 10-12 år, så prioriter barn - gjerne brukt - voksne - også gjerne brukt. Anonymkode: dbb63...63b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #10 Skrevet 5. oktober 2019 Gummistøvler er for kaldt og glatt. Da er det bedre å droppe gummistøvler og bruke dockboots hele året (om du vil spare). Vi bruker vintersko når det er kaldt og tørt/tørr snø. Dockboots rundt null og frem til noen få minus når det er våt snø/slaps. Gummistøvler bruker vi på vår/sommer/høst, men ikke når det er glatt og isete ute. Anonymkode: 76c66...ec7 1
Macillah Skrevet 5. oktober 2019 #11 Skrevet 5. oktober 2019 Bruker dockboots hele året. Tar i ullsåle når snøen kommer. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #12 Skrevet 5. oktober 2019 Ikke ts, men: Har kjøpt dock boots nå for første gang, men de virker veldig glatte? Er det bare på gulvet inne (som ikke er spesielt glatt), eller er de ikke brukenes på småglatt/sleipt underlag ute heller? Anonymkode: 17a16...9c1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #13 Skrevet 5. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ts, men: Har kjøpt dock boots nå for første gang, men de virker veldig glatte? Er det bare på gulvet inne (som ikke er spesielt glatt), eller er de ikke brukenes på småglatt/sleipt underlag ute heller? Anonymkode: 17a16...9c1 De har jo tykk såle med mønster, absolutt ikke glatte. Anonymkode: 76c66...ec7 1
Arkana Skrevet 5. oktober 2019 #14 Skrevet 5. oktober 2019 Vi bor i Oslo-området og barna bruker Dockboots hver vinter når det er vått og slapsete. Vanlige vintersko holder ikke føttene tørre og vanlige gummistøvler er for kalde for vinterbruk. Dockboots er definitivt ikke glatte under og våre har aldri vært kalde med dem heller. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #15 Skrevet 5. oktober 2019 Barna mine har ikke gummistøvler. Dockboots holder de tørre, de er behagelige å ha på og varme nok til de fleste vinterdagene også. Når det er iiiiskaldt bruker de vintersko. Anonymkode: 7893a...f03
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #16 Skrevet 5. oktober 2019 Dock Boots! Og ett par vintersko! IKKE cherrox! Anonymkode: 6871f...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #17 Skrevet 5. oktober 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dock Boots! Og ett par vintersko! IKKE cherrox! Anonymkode: 6871f...dbb Har hatt Dock Boots selv og syns de er grusomme. Syns Viking sine cherrox er veldig mye bedre... Anonymkode: da4b2...969 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #18 Skrevet 6. oktober 2019 Foretrekker Dock boots fremfor cherrox. Cherrox er så klumpete og stive. Putter ullsåle i på vinteren. Her jeg bor er det mye regn og slaps og helt nødvendig. Vanlige vintersko i tillegg. Anonymkode: 80510...f70
Arkana Skrevet 6. oktober 2019 #19 Skrevet 6. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dock Boots! Og ett par vintersko! IKKE cherrox! Anonymkode: 6871f...dbb Enig. Cherrox er stive og ikke minst skikkelig kalde, selv om de har fôr.
Sago Skrevet 6. oktober 2019 #20 Skrevet 6. oktober 2019 Vi har aldri brukt noen av delene, men den typen støvler som har (termoplast-)gummi nederst og stoff øverst. Det finnes mange merker, har hatt Reima og det har fungert bra. Stoffet er vanntett og har holdt bra, men ungen har ikke vasset i bekker, så stort sett er gummidelen høy nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå