Gå til innhold

Hvorfor er det uakseptabelt å ikke like hunder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så rart, når man leser denne tråden ser det ut som det er bare de som ikke liker hunder som blir bitt.. :klo:

Anonymkode: 70e3a...878

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rart, når man leser denne tråden ser det ut som det er bare de som ikke liker hunder som blir bitt.. :klo:

Kanskje det er derfor de ikke liker hunder, og ikke omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 20.30, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så sosialt uakseptabelt å ikke like hunder? Hvis man nevner at man ikke liker hunder, blir man jo sett på som en sosiopat uten emosjonelle evner. Hva tror dere er grunnen til dette? Tenker dere dette om mennesker som ikke liker hunder?

Personlig er jeg ikke så glad i hunder. Ikke at jeg hater dem, men jeg ville aldri bodd sammen med en selv. Jeg kan godt synes en hund er søt, men helst på avstand. Dette gjelder jo ikke alle hunder, men min erfaring er at mange av de er veldig oppmerksomhetssyke og masete. De bjeffer i tide og utide, de tigger, røyter og lukter vondt, tygger i stykker eiendeler, tvinger deg til å gå på tur enten du vil eller ei...

Så hva er greia med denne store, allmenne fascinasjonen for hunder? Er det den betingelsesløse kjærligheten? Man kan jo få et like sterkt bånd med et hvilket som helst annet dyr, men der må man kanskje fortjene det litt mer sammenlignet med en hund som vil elske deg nesten uansett hva...

Anonymkode: 26c25...a4c

Skjønner den. Men det som irriterer meg er at det å ikke like katter liksom er helt greit. Hunder er ikke noe bedre enn katter, men jeg føler så mange elsker hunder og forstår ikke de som ikke elsker hunder, samtidig som de driter i katter liksom. Og de som liker katter er tydeligvis gale kattepersoner... 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit å bite mennesker som ikke liker hunder? Eller hva mente du med den kommentaren? Drøy! 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 5047c...fdb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd dette. Men jeg snakker ikke stygt om hunder/forsvarer min mening til hundeeiere heller, forstår jo at de er veldig glad i hunden sin. Jeg sier bare at jeg ikke er så begeistret for hund, så godtar de aller fleste det :) Det er min erfaring allefall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Brunello said:

Som når de biter?

Jeg har hatt hund og vært rundt hunder hele livet, aldri opplevd å bli bitt. Så ja, ubetinget kjærlighet.

Anonymkode: 13753...e99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot folk som ikke liker hunder, det er ikke for alle. Har selv ting jeg ikke liker, sånn er det jo bare. Folk som derimot sterkt misliker dyr og ytrer at de hater dyr, de styrer jeg derimot unna.

Ettersom jeg har egen hund, og det for meg er en livsstil, trekkes jeg naturlig nok mot folk som liker dyr. Og ville nok ikke hatt nære venner, som ikke liker dyr, fordi det for meg er en stor lidenskap.

Anonymkode: b94f2...0e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 13.12, AnonymBruker skrev:

Introverte er mer kattemennesker og ekstroverte er mer hundemennesker, å kalle folk som ikke liker hunder sosiopater, sier bare litt om vedkommende.

Anonymkode: 87dbb...8c6

Jeg er ekstremt introvert, men har alltid foretrukket hunder, så den påstanden stemmer ikke nødvendigvis. Fordelen med en hund er at man har selskap til alle døgnets tider, både ute og inne, som evner å holde kjeft - i motsetning til tobeinte. Jeg liker meg ute i naturen, og da er hunden et naturlig selskap. Noen som bare er der, uavhengig av om man har en bra dag eller ikke.

Anonymkode: b94f2...0e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt hund og vært rundt hunder hele livet, aldri opplevd å bli bitt. Så ja, ubetinget kjærlighet.

Nå er det en god del hunder som har bitt opp gjennom tidene, så at en hund biter kan ikke tas som sannhetsbevis for at hunder generelt ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Har vel kanskje noe å gjøre med at hunder er så uselvisk glade i oss mennesker og så tjenestevillige og kosete at de som ikke liker dem virker til dels sosiopatiske. 

Hva er det å ikke like, liksom? (Ja, jeg er et hundemenneske)

Anonymkode: f617c...357

For min del så er det 4 ganger med besøk på sykehus å sy å rense bitt etter hund med stivkrampesprøyte å diverse som hindrer at jeg liker hunder. Å selvsagt i følge eiere så er det verdens snilleste hunder å min feil at de biter.......

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trøndere1 said:

For min del så er det 4 ganger med besøk på sykehus å sy å rense bitt etter hund med stivkrampesprøyte å diverse som hindrer at jeg liker hunder. Å selvsagt i følge eiere så er det verdens snilleste hunder å min feil at de biter.......

Så ofte som du har blitt bitt så kan det nesten høres ut som det er deg ja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ofte som du har blitt bitt så kan det nesten høres ut som det er deg ja.

Pleier du å si det til volds- og voldtekstofre også?

Anonymkode: ea7f0...cc6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Trøndere1 skrev:

Høres veldig rart ut å klare å bli bitt så ofte. Jeg har hatt hund rundt meg hele livet, og har aldri opplevd å bli bitt annet enn av litt lekne valper som klør i tenna. 

Er enig i at hundeeiere skal ha kontroll på hunden, og at båndtvangen skal opprettholdes, men jeg opplever at det gjør de i all hovedsak.

Anonymkode: f617c...357

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg aldri opplevd at det ikke er lov å mislike hunder. Faktisk ser jeg det som relativt vanlig å være redd hunder. Da jeg selv var hundeeier, opplevde jeg mest at folk ønsket å fortelle meg hvordan de forventet at jeg skulle gjøre hundeholdet til minst mulig sjenanse for dem, og at folk ikke likte hunder og hundeeiere.

Anonymkode: 95c6c...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 13.12, AnonymBruker skrev:

Introverte er mer kattemennesker og ekstroverte er mer hundemennesker, å kalle folk som ikke liker hunder sosiopater, sier bare litt om vedkommende.

Anonymkode: 87dbb...8c6

Jeg liker katter best, men er ikke introvert av den grunn. Har ikke noe imot hunder, men liker ikke at de skal hoppe på en, slikke i ansiktet osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt.

Jeg liker ALLE dyr.

Mest katter. Ikke så glad i hunder. Men kan fremdeles klappe og kose på en hund, det går fint. Er mer vilter oppførsel jeg ikke liker. Hoppe opp og slikke på meg. Bitch, nei. Minst tre dates! HATER det ikke. Vet at hunden bare er glad for å se meg. Er bare ikke SÅ stor fan av at diger bikkje på nesten min egen vekt og høyde kaster seg over meg for å slikke på meg. Like... Chill.

Når jeg heller kan ha en liten fluffy pus på 4-5 kg som hopper opp på brystet mitt når hun har lyst på kos. Netflix og pus.

En katt er chai te og yoga. En hund er espresso og crossfit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 13.16, Fjollefyr skrev:

Jeg har hund, om folk ikke liker hunder er det helt uproblematisk for meg. Tar aldri med meg hunden på besøk, forteller sjeldent om den heller. Den er liksom bare her hjemme sammen med oss, og vi er glad i den og den gir oss glede og fine stunder. Men det er forskjell på å ikke like og å mislike. Har truffet et par katte elskere som forkynner at «katter er bedre enn hunder fordi at...bla bla bla...» Da blir jeg kvalm...

Det som mener katter er bedre en hunder må jo få mene det da. Akkurat som noen syns hunder er bedre en katter. Man trenger vel ikke å si det høyt. Men vi er alle ulike.

Anonymkode: 10bcc...733

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som mener katter er bedre en hunder må jo få mene det da. Akkurat som noen syns hunder er bedre en katter. Man trenger vel ikke å si det høyt. Men vi er alle ulike.

Anonymkode: 10bcc...733

For meg blir det som å si at grønn er finere enn blå. Det å veie epler opp mot appelsin etc.. det er egne meninger begge deler. Egne meninger er lov, men ikke pakk det inn i å rangere det. Fikk en gang høre at katter er mer intelligent enn hunder, fordi at en katt aldri ville nedverdige seg med å sitte pent, bare for å få litt leverpostei. Da holder jeg munn, tar en pils og koser meg med bikkja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjollefyr skrev:

For meg blir det som å si at grønn er finere enn blå. Det å veie epler opp mot appelsin etc.. det er egne meninger begge deler. Egne meninger er lov, men ikke pakk det inn i å rangere det. Fikk en gang høre at katter er mer intelligent enn hunder, fordi at en katt aldri ville nedverdige seg med å sitte pent, bare for å få litt leverpostei. Da holder jeg munn, tar en pils og koser meg med bikkja. 

Katten min sitter pent og venter når han vet at det vanker godbit på han. 

Anonymkode: cc6fc...dd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...