Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #121 Skrevet 3. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Men hva om kvinnen velger å beholde barnet, uvitende om hvem faren er selv? Hun tar det valget og oppdrar det alene, uten å påtvinge noen farskapsprøve. Anonymkode: 97348...76c Det er ekstremt dårlig gjort mot barnet.
Gjest Josefine5 Skrevet 3. oktober 2019 #122 Skrevet 3. oktober 2019 Barnet er en del av henne også. Har du tenkt på det? Derfor er det ikke så lett å ta abort. Du burde kanskje vurdere å holde deg til høyrehanda, frem til du finner "den rette", siden sex kan føre til graviditet. Litt synd hvis du skal kaste bort livet ditt på å hate.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #123 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, Jajariktigriktig skrev: Det er ekstremt dårlig gjort mot barnet. Hvorfor? Anonymkode: 97348...76c 1
Nymerïa Skrevet 3. oktober 2019 #124 Skrevet 3. oktober 2019 9 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Uansett handler 90% av kommentarene her om hvem sin skyld det var at kvinnen ble gravid. Jeg snakker om når uhellet først har skjedd. Da har kvinnen et valg. Hun kan velge å rette opp i feilen eller la det stå til. Hun bestemmer skjebnen til barnet og faren. Selv om hun har lyst på et barn så er det riktige å rette opp feilen og vente til hum møter en som faktisk vil være faren til barnet ditt. Ja, mannen var ansvarsløs, men det var hun også med mindre det var planen hennes å bli gravid med første og beste fyren som var dum nok til å komme inni henne. Det er fordi vi anser det som høyst relevant for diskusjonen. For de fleste av oss er det opplagt at hvis det er krise å få barn så har man ikke ubeskyttet sex og så unngår man hele situasjonen. Dessuten bruker du ordet uhell på en merkelig måte her. Uhell er om prevensjonen svikter. At sex uten prevensjon fører til graviditet er naturens gang, ikke et uhell. 7
Paradisio Skrevet 3. oktober 2019 #125 Skrevet 3. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette provoserte meg veldig. Du forstår ikke at for noen er dette et barn? Du forstår ikke at noen ikke klarer å ta abort fordi det er et levende vesen? Vokse opp med en far som ikke vil ha det sier du. Vel det vokser iallfall opp, noe det ikke gjør hvis mor velger å ta abort. Hvis en mann ikke vil ha barn så bruker han prevensjon eller frastår fra sex. Kom ikke her å legg skylden på kvinnene som sitter igjen med ansvaret for abort eller ikke abort når mannen selv har pøsa på. Anonymkode: 7fd71...6e3 🙌🏼🙌🏼🙌🏼
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #126 Skrevet 3. oktober 2019 4 minutter siden, Josefine5 said: Barnet er en del av henne også. Har du tenkt på det? Derfor er det ikke så lett å ta abort. Du burde kanskje vurdere å holde deg til høyrehanda, frem til du finner "den rette", siden sex kan føre til graviditet. Litt synd hvis du skal kaste bort livet ditt på å hate. Det er synd. Hvordan skal jeg ikke hate kvinnen som bestemmer hvordan resten av livet mitt skal bli? Ignorerer mine ønsker og tvinger barnet mitt til å vokse opp med separerte foreldre? Abort var for ille men å fukke opp livet mitt og barnet var helt greit? setter sitt eget ønske om barn foran alt?
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #127 Skrevet 3. oktober 2019 8 minutter siden, NymeriaRhoynar said: Det er fordi vi anser det som høyst relevant for diskusjonen. For de fleste av oss er det opplagt at hvis det er krise å få barn så har man ikke ubeskyttet sex og så unngår man hele situasjonen. Dessuten bruker du ordet uhell på en merkelig måte her. Uhell er om prevensjonen svikter. At sex uten prevensjon fører til graviditet er naturens gang, ikke et uhell. Det er et uhell fordi det var ingen enighet om å få barn sammen
Heisenberg Skrevet 3. oktober 2019 #128 Skrevet 3. oktober 2019 Men hvorfor vil du ikke svare på det jeg spør om? Om dette er noe du har tenkt på så lenge at du finner det verdt å opprette en profil for så burde du jo kunne svare. 4
Gjest Josefine5 Skrevet 3. oktober 2019 #129 Skrevet 3. oktober 2019 Somsagt: ikke hopp til sengs med hvemsomhelst, så slipper du det dilemmaet. Eller ta ansvar for prevensjon selv. Slutt å gjøre deg til et hjelpeløst offer.
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #130 Skrevet 3. oktober 2019 Hvorfor vil man ha barnet til en fremmed uansett? Eller beholder de barnet kun fordi de ikke vil ta abort?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #131 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Det er synd. Hvordan skal jeg ikke hate kvinnen som bestemmer hvordan resten av livet mitt skal bli? Ignorerer mine ønsker og tvinger barnet mitt til å vokse opp med separerte foreldre? Abort var for ille men å fukke opp livet mitt og barnet var helt greit? setter sitt eget ønske om barn foran alt? Fordi det er du selv som overlater ansvaret for om du skal bli far eller ikke til andre, når du ikke tar det ansvaret selv!! Anonymkode: e0988...f9d 4
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #132 Skrevet 3. oktober 2019 man har ansvar for å beskytte seg selv. Men hvis man har spurt om hun bruker prevensjon og hun sier ja og blir gravid like vel har en av to ting skjedd. Det er 1% sjanse for at prevensjonen ikke fungerte og det er det et uhell eller hun løy. Hva som er sannheten er umulig å bevise.
Gjest Josefine5 Skrevet 3. oktober 2019 #133 Skrevet 3. oktober 2019 Det er ikke så enkelt og bare ta abort når du først sitter der med positiv graviditetstest. Morsinstinktet våkner. Barnet er en del av mor også, ikke bare deg. Hvis det skulle skje, håper jeg du legger vekk tanken om å hate moren. Du burde heller være en støtte så barnet får best mulig utgangspunkt. Du kan være så sint du bare vil. Men når barnet blir født, vil du forhåpentligvis forelske deg i det lille vidunderet. Hvis det allerede har skjedd håper jeg for alles del at du søker psykiatrisk hjelp til å sortere tankene dine.
Nymerïa Skrevet 3. oktober 2019 #134 Skrevet 3. oktober 2019 8 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Det er synd. Hvordan skal jeg ikke hate kvinnen som bestemmer hvordan resten av livet mitt skal bli? Ignorerer mine ønsker og tvinger barnet mitt til å vokse opp med separerte foreldre? Abort var for ille men å fukke opp livet mitt og barnet var helt greit? setter sitt eget ønske om barn foran alt? Det er minst like riktig å si at du fukka opp ditt eget liv fordi du tenkte at det var lurt å ha ubeskyttet sex med damer du knapt visste etternavnet på. Som du skriver selv har du ingenting du skulle ha sagt angående abort. Da må du passe på det du faktisk har kontroll over. 6
Heisenberg Skrevet 3. oktober 2019 #135 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: man har ansvar for å beskytte seg selv. Men hvis man har spurt om hun bruker prevensjon og hun sier ja og blir gravid like vel har en av to ting skjedd. Det er 1% sjanse for at prevensjonen ikke fungerte og det er det et uhell eller hun løy. Hva som er sannheten er umulig å bevise. Om du er så dum at du stoler på ei du har møtt på byen som sier hun bruker prevensjon og du tenker «yeeeeees ingen kondom» så må du bare skylde deg selv. Ditt liv, ditt ansvar. Du kan mene hva du vil om hennes ansvar men vil du ikke havne i den situasjonen så må du ta DITT ansvar. 8
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #136 Skrevet 3. oktober 2019 Just now, Heisenberg said: Om du er så dum at du stoler på ei du har møtt på byen som sier hun bruker prevensjon og du tenker «yeeeeees ingen kondom» så må du bare skylde deg selv. Ditt liv, ditt ansvar. Du kan mene hva du vil om hennes ansvar men vil du ikke havne i den situasjonen så må du ta DITT ansvar. Så du sier at man ikke kan stole på kvinner ang prevensjon fordi de lyver om det og vil bli gravide og gir faen i mannen? Greit nok det. Men det er jævlig dårlig gjort av de som gjør det og hvis kvinner som gjør sånt blir gravid er det eneste rette å ta abort.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #137 Skrevet 3. oktober 2019 6 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: man har ansvar for å beskytte seg selv. Men hvis man har spurt om hun bruker prevensjon og hun sier ja og blir gravid like vel har en av to ting skjedd. Det er 1% sjanse for at prevensjonen ikke fungerte og det er det et uhell eller hun løy. Hva som er sannheten er umulig å bevise. Kan du ikke bare gi opp: så lenge du ikke bruker prevensjon selv, så har ikke du tatt ditt ansvar for at sex ikke skal lede til graviditet!! Kvinner skylder ikke deg å ta ansvar for deg og ditt liv! Anonymkode: e0988...f9d 7
Nymerïa Skrevet 3. oktober 2019 #138 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Jajariktigriktig skrev: Så du sier at man ikke kan stole på kvinner ang prevensjon fordi de lyver om det og vil bli gravide og gir faen i mannen? Greit nok det. Men det er jævlig dårlig gjort av de som gjør det og hvis kvinner som gjør sånt blir gravid er det eneste rette å ta abort. Du har jo selv tatt høyde for at noen kan lyve om prevensjon både i HI og flere innlegg. Da bør du jo også ta konsekvensene også med å bruke kondom. Dessuten regner jeg med at du har hørt om kjønnssykdommer. Det burde være god nok grunn til å bruke kondom med damer du knapt vet etternavnet på. 8
Heisenberg Skrevet 3. oktober 2019 #139 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Jajariktigriktig skrev: Så du sier at man ikke kan stole på kvinner ang prevensjon fordi de lyver om det og vil bli gravide og gir faen i mannen? Greit nok det. Men det er jævlig dårlig gjort av de som gjør det og hvis kvinner som gjør sånt blir gravid er det eneste rette å ta abort. Eh ja det er akkurat det jeg sier. Er du voksen nok til å ha sex så er du voksen nok til å ta ansvar for deg selv. Du kan mene at det eneste rette da er å ta abort men siden det er en prossess du ikke har noen rettigheter i så burde du heller ta ansvar fordel selv før du er i den situasjonen. 6
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #140 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, NymeriaRhoynar said: Du har jo selv tatt høyde for at noen kan lyve om prevensjon både i HI og flere innlegg. Da bør du jo også ta konsekvensene også med å bruke kondom. Dessuten regner jeg med at du har hørt om kjønnssykdommer. Det burde være god nok grunn til å bruke kondom med damer du knapt vet etternavnet på. Ok, men hva synes du om kvinner som lyver om sånt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå