AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Noen flere her som står over? Barna kan leke sammen på dagen og kvelden, men sove hjemme? Anonymkode: 19b20...59e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Hvorfor skal jeg stå over det? Jeg elsker overnattingsbesøk da jeg var barn. Anonymkode: f109a...a79 6
feebee Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 Ja overnattings er noe herk. Ikke bare med barn. Har hatt folk svansende rundt her i slåbråkk tidligere og det vil jeg IKKE igjen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 Ja, kjedelig når de ombestemmer seg og får hjemlengsel midt på natta Anonymkode: e19af...01f
solmåneogstjerner Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Det er noe spesielt med overnattingsbesøk da. Det er veldig stas for barna. Bortsett fra en og annen av de aller minste som kanskje må hentes utpå kvelden. Sier sjelden nei til overnatting så lenge vi ikke har andre planer. Minst ett av barna mine har stort sett overnattingsbesøk eller er på overnatting hver helg vi er hjemme. 99% av alle gangene er det bare gøy. 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 Ja, har hatt en baby med kolikk, og følte ikke at jeg hadde overskudd til noe mer enn egne unger da. Og det er ikke gøy for ett barn å høre skriking hele natten. Etter skrikeperiodene var vi alle rett å slett slitne. Orket ikke ekstra styr. De eldste har ikke savnet det heller. Vi har hatt en kompis på overnatting nå og da, men ja. Nå begynner overskuddet å komme, så eldste skal ha overnattingsbesøk til helga. Anonymkode: 034a3...ec7
Blue Berry Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen flere her som står over? Barna kan leke sammen på dagen og kvelden, men sove hjemme? Anonymkode: 19b20...59e Jeg er helt enig... Eldste min er 8 år, og har faktisk ikke spurt ennå. Jeg har null interesse for å varte opp andres barn på kvelden/tidlig morgen, som ikke er familie. Det orker jeg ikke. Liker privatliv
solmåneogstjerner Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, feebee skrev: Ja overnattings er noe herk. Ikke bare med barn. Har hatt folk svansende rundt her i slåbråkk tidligere og det vil jeg IKKE igjen. Det var ikke det som var tema. Men jeg liker selv ikke overnatting av voksne. Men med barn er det vanligvis veldig hyggelig. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Det er noe spesielt med overnattingsbesøk da. Det er veldig stas for barna. Bortsett fra en og annen av de aller minste som kanskje må hentes utpå kvelden. Sier sjelden nei til overnatting så lenge vi ikke har andre planer. Minst ett av barna mine har stort sett overnattingsbesøk eller er på overnatting hver helg vi er hjemme. 99% av alle gangene er det bare gøy. Ikke sant, hadde aldri overnatting hjemme hos oss. Anonymkode: a012d...574 1
solmåneogstjerner Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Absurdah skrev: Jeg er helt enig... Eldste min er 8 år, og har faktisk ikke spurt ennå. Jeg har null interesse for å varte opp andres barn på kvelden/tidlig morgen, som ikke er familie. Det orker jeg ikke. Liker privatliv Det tror jeg faktisk aldri opplevd at jeg må, og vi har hatt minst hundre overnattinger. Faktisk har det vært mindre stress, de underholder seg selv på rommet. Bortsett fra de to gangene noen har blitt hentet på kvelden, og den ene gangen jeg selv måtte hente min ene unge. Men alle disse var små, ca 4-5 år. 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Absurdah skrev: Jeg er helt enig... Eldste min er 8 år, og har faktisk ikke spurt ennå. Jeg har null interesse for å varte opp andres barn på kvelden/tidlig morgen, som ikke er familie. Det orker jeg ikke. Liker privatliv Er det sånn at samfunnet blir bare mer og mer sentrert rundt sine egne. At vi før var mer åpne, og hadde mer åpne hjem for barnas venner? Det syns jeg i så fall er trist. Ikke bare ditt svar som får meg til å reagere, men generelt er det mange negative tråder om besøk av barnas venner, servering av middag til barnas venner, overnatting og andre ytelser til barnas venner. Anonymkode: f109a...a79 14
Pal Fungi Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Min samboers datter har venninner på overnatting nesten hver gang hun er her i helgene og det har aldri vært noe ekstra styr i forbindelse med det. De ordner seg gjerne pizza, brus og snacks selv 🙂 Eneste de vil ha hjelp til er å skjære brødskiver. Endret 3. oktober 2019 av KittyNose 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 Skjønner ikke. Det er jo strålende? Ungene elsker det, og så går det på omgang så plutselig får vi voksne en frikveld med masse alenetid. Vinn/vinn. Anonymkode: e9bd6...353 13
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 Synes overnattingsbesøk er gøy! Da får jeg være i fred mens barna underholder seg selv. Vinn-vinn 😄 Har måtte hente min egen fra en overnatting, men ingen stress det. Anonymkode: 985fd...43e 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 5-åringen og venninnene har så smått begynt å snakke om dette, så regner med at første overnattingsbesøk nærmer seg med stormskritt. Både jeg og min mann har veldig mange gode barndomsminner knyttet opp mot overnattingsbesøk hos familie og venner, og har hvertfall planer om å la ungene få ha, og være i, overnattingsbesøk så mye de ønsker. Så får vi se hva vi tenker når vi først er det da, men tenker i utgangspunktet at det skal være veldig pes for oss før vi setter foten ned for det. Anonymkode: 6ccca...b6e 2
Blue Berry Skrevet 3. oktober 2019 #17 Skrevet 3. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at samfunnet blir bare mer og mer sentrert rundt sine egne. At vi før var mer åpne, og hadde mer åpne hjem for barnas venner? Det syns jeg i så fall er trist. Ikke bare ditt svar som får meg til å reagere, men generelt er det mange negative tråder om besøk av barnas venner, servering av middag til barnas venner, overnatting og andre ytelser til barnas venner. Anonymkode: f109a...a79 Jeg er kun sånn her når det gjelder overnatting. Ungene mine har besøk fra morgenen til kveld i helger og hverdagen etter SFO. Alle får middag her (selvom det ikke er avtalt) eller en brødskive/frukt. Alle barn er hjertelig velkomne hit. Jeg liker bare stille og rolige morgener i helgene, da det er fullt kjør ellers i uken. ungene spiser ikke frokost før det har gått minst 1 time, så da er det rolig her. Handler vel ikke om at man ikke liker andres barn 1
Blue Berry Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 Hadde forresten med meg 4 kamerater av sønnen min på kino her forleden alene. Slikt synes jeg er koselig 1
Blue Berry Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 16 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det tror jeg faktisk aldri opplevd at jeg må, og vi har hatt minst hundre overnattinger. Faktisk har det vært mindre stress, de underholder seg selv på rommet. Bortsett fra de to gangene noen har blitt hentet på kvelden, og den ene gangen jeg selv måtte hente min ene unge. Men alle disse var små, ca 4-5 år. Aha, så fint Ungene mine våkner gjerne 6, så da ser jeg for meg «full rulle».. De er veldig stille til vanlig, men svært aktive om søskenbarn har vært etc 😅
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #20 Skrevet 3. oktober 2019 Dere som synes overnatting er topp for barna, har dere god plass hjemme, kontra ganske liten leilighet? Og føler dere at dere er trygge voksne for barnet om det skulle ville hjem på natta, at det er enkelt å trygge barnet fram til foreldrene kommer eller dere følger det hjem? Anonymkode: 19b20...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå