Gå til innhold

Hvorfor er det uakseptabelt å ikke like hunder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 10/3/2019 at 8:30 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så sosialt uakseptabelt å ikke like hunder? Hvis man nevner at man ikke liker hunder, blir man jo sett på som en sosiopat uten emosjonelle evner. Hva tror dere er grunnen til dette? Tenker dere dette om mennesker som ikke liker hunder?

Personlig er jeg ikke så glad i hunder. Ikke at jeg hater dem, men jeg ville aldri bodd sammen med en selv. Jeg kan godt synes en hund er søt, men helst på avstand. Dette gjelder jo ikke alle hunder, men min erfaring er at mange av de er veldig oppmerksomhetssyke og masete. De bjeffer i tide og utide, de tigger, røyter og lukter vondt, tygger i stykker eiendeler, tvinger deg til å gå på tur enten du vil eller ei...

Så hva er greia med denne store, allmenne fascinasjonen for hunder? Er det den betingelsesløse kjærligheten? Man kan jo få et like sterkt bånd med et hvilket som helst annet dyr, men der må man kanskje fortjene det litt mer sammenlignet med en hund som vil elske deg nesten uansett hva...

Anonymkode: 26c25...a4c

Er det virkelig sosialt uakseptabelt ? Du trenger nok ikke å si det høyt eller.. Jeg kan tenke meg folk som elsker hunder og andre som ikke bryr seg som mye. Jeg har ikke hund selv, det ville ikke passe meg men jeg er virkelig glad i de likevel.

Vet du hva som er sosialt uakseptabelt å ikke like ? barn ! Jeg liker ikke særlig barn, jeg er ikke interessert i barn, har aldri ønsket meg barn... nå, prøv å si sånn i god selskap, spesielt i Norge...😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.10.2019 den 10.09):

Alltid lurt på det samme. Har i voksenlivet funnet ut at det er emosjonelt svake folk som elsker hunder, og denne svakheten synes på flere områder.

Anonymkode: 959c4...455

For noe forbanna tull. Jeg liker foresten ikke mennesker som ikke liker dyr. De er kalde sosiopater.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes hunder er helt ok - på avstand! Har ikke lyst til å eie hund, heller ha hund i huset. Er glad mann og barn har pelsdyrallergi for da skyver jeg det foran meg for å si nei til å passe hunder til bror og naboer. Forstår ikke helt det nye med at «alle» skaffer seg hund, samtidig forstår jeg det selskapet og kosen en hund bidrar med. Men, tror ikke alle er ærlige med hvor mye jobb og ansvar en hund er. 

Anonymkode: bb0c7...821

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever heller ikke at det er uakseptabelt å ikke like hunder. Jeg liker stort sett hunder, de som er oppdratt. Uoppdratte hunder liker jeg ikke, men jeg misliker hundeeiere av uoppdratte hunder mer. "Den skal bare hilse 😊", når bikkja kommer løpende ukontrollert og hopper oppetter folk, er det værste jeg vet på hundefronten. samt eiere som lar bikkja pisse hvor som helst og drite uten å plukke opp.

Anonymkode: 83d09...251

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

For min del så sier det noe grunnleggende om deg som person om du ikke liker hunder. 

Hunder er stort sett det eneste vesenet på planeten som vil elske deg ubetinget. De vil til og med elske deg selv om du slår den eller behandler den dårlig. Så lojale er de. 

De er mer uskyldige enn barn er. Barn kan faktisk være ondskapsfulle. Det kan ikke hunder. De hundene som skader mennesker er opplært til det. Ingen hunder blir mannevonde av seg selv. 

Om man kan mislike et vesen som har en slik type natur i seg, så mangler man en grunnleggende empati. 

Det er helt greit at man ikke vil ha en hoppende, skitten bikkje oppetter seg når man står i finstasen. Men jeg synes det er ganske usjarmerende og prippent å ikke kunne hilse på en normalt høflig hund som er glad for å se deg. Det eneste de vil er å oppleve kjærligheten de selv viser deg, så er de fornøyd. Hvorfor er det så forferdelig for noen?  

Nei, stoler ikke på mennesker som misliker hunder. 

Anonymkode: 9b93c...3f5

Men det gjelder vel så klart alle dyr? Eller er det kun hund man absolutt skal like for enhver pris? 

Anonymkode: 098d5...779

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg misliker virkelig hunder, men det sier jeg ikke høyt. Folk blir så sure. Den lukta i hus med hund... Grusomt! Men hundeeiere kjenner den visst ikke selv.

Anonymkode: f1eb3...1fd

Og gamle hunder spesielt. De stiinker. Ellers syns jeg hunder er helt ok altså

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjollefyr skrev (På 4.10.2019 den 13.16):

Jeg har hund, om folk ikke liker hunder er det helt uproblematisk for meg. Tar aldri med meg hunden på besøk, forteller sjeldent om den heller. Den er liksom bare her hjemme sammen med oss, og vi er glad i den og den gir oss glede og fine stunder. Men det er forskjell på å ikke like og å mislike. Har truffet et par katte elskere som forkynner at «katter er bedre enn hunder fordi at...bla bla bla...» Da blir jeg kvalm...

Syns hundeelskere er likedan bare omvendt. Katter er bare dritt mens hunder er bedre fordi blablabla

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For min del så sier det noe grunnleggende om deg som person om du ikke liker hunder. 

Hunder er stort sett det eneste vesenet på planeten som vil elske deg ubetinget. De vil til og med elske deg selv om du slår den eller behandler den dårlig. Så lojale er de. 

De er mer uskyldige enn barn er. Barn kan faktisk være ondskapsfulle. Det kan ikke hunder. De hundene som skader mennesker er opplært til det. Ingen hunder blir mannevonde av seg selv. 

Om man kan mislike et vesen som har en slik type natur i seg, så mangler man en grunnleggende empati. 

Det er helt greit at man ikke vil ha en hoppende, skitten bikkje oppetter seg når man står i finstasen. Men jeg synes det er ganske usjarmerende og prippent å ikke kunne hilse på en normalt høflig hund som er glad for å se deg. Det eneste de vil er å oppleve kjærligheten de selv viser deg, så er de fornøyd. Hvorfor er det så forferdelig for noen?  

Nei, stoler ikke på mennesker som misliker hunder. 

Anonymkode: 9b93c...3f5

Men hunder kan være farlige. Ikke fordi de er ondskapsfulle men de har jo ulveinnstinkter i bånd. Man kan ikke stole 100 prosent på en hund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er sært å mislike dyr og barn, (altså ikke bare hunder), og begynner å lure på hvordan du er som person. 

Anonymkode: 6b620...b26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i  hunder og dyr generelt. Tror det bare er vanskelig for meg å forstå hvordan noen ikke kan se hunder (dyr) på den måten jeg gjør, som nydelige, fantastiske søte vesener.  Men det er  ikke på en måte at jeg har et problem med mennesker som ikke liker hunder eller ikke respekterer ikke respekterer det.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg syns det er sært å mislike dyr og barn, (altså ikke bare hunder), og begynner å lure på hvordan du er som person. 

Alle barn er jo ikke så hyggelige da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Alle barn er jo ikke så hyggelige da

ikke alle dyr er hyggelige heller, så jeg mente åpenbart på en generell basis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (13 timer siden):

Syns hundeelskere er likedan bare omvendt. Katter er bare dritt mens hunder er bedre fordi blablabla

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke bikkja, det er hundeholdet -

Mange som ikke gidder å oppdra dyret og tror alle elsker det.

Anonymkode: 3641e...6b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 8.42):

Tenker at det er helt greit å ikke like hund, vi er forskjellige.
Det som er litt underlig er at alle de som jeg kjenner/vet om som ikke liker hund er svært usympatiske mennesker. Det er de som er villig til å tråkke på andre for å komme seg frem i livet, svarer nedlatende og er hånlige og frekke mot andre. Og så er det litt merkelig at de alltid må fortelle hvor ekle, skitne og fæle de synest at hunder er når de møter/ser en, hva er greien med det? 

Anonymkode: 5c5b5...117

Her jeg bor er det båndtvang året rundt, og turski er tydelig skiltet. Det er mange barn, syklister, og joggere. Likevel, hver gang jeg er ute er det hunder som løper fritt, og hopper de på meg får jeg bare høre "han er så snill!". Da snakker du usympatisk oppførsel, og lite respekt for andre...  Da får de faktisk svar deretter - sikkert derfor du ser på oss som ikke liker hunder som usympatiske. 

Anonymkode: 52c65...6ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (22 timer siden):

For noe forbanna tull. Jeg liker foresten ikke mennesker som ikke liker dyr. De er kalde sosiopater.

Nja. Sier vel en del mye mer om ett menneske at de kan omtale et annet menneske på den måten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 5.10.2019 den 10.09):

Alltid lurt på det samme. Har i voksenlivet funnet ut at det er emosjonelt svake folk som elsker hunder, og denne svakheten synes på flere områder.

Anonymkode: 959c4...455

Jeg likte ikke hunder, jeg var redd de. Synes de var uforutsigbare. Men for 9 år siden klarte da tids samboer å mase til seg en hund. En 2 år gammel omplasserings hund. Var redd han også på starten. Men jeg lærte til slutt kroppsspråket til hunden og det gjorde hunder generelt mindre forutsigbare for meg. I dag har jeg to hunder. Det å lære seg å elske noe man ikke visste man kom til å gjøre, er det motsatte av emosjonelt svak som du kaller det. Man tør å utfordre seg selv. 
Si meg, hva er galt med å elske et dyr?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Her jeg bor er det båndtvang året rundt, og turski er tydelig skiltet. Det er mange barn, syklister, og joggere. Likevel, hver gang jeg er ute er det hunder som løper fritt, og hopper de på meg får jeg bare høre "han er så snill!". Da snakker du usympatisk oppførsel, og lite respekt for andre...  Da får de faktisk svar deretter - sikkert derfor du ser på oss som ikke liker hunder som usympatiske. 

Jeg er ganske sikker på at du overdriver. Det flyr nok neppe rundt mange løse hunder som hopper på folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hmmmmmm skrev (1 minutt siden):

Jeg er ganske sikker på at du overdriver. Det flyr nok neppe rundt mange løse hunder som hopper på folk. 

Jeg jogger samme løype nesten hver dag. 

Overdriver dessverre ikke. Er hver eneste tur en handfull som ikke bruker bånd, og i tillegg en del som har disse lange tauene, slik at hunden i praksis løper fritt. Og 2-3 ganger i uka er det en av disse som absolutt skal "hilse på". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (15 timer siden):

Men hunder kan være farlige. Ikke fordi de er ondskapsfulle men de har jo ulveinnstinkter i bånd. Man kan ikke stole 100 prosent på en hund.

Man kan ikke stole 100% på noen ting. Vi deler planeten med dyr og skumle mennesker. 
Det får meg ikke til å slutte å like verken folk eller dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...