Maleficenta Skrevet 11. oktober 2019 #61 Del Skrevet 11. oktober 2019 Jeg liker hunder men liker ikke at de skal slukke i fjeset og sånt. Om jeg skal få meg hund er det det første jeg skal lære den av med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. oktober 2019 #62 Del Skrevet 13. oktober 2019 På 8.10.2019 den 13.16, AnonymBruker skrev: Høres veldig rart ut å klare å bli bitt så ofte. Jeg har hatt hund rundt meg hele livet, og har aldri opplevd å bli bitt annet enn av litt lekne valper som klør i tenna. Er enig i at hundeeiere skal ha kontroll på hunden, og at båndtvangen skal opprettholdes, men jeg opplever at det gjør de i all hovedsak. Anonymkode: f617c...357 Etter hva jeg er fortalt så er det min feil. Hunder blir aggressive når de merker at noen ikke liker de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #63 Del Skrevet 13. oktober 2019 On 10/4/2019 at 11:49 AM, AnonymBruker said: Fordi noen er hundegale. Det er ikke deg det er noe galt med. Anonymkode: 533c7...c04 Mener du at det er noe galt med "hundegale"? On 10/5/2019 at 10:09 AM, AnonymBruker said: Har i voksenlivet funnet ut at det er emosjonelt svake folk som elsker hunder, og denne svakheten synes på flere områder. Anonymkode: 959c4...455 Ajajaj så trangsynt og fordummende ... Anonymkode: e47dc...d20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #64 Del Skrevet 13. oktober 2019 5 minutter siden, Trøndere1 said: Hunder blir aggressive når de merker at noen ikke liker de. Rettelse: Noen hunder kan bli aggressive når de marker at noen ikke liker de. Så, akkurat som med noen mennesker, med andre ord. Anonymkode: e47dc...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaptopPute Skrevet 13. oktober 2019 #65 Del Skrevet 13. oktober 2019 Jeg liker hunder bedre enn de fleste mennesker for å ikke snakke om bråkete mennesker. Men jeg jobber med mennesker og er dyktig i jobben min for det om. Synes det er fint med mennesker som ikke liker hunder, for jeg er ikke interessert i å hilse på andre mennesker på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. oktober 2019 #66 Del Skrevet 13. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rettelse: Noen hunder kan bli aggressive når de marker at noen ikke liker de. Så, akkurat som med noen mennesker, med andre ord. Anonymkode: e47dc...d20 Jeg har aldri blitt bitt av mennesker. Ei heller utsatt for annen vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaptopPute Skrevet 13. oktober 2019 #67 Del Skrevet 13. oktober 2019 8 hours ago, Trøndere1 said: Jeg har aldri blitt bitt av mennesker. Ei heller utsatt for annen vold. Jeg har både blitt bitt og utsatt for vold av mennesker, men det var på jobben så går greit og var ingens skyld. Har ikke blitt bitt av hunder, men blitt hoppet på og dratt over ende og slikt, også ingens skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #68 Del Skrevet 14. oktober 2019 16 hours ago, Trøndere1 said: Jeg har aldri blitt bitt av mennesker. Ei heller utsatt for annen vold. Wow 🙄 Anonymkode: e47dc...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #69 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2019 den 2.09): Alltid lurt på det samme. Har i voksenlivet funnet ut at det er emosjonelt svake folk som elsker hunder, og denne svakheten synes på flere områder. Anonymkode: 959c4...455 Tror du har rett i det. Hunder er noe av det ekleste jeg vet om 🤮 Anonymkode: 736f8...62c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #70 Del Skrevet 16. juli 2024 Jeg misliker virkelig hunder, men det sier jeg ikke høyt. Folk blir så sure. Den lukta i hus med hund... Grusomt! Men hundeeiere kjenner den visst ikke selv. Anonymkode: f1eb3...1fd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #71 Del Skrevet 16. juli 2024 Jeg liker heller ikke hunder. De sikler, de bjeffer, de er irriterende up in your business, de er avhengig av at du underholder dem, og de er masete. Orker ikke å ha et "barn" som alltid kommer til å være hjelpesløs (i ulik grad). Menneskebarn blir heldigvis mer selvstendig med årene... Anonymkode: ee094...20a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #72 Del Skrevet 16. juli 2024 Ikke alle kan elske lille pelsbarnet til folk. Hunder lukter, mange mangler oppdragelse, mange folk krever at de skal få være med over alt. Ei jeg kjenner ble skikkelig fornærmet når hun ikke fikk ta med deg digre hunden si til oss. Vi har en katt som ikke skal oppleve å føle seg utrygg i eget hjem, men neida, jeg kunne jo bare stenge katten på et rom eller ha den ut (uaktuelt). Jeg hater ikke hunder, kan fint møte dem og kose dem, men jeg har ingen interesse av å ta del i hele styret rundt hunder. Anonymkode: 098d5...779 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #73 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke alle kan elske lille pelsbarnet til folk. Hunder lukter, mange mangler oppdragelse, mange folk krever at de skal få være med over alt. Ei jeg kjenner ble skikkelig fornærmet når hun ikke fikk ta med deg digre hunden si til oss. Vi har en katt som ikke skal oppleve å føle seg utrygg i eget hjem, men neida, jeg kunne jo bare stenge katten på et rom eller ha den ut (uaktuelt). Jeg hater ikke hunder, kan fint møte dem og kose dem, men jeg har ingen interesse av å ta del i hele styret rundt hunder. Anonymkode: 098d5...779 Søstera mi elsker å ta med hunden sin til folk, og har samme holdning som venninna di. Vi har også katt som ikke skal være nødt å føle seg utrygg i eget hjem. Hunden fikk bank sist han var med hit, søster ble sur og jeg lo faktisk litt. Jeg stenger ikke katta inne på et rom bare fordi hunden absolutt skal inn her. Anonymkode: ee094...20a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #74 Del Skrevet 16. juli 2024 Jeg liker ikke hunder men pleier ikke si det høyt. Det fremstår nok mer som jeg er redd for dem. Og delvis er jeg det. Går mye tur og en del holder ikke hunden i bånd. Jeg synes de lukter vondt og er uhygenisk å ha i huset. Anonymkode: d2fc7...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 16. juli 2024 #75 Del Skrevet 16. juli 2024 Jeg elsker MINE hunder, men jeg hater katter. Katter er meningsløse rasshøl. Hva folk syns om det driter jeg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #76 Del Skrevet 16. juli 2024 Ebbeliten skrev (6 minutter siden): Jeg elsker MINE hunder, men jeg hater katter. Katter er meningsløse rasshøl. Hva folk syns om det driter jeg i. Jeg elsker katter, og har to. Respekterer gjester som kommer og ikke liker katter. Når jeg har nye gjester, eller gjester jeg vet er redd, så spør jeg alltid om jeg skal lukke inn kattene under besøket. Har aldri opplevd tilsvarende fra hundeeiere, for "han er så snill!" Det er derfor enkelte jeg må unngå besøk hos. Anonymkode: 52c65...6ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #77 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 4.10.2019 den 13.07): Har vel kanskje noe å gjøre med at hunder er så uselvisk glade i oss mennesker og så tjenestevillige og kosete at de som ikke liker dem virker til dels sosiopatiske. Hva er det å ikke like, liksom? (Ja, jeg er et hundemenneske) Anonymkode: f617c...357 Lukten Anonymkode: 2a976...4e3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #78 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har aldri opplevd tilsvarende fra hundeeiere, for "han er så snill!" Det er derfor enkelte jeg må unngå besøk hos. Anonymkode: 52c65...6ec Enkelte hundeeiere blir så fornærmet hvis andre ikke synes noe om dyrene deres, og mener på ekte at de kan sidestilles med et menneske. At folk ikke liker katta mi, gjør meg ikke noe, og hadde ikke falt meg inn å bli fornærmet for det. Men nåde deg hvis man ikke liker hunden... Anonymkode: ee094...20a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #79 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lukten Anonymkode: 2a976...4e3 For meg er det nok at jeg aldri har følt noe spesielt for hunder. Og jeg har derfor aldri brydd meg med å bli kjent med noen, hvordan de reagerer og agerer. Det gjør meg utrygg rundt de. Jeg synes også enkelte hunder er alt for på fysisk, og det takler jeg ikke, selv om jeg vet at det bare er et dyr. Jeg kan derfor forstå at enkelte ikke liker katter. Man må være kjent med katter for å forstå deres lynne. Etter mange år med katter kan jeg klappe fremmede katter rundt om i verden, til og med løfte opp en del av de, for jeg ser raskt om de er vennlige eller ikke, jeg oppfatter raskt signalene deres, og om jeg får en labb om jeg tar enkelte steder på dem. Også de som først vil ha kos, men raskt blir overstimulert (mange har uheldige erfaringer med denne typen), jeg merker det umiddelbart når det rykker litt i kroppen, blikket blir mer konsentrert, og ørene vrir seg litt. Jeg vet at mine katter ikke langer ut med mindre noen holder de fast. De vil holde seg i bakgrunnen, og trekke seg unna etter å ha luktet litt om de ikke får respons i form av kos. Men jeg respekterer at personen som er på besøk også skal føle denne tryggheten. I stedet for å tvinge dem til å være i samme rom som en katt. Anonymkode: 52c65...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #80 Del Skrevet 16. juli 2024 Tenker at det er helt greit å ikke like hund, vi er forskjellige. Det som er litt underlig er at alle de som jeg kjenner/vet om som ikke liker hund er svært usympatiske mennesker. Det er de som er villig til å tråkke på andre for å komme seg frem i livet, svarer nedlatende og er hånlige og frekke mot andre. Og så er det litt merkelig at de alltid må fortelle hvor ekle, skitne og fæle de synest at hunder er når de møter/ser en, hva er greien med det? Anonymkode: 5c5b5...117 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå