Gå til innhold

Hermetisering av pærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og legger pærer på glass nå, og har aldri gjort det før. Hvordan vet jeg at det er vellykka? Har to norgesglass nå med sånn gummi-ring hvor jeg har har glassene i stekovnen og ringene i kok litt først. Jeg greide å søle noe helt sinnsykt når jeg skulle helle på glassa, er det veldig dumt? Jeg satt begge glassa på huet nå, og det ene glasset har dogg på innsida der det ikke er lake, betyr det at det er noe feil eller noe? 

Veldig usikker på disse greiene her.😅

Anonymkode: 4a87f...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil være sikker på at de holder seg kan du rett og slett putte dem i en plastboks og legge i fryseren i stedet.

Jeg gjør ofte dette med posjerte pærer, funker helt ypperlig.

Anonymkode: b2cda...699

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil være sikker på at de holder seg kan du rett og slett putte dem i en plastboks og legge i fryseren i stedet.

Jeg gjør ofte dette med posjerte pærer, funker helt ypperlig.

Er mer interessert i å få til dette ordentlig egentlig, men takk for innspill. :)

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mer interessert i å få til dette ordentlig egentlig, men takk for innspill. :)

Det er ikke mindre ordentlig om du fryser pærene - fryser er en utmerket oppfinnelse.

Skrevet

Glassene skal være helt fulle for god holdbarhet, kan du gjøre det om igjen og fylle glasset helt fullt? 

• Liker 1
Skrevet

Når du hermetisere eller sylter er det viktig at du tørker vekk søl med en våt, ren klut med en gang.  Det pleier å bli dugg på innsiden p.g.a.varmen.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mindre ordentlig om du fryser pærene - fryser er en utmerket oppfinnelse.

Nå smaker det ikke fryst frukt samme som hermetisert.  

Anonymkode: f71f3...1c4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan sikkert fryse et par pærer for din skyld.

1 time siden, Muskath skrev:

Glassene skal være helt fulle for god holdbarhet, kan du gjøre det om igjen og fylle glasset helt fullt? 

De er fulle om de står vanlig men opp ned er det litt annerledes, er nok pga formen på glassene.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når du hermetisere eller sylter er det viktig at du tørker vekk søl med en våt, ren klut med en gang.  Det pleier å bli dugg på innsiden p.g.a.varmen.

Nå smaker det ikke fryst frukt samme som hermetisert.  

Anonymkode: f71f3...1c4

Takk, da tror jeg alt har gått fint! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...