AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Utroskap I et avsluttet forhold. Forsørger jeg noen andres barn? Usikkerhet Eksen ble gravid omtrent med en gang vi ble sammen, jeg spurte med en gang vi begynte og date om hun hadde hatt sex med noen av våre felles bekjente eller andre personer rett rett før eller I samme tidsrom. Jeg ville ikke ha noen kleine situsjoner og ble lovet på tro og ære at dette ikke var tilfelle. I ettertid har jeg blitt fortalt fra bekjente at hun hadde sex med andre personer I dette tidsrommet, også at det har skjedd etter at vi ble kjærester. Har konfrontert/spurt henne men dette nekter hun på og jeg valgte og stole på henne men fortsatt usikker. Står I mellom flere personer men bare den ene av dem er helt lys. Eksen er ganske mørk og jeg lysere. Ungen er helt blond/lys. Barnet har også utfordringer ifht helse og dette vet jeg kan være arvelig. Vet ikke om noen på min eller hennes side av slekta som har dette men derimot den ene felles bekjente. Har jo blitt glad I barnet og håper så klart det er mitt men kjenner meg litt nervøs når jeg tenker over alt ifra begynnelsen. Det ble slutt for ca 1 år siden. Hvis det ikke er min vil jeg fortsatt vite det?. Har brukt forferdelig mye tid, energi kjærlighet, blod, svette og tårer for at dette forholdet skulle fungere.. hvis det ikke er mitt, burde jeg kreve oppreisning? ,kommer til knekke totalt hvis dette er tilfelle. Burde jeg ta en skjult dna test eller ta det opp med mor en gang til? Er veldig lenge siden dette ble tatt opp tidligere og vil helst ikke rippe opp I fortiden. Kan jeg ringe sykehuset og spørre om det har blitt tatt dna test ifht farskap? Dette er I tilfelle gjort bak min rygg. Hva er det riktige og gjøre? Anonymkode: b7e93...5ca
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 Vil du vite, og ta konsekvensen hvis barnet ikke er ditt? Potensielt aldri møte det igjen, ha ingen rettigheter? Hvis ja, da kan du teste. Hvis nei, så risikerer du å skape en lei situasjon for både barnet og deg. Når du vet, så kan du ikke gå tilbake til å ikke vite. Anonymkode: d0144...ed2 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 Farskapstest? Anonymkode: 2355d...088 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 Dette som 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du vite, og ta konsekvensen hvis barnet ikke er ditt? Potensielt aldri møte det igjen, ha ingen rettigheter? Hvis ja, da kan du teste. Hvis nei, så risikerer du å skape en lei situasjon for både barnet og deg. Når du vet, så kan du ikke gå tilbake til å ikke vite. Anonymkode: d0144...ed2 Dette jeg finner utrolig vanskelig, derfor jeg vurderer og ringe sykehus for og spørre om det noen gang har blitt tatt farskapstest tidligere. Da vet jeg med sikkerhet at mor har løyet men kan fortsatt velge om jeg vil finne ut om det er mitt barn eller ikke. Hvis det er mulig og ringe dit og spørre. Har ikke peiling Anonymkode: b7e93...5ca
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette som Dette jeg finner utrolig vanskelig, derfor jeg vurderer og ringe sykehus for og spørre om det noen gang har blitt tatt farskapstest tidligere. Da vet jeg med sikkerhet at mor har løyet men kan fortsatt velge om jeg vil finne ut om det er mitt barn eller ikke. Hvis det er mulig og ringe dit og spørre. Har ikke peiling Anonymkode: b7e93...5ca Du kan ta det selv.
juliet capulet Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 Du får vel ikke sensitiv informasjon om det er utført over telefon. Og at hun har testet en eller flere andre for å utelukke dem som fedre, når du var oppført som far er ikke særlig sannsynlig. Når tanken først har slått deg er det bare å gå inn for å få tatt testen. I og med at det er slutt mellom dere så er det bare å få testet uten å informere henne, hvis dette går uten hennes samtykke da. Tror vel kanskje du kan miste litt ginsten ovenfor barnet hvis du har i bakhodet at det ikke er sikkert at du er faren. 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 Husk at det er ikke bare DNA som gjør en til far eller mor. Jeg er vokst opp hos stefar, eller pappa som jeg kaller ham. Mamma døde da jeg var 4 år og stefar fikk hovedomsorg og foreldreansvar. Beste pappa i verden♥️ Barnet har krav på å vite hvem mor og far er. Men du vil nok alltid likevel være pappa. Og den som velger å være pappa er ofte den beste. Lykke til😊 Anonymkode: da316...6e0 14
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg ville ikke klart å leve i uvissheten og ville bestilt farskapstest privat på Internett. Du tviler allerede, bedre å få klarhet i det og så evt ta stilling til om du ønsker å fortsatt være farsfigur, virker som om du allerede har tatt sorgen/frykten på forskudd og ser likhet med andre. Du trenger å vite svaret. Anonymkode: 96d4f...beb 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 Hvor gammelt er barnet, barnehagealder, barneskole eller ungdom? Anonymkode: 96d4f...beb
Valeera Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 Uff dette hørtes utrolig trist ut, og det er forståelig at du føler usikkerhet. Det vil jo være en helt forferdelig opplevelse for deg dersom barnet ikke er ditt, og svært trist for barnet også. Men du må spørre deg selv om du klarer og fortsette livet ditt med usikkerheten. Hun kan ikke nekte deg en farskapstest og du skal absolutt ikke ta hennes ord for god fisk. Du har krav på farskapstest. Om hun nekter så kan du kontakte en advokat! Det er også rettferdig ovenfor barnet å finne ut hvem den biologiske faren er mtp sykdom og helse. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 Uff, nei...hva med barnet? Som først har mistet det å ha foreldrene boende sammen, og deretter skal miste sin pappa? Få beskjed om at du, som han har kjent som sin far hele livet, ikke er hans ordentlige pappa? Anonymkode: 3f00e...668
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uff, nei...hva med barnet? Som først har mistet det å ha foreldrene boende sammen, og deretter skal miste sin pappa? Få beskjed om at du, som han har kjent som sin far hele livet, ikke er hans ordentlige pappa? Anonymkode: 3f00e...668 Skjønner ikke at du i overskriften på HI har forsørgelsen av dette barnet, altså pengebyrden, som tittel på problemet ditt. Er det virkelig pengene som problemet? Når et barn risikerer å få beskjed om at alt han har trodd hele livet er en løgn? Anonymkode: 3f00e...668 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #14 Skrevet 4. oktober 2019 Samtidig er det bedre å få vite det nå enn som voksen... Jeg ville tenkt nøye gjennom alle scenarier hvis jeg var TS. Hva gjør jeg hvis osv.... Og så ville jeg tatt en test. Trenger ikke mors samtykke til det. Det går an å være pappa for et barn man ikke er far til! Følelser og tilknytning er noe annet enn genetikk. Men barnet har rett til å vite hvem som er far, også med tanke på evt helse som voksen. Dumt å plutselig få beskjed når du er voksen om at den du tror er far umulig kan være det pga blodtype eller annet.... Anonymkode: 8145e...50c 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #15 Skrevet 4. oktober 2019 Og for å snu på det: hva om TS får bekreftet at han faktisk ER far.... Vil ikke det gi en helt annen ro enn å gå i uvisshet? Anonymkode: 8145e...50c 8
Tvist Skrevet 4. oktober 2019 #16 Skrevet 4. oktober 2019 Kan du ikke bare slå deg til to med at du er barnets far? Det er ikke bare blodsbånd som teller.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #17 Skrevet 4. oktober 2019 Argumentet om at han potensielt mister rettigheter når han tester er jo tøvete. Er det ikke enda verre med samlivsbrudd om fem år, for deretter å få slengt i trynet av eksen at du ikke er biologisk far, og dermed ikke har samværsrett med barnet ditt!? Test! Test! Test!!! Anonymkode: 21c21...1fe 3
Peter007 Skrevet 4. oktober 2019 #18 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) På 3.10.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev: Utroskap I et avsluttet forhold. Forsørger jeg noen andres barn? Usikkerhet Eksen ble gravid omtrent med en gang vi ble sammen, jeg spurte med en gang vi begynte og date om hun hadde hatt sex med noen av våre felles bekjente eller andre personer rett rett før eller I samme tidsrom. Jeg ville ikke ha noen kleine situsjoner og ble lovet på tro og ære at dette ikke var tilfelle. I ettertid har jeg blitt fortalt fra bekjente at hun hadde sex med andre personer I dette tidsrommet, også at det har skjedd etter at vi ble kjærester. Har konfrontert/spurt henne men dette nekter hun på og jeg valgte og stole på henne men fortsatt usikker. Står I mellom flere personer men bare den ene av dem er helt lys. Eksen er ganske mørk og jeg lysere. Ungen er helt blond/lys. Barnet har også utfordringer ifht helse og dette vet jeg kan være arvelig. Vet ikke om noen på min eller hennes side av slekta som har dette men derimot den ene felles bekjente. Har jo blitt glad I barnet og håper så klart det er mitt men kjenner meg litt nervøs når jeg tenker over alt ifra begynnelsen. Det ble slutt for ca 1 år siden. Hvis det ikke er min vil jeg fortsatt vite det?. Har brukt forferdelig mye tid, energi kjærlighet, blod, svette og tårer for at dette forholdet skulle fungere.. hvis det ikke er mitt, burde jeg kreve oppreisning? ,kommer til knekke totalt hvis dette er tilfelle. Burde jeg ta en skjult dna test eller ta det opp med mor en gang til? Er veldig lenge siden dette ble tatt opp tidligere og vil helst ikke rippe opp I fortiden. Kan jeg ringe sykehuset og spørre om det har blitt tatt dna test ifht farskap? Dette er I tilfelle gjort bak min rygg. Hva er det riktige og gjøre? Anonymkode: b7e93...5ca DNA -Farskapstset. Det kan du gjøre per postordre uten at mor får vite noe.Koster et par tusen men det er det vel verdt? Skulle det vise seg at du ikke er far kan du kreve en offisiel slik at det holder rettslig i en videre prosess. Endret 5. oktober 2019 av Peter007 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. oktober 2019 #19 Skrevet 4. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at det er ikke bare DNA som gjør en til far eller mor. Jeg er vokst opp hos stefar, eller pappa som jeg kaller ham. Mamma døde da jeg var 4 år og stefar fikk hovedomsorg og foreldreansvar. Beste pappa i verden♥️ Barnet har krav på å vite hvem mor og far er. Men du vil nok alltid likevel være pappa. Og den som velger å være pappa er ofte den beste. Lykke til😊 Anonymkode: da316...6e0 Helt supert det, men du har glemt far sine føleleser her. Er nok enklere for et barn å akseptere en far som ikke er biologisk, enn det er for en far å akseptere at han har blitt lurt trill rundt. Ellers er det helt som du sier, de som velger å være pappa, blir ofte de gode pappaene.
Tvist Skrevet 4. oktober 2019 #20 Skrevet 4. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Argumentet om at han potensielt mister rettigheter når han tester er jo tøvete. Er det ikke enda verre med samlivsbrudd om fem år, for deretter å få slengt i trynet av eksen at du ikke er biologisk far, og dermed ikke har samværsrett med barnet ditt!? Test! Test! Test!!! Anonymkode: 21c21...1fe Han er ikke sammen med barnets mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå