AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Sønnen min på to år skal straks gjennom en liten operasjon. Denne operasjonen er ikke før kl 12 den aktuelle dagen. Det vil si at det blir maaaange timer uten mat for han i forkant av operasjonen. Hvordan i alle dager skal det gå? Han er et skikkelig frokostmenneske😏 Dette gruer jeg meg aller mest til. Anonymkode: 66dc3...8a1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Det kommer til å gå helt fint Må man så må man. Enkelt og greit. Anonymkode: cd8fc...502 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 Hvis operasjonen ikke er før kl 12 kan dere høre med dem om han kan få preop næringsdrikke som er en klar væske f.eks kl 08 Anonymkode: 5e207...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 Er det ikke mulig å få et tidligere operasjonstidspunkt? Der hvor jeg jobber blir alltid så små barn prioritert slik at de slipper å faste så lenge. Anonymkode: 35f41...1a5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 Det går helt fint. Anonymkode: b7e88...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Han må faste 6 timer før operasjonen, så han kan spise frokost før kl 0600. Han kan drikke klare væsker fram til 2 timer før operasjonen. Så han kan iallefall få litt Saft på formiddagen Anonymkode: df896...e3a 2
Vera Vinge Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 Er det et alternativ å be om tidligere tidspunkt? Jeg har inntrykk av at barn ofte prioriteres til tidspunktene tidlig på morgenen, særlig når han er så liten.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis operasjonen ikke er før kl 12 kan dere høre med dem om han kan få preop næringsdrikke som er en klar væske f.eks kl 08 Anonymkode: 5e207...0fa Det hjelper lite for et barn som er vant til å spise fast føde. Næringsdrikker i magen metter på ingen måte slik som en god frokost, men det må man gjerne ha prøvd selv for å forstå? Barnet får få et skikkelig ekstra måltid på kvelden, og dere bør prate om at han ikke kan spise i forkant fordi han skal til legen. Barn forstår mer enn vi voksne tror, når det kommer til stykket. Anonymkode: 8d18e...873
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis operasjonen ikke er før kl 12 kan dere høre med dem om han kan få preop næringsdrikke som er en klar væske f.eks kl 08 Anonymkode: 5e207...0fa Fasting er fasting Anonymkode: 66a27...2c4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 Barnet mitt har en sykdom, som har ført til at hun har vært i narkose mange ganger. Vi har ofte måtte vente mye lengre enn avtalt tidspunkt. Må man, så må man. Spis godt før han legger seg, og hold han opptatt frem til han skal i narkose. Kanskje ett lekerom der el. Kanskje han blir sutrete, men det går vel greit. Anonymkode: c71b2...ce1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 57 minutter siden, AnonymBruker said: Er det ikke mulig å få et tidligere operasjonstidspunkt? Der hvor jeg jobber blir alltid så små barn prioritert slik at de slipper å faste så lenge. Anonymkode: 35f41...1a5 35 minutter siden, Vera Vinge said: Er det et alternativ å be om tidligere tidspunkt? Jeg har inntrykk av at barn ofte prioriteres til tidspunktene tidlig på morgenen, særlig når han er så liten. På sykehuset her "dobbeltbooker" de flere barn til operasjon, fordi operasjoner av småbarn ofte kanselleres pga sykdom. Det gjør at det er helt vanlig at en toåring må vente til kl 12 med å operere. TS, min sønn ble operert da han var 2. Han hadde time kl 8, men pga slik dobbeltbooking fikk han ikke slippe til før kl 11. Det gikk overraskende fint, vi leste bøker og så på tv, altså unngikk aktiviteter som krever særlig energinivå. Det går nok fint, snakk om det på forhånd, og kanskje ha klar noen nye bøker dere kan se på eller lignende. Anonymkode: dd851...4b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå