AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Har forlatt mannen etter noen år med psykisk vold. Han krenker oss alle. Vi har fire barn i alderen 4-13. Samtlige har endret atferd. Jeg er bekymret for dem, for senskader, for hvor påvirket de har blitt av pappas atferd. Pappa, som de også er lojale mot og veldige glade i. Jeg ønsker at de skal bli sett, av andre enn meg, besteforeldre og venner. Hvem kan de snakke med? Hvem vil ta barna på alvor og snakke med dem om det de har opplevd? Det er jo ikke fysisk vold, men nedlatede ord, krenkelser, sinne og kjefting. Hvor henvender jeg meg? Anonymkode: 0353f...1d5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Start med helsesykepleier, så kan denne Evt henvise videre ved behov. Anonymkode: f11be...bbc
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 Fastlege -> BUP Anonymkode: 3681e...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 Ta det opp med lege eller helsesykepleier. De vil kunne henvise barna til psykisk helseteam eller barnepsykolog. Flott at du tar tak og at dere er på vei bort fra faren. Anonymkode: 49488...036 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 Takk for råd så langt. Jeg går selv til samtaler på et familiesenter (ikke Familievernkontor, men et kommunalt lavterskeltilbud), kanskje de kan ha noe tilbud for barna? Skal ikke dit før om to uker igjen, derfor jeg spør her. Kan evt ringe dem i morgen...Men fastlege eller helsesykepleier kan kanskje være en start ja. Takk. Anonymkode: 0353f...1d5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Helsesøster/helsesykepleier på skolen. Snakk med vedkommende om hvordan henvises videre. På vår skole har de skolepsykolog, som helsesøster henviser til. Bydel/kommune har noe. Hvis ikke, fastlegen. Anonymkode: 13fa7...f02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå