AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Del Skrevet 3. oktober 2019 Hvorfor er det så sosialt uakseptabelt å ikke like hunder? Hvis man nevner at man ikke liker hunder, blir man jo sett på som en sosiopat uten emosjonelle evner. Hva tror dere er grunnen til dette? Tenker dere dette om mennesker som ikke liker hunder? Personlig er jeg ikke så glad i hunder. Ikke at jeg hater dem, men jeg ville aldri bodd sammen med en selv. Jeg kan godt synes en hund er søt, men helst på avstand. Dette gjelder jo ikke alle hunder, men min erfaring er at mange av de er veldig oppmerksomhetssyke og masete. De bjeffer i tide og utide, de tigger, røyter og lukter vondt, tygger i stykker eiendeler, tvinger deg til å gå på tur enten du vil eller ei... Så hva er greia med denne store, allmenne fascinasjonen for hunder? Er det den betingelsesløse kjærligheten? Man kan jo få et like sterkt bånd med et hvilket som helst annet dyr, men der må man kanskje fortjene det litt mer sammenlignet med en hund som vil elske deg nesten uansett hva... Anonymkode: 26c25...a4c 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Del Skrevet 3. oktober 2019 Hunden regnes som familiemedlem. Som minstemann. Og man snakker ikke stygt om minstemann. Anonymkode: 9873c...cbb 31 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Del Skrevet 4. oktober 2019 Fordi noen er hundegale. Det er ikke deg det er noe galt med. Anonymkode: 533c7...c04 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Del Skrevet 4. oktober 2019 Fordi noen tror de er menneskets bestevenn. Anonymkode: 87dbb...8c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #5 Del Skrevet 4. oktober 2019 Jeg liker ikke hunder, men sier det ikke høyt. Mange hundeeiere er litt fanatiske og blir sint om de hører det Anonymkode: b98c0...24f 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #6 Del Skrevet 4. oktober 2019 Virker som at du muligens er litt nervøs/redd/usikker rundt hunder når du skriver at du holder deg på avstand, noe som er helt normalt i mine øyne. Men personer som syntes hunder/dyr er uinteressant, kjedelig eller "tar tid" kommer jeg nok aldri til å forstå meg helt på. Anonymkode: cbb34...93d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #7 Del Skrevet 4. oktober 2019 Har vel kanskje noe å gjøre med at hunder er så uselvisk glade i oss mennesker og så tjenestevillige og kosete at de som ikke liker dem virker til dels sosiopatiske. Hva er det å ikke like, liksom? (Ja, jeg er et hundemenneske) Anonymkode: f617c...357 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Del Skrevet 4. oktober 2019 Introverte er mer kattemennesker og ekstroverte er mer hundemennesker, å kalle folk som ikke liker hunder sosiopater, sier bare litt om vedkommende. Anonymkode: 87dbb...8c6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 4. oktober 2019 #9 Del Skrevet 4. oktober 2019 Jeg har hund, om folk ikke liker hunder er det helt uproblematisk for meg. Tar aldri med meg hunden på besøk, forteller sjeldent om den heller. Den er liksom bare her hjemme sammen med oss, og vi er glad i den og den gir oss glede og fine stunder. Men det er forskjell på å ikke like og å mislike. Har truffet et par katte elskere som forkynner at «katter er bedre enn hunder fordi at...bla bla bla...» Da blir jeg kvalm... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #10 Del Skrevet 4. oktober 2019 Da forstår du deg kanskje ikke på meg heller, for jeg er ikke begeistret for hunder. Jeg synes de er så masete og klengete, og så har de en del ting for seg som jeg synes er ekkelt. De bjeffer, hopper, sikler, stikker nesa opp i rumpa og skrittet til folk, slikker seg selv i rumpa og slikker like etterpå noen i ansiktet, stikker nesa opp i avføring og døde dyr når de er ute og legger igjen hår overalt, for å nevne noe. Jeg er heldigvis allergisk og trenger derfor ikke å ha så mye med hunder å gjøre.... Anonymkode: f6f4a...b0f 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. oktober 2019 #11 Del Skrevet 4. oktober 2019 Hva med å heller respektere at folk er ulike, i stedet for å rakke ned på folk som ikke liker hunder. Selv liker jeg hunder, men blir nervøs om en fremmede kommer bjeffende mot meg og da spesielt uten eier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #12 Del Skrevet 4. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Introverte er mer kattemennesker og ekstroverte er mer hundemennesker, å kalle folk som ikke liker hunder sosiopater, sier bare litt om vedkommende. Anonymkode: 87dbb...8c6 Hva med oss som har både hund og katt? Anonymkode: ebe3e...d9d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #13 Del Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med oss som har både hund og katt? Anonymkode: ebe3e...d9d Begge deler, kanskje 😉 Anonymkode: 87dbb...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. oktober 2019 #14 Del Skrevet 4. oktober 2019 Jeg liker heller ikke hunder. Synes de er masete og slitsomme, de bjeffer og klynker, hopper opp på folk, puster og peser, sikler, røyter, lukter fælt etc. Nei, definitivt ikke noe hunde-menneske her. Synes mange hunder er estetisk pene, men beundrer dem helst på avstand. Kunne aldri hatt hund hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #15 Del Skrevet 4. oktober 2019 Jeg har hund, men er ikke særlig hundegal fordet. Liker min egen hund, og noen få andre, som er av middels liten størrelse (rett under 10 kg). Men generelt liker jeg ikke store hunder spesielt. Heller ikke de aller minste, for de er så lette å tråkke på ved et uhell og bjeffer alltid. Men de store misliker jeg mest, som f.eks. schäfere og rottweilere. Har sett flere klin gale utgaver av de rasene, som går helt berserk når man møter dem på veien, så eierne må stå og holde seg fast i et tre for å klare og holde igjen villdyret sitt. Sånne beist fortjener å avlives. Det finnes nok av vennlige, snille og gode hunder der ute som trenger et hjem. Vi MÅ ikke holde liv i alt av de verste beistene. Anonymkode: 4f018...31d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #16 Del Skrevet 5. oktober 2019 Merkelig at folk bryr seg om det? Jeg har selv hund men forstår da at ikke alle liker hund. Jeg liker ikke fugler, skal fugleeiere fyre seg opp for det? Enkelte tåler ingenting 😛 Anonymkode: 1c687...948 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #17 Del Skrevet 5. oktober 2019 Alltid lurt på det samme. Har i voksenlivet funnet ut at det er emosjonelt svake folk som elsker hunder, og denne svakheten synes på flere områder. Anonymkode: 959c4...455 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 5. oktober 2019 #18 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg liker heller ikke hunder, og merker også at det er en stigma mot dette. Jeg har sagt det høyt et par ganger, men har fort merket at det er best ikke å ytre det høyt. Jeg har ikke noe imot dem da, og kanskje det er grunnet allergi at jeg ikke er så fan av dem, eller å besøke folk med hund. Noen hjem lukter våt hund konstant (de som har varmekabler på gulv der hunden ligger), og det er ikke alle steder jeg ønsker å være over lengre tid på grunn av hår og bjeff/slikking/hopping osv. Alle er forskjellig, og de som eier hunder, får også respektere at det finnes folk som ikke liker dem. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhiteSwan Skrevet 5. oktober 2019 #19 Del Skrevet 5. oktober 2019 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #20 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg misliker sterkt bikkjer. De gneldrer, klynker, er stygge, sikler, lukter død og helvete, er sinnsykt masete og må oppdras for å ikke bli aggressiv. Jeg har aldri oppdratt hverken kattene, marsvinene eller kaninene mine og ingen har blitt aggressive for det. Hunder må ha disiplin for å ikke gå til helvete. Anonymkode: 3fe70...75a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå