Nymerïa Skrevet 3. oktober 2019 #101 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, Jajariktigriktig skrev: Takk for svar. Jeg skriver om situasjoner hvor man knapt vet hvem den andre heter til etternavn. Det har veldig mye å si hva slags forhold men har til den andre i slike situasjoner. Er det sånn å forstå at du har ubeskyttet sex med damer du knapt vet etternavnet på, TS? 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #102 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det "feil" å ikke ta abort, å ta ansvar og bære et liv frem til verden?!? Herregud.... Anonymkode: a304c...722 Hvordan er det ansvarlig? Anonymkode: 7c0be...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #103 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, Jajariktigriktig skrev: Får ikke mye motstand her. Bare masse mannevonde kvinner som hetser meg. Hva er så ille med å mene at det eneste riktige er å ta abort når man har blitt gravid med en mann som man ikke kjenner og som ikke ønsker barn med deg? Nei, du får ikke hets. Du får beskjed om å vurdere å ta deg sammen for å utvikle deg fra sutrete drittunge som ikke kan ta ansvar for seg selv eller sin egen kropp, til en mann som greier ta ansvar for seg selv og sitt. Igjen: det er ingen som tvinger deg til å ha sex med noen som helst. Det er ingen som ber deg droppe kondom. Ditt liv, din kuk og din sperm er ditt eget ansvar. Det er bare så ikke ansvaret til en kvinne du treffer for en kveld. Hun har kun ansvar for seg selv og sitt, der et eventuelt barn er begges ansvar. Anonymkode: e0988...f9d 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #104 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, du får ikke hets. Du får beskjed om å vurdere å ta deg sammen for å utvikle deg fra sutrete drittunge som ikke kan ta ansvar for seg selv eller sin egen kropp, til en mann som greier ta ansvar for seg selv og sitt. Igjen: det er ingen som tvinger deg til å ha sex med noen som helst. Det er ingen som ber deg droppe kondom. Ditt liv, din kuk og din sperm er ditt eget ansvar. Det er bare så ikke ansvaret til en kvinne du treffer for en kveld. Hun har kun ansvar for seg selv og sitt, der et eventuelt barn er begges ansvar. Anonymkode: e0988...f9d Logikk: Bolt fast alle møblene dine, for hvis mannen stikker av med dem var det din feil som ikke beskyttet dem godt nok. Anonymkode: 7c0be...e9c 1
OPIgirl Skrevet 3. oktober 2019 #105 Skrevet 3. oktober 2019 Mannfolk altså. I hvertfall majoriteten. Søppel rett og slett. 1
Gjest Tutte Skrevet 3. oktober 2019 #106 Skrevet 3. oktober 2019 3 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Får ikke mye motstand her. Bare masse mannevonde kvinner som hetser meg. Hva er så ille med å mene at det eneste riktige er å ta abort når man har blitt gravid med en mann som man ikke kjenner og som ikke ønsker barn med deg? Mannevonde kvinner som hetser? Det er jo motstand du har fått av noen som mener noe annet enn deg. Hvis du leser innleggene ordentlig, så har du også fått høre av flere hvorfor det å ta abort er en vanskelig avgjørelse for mange kvinner, og du har fått svar på det du lurte på. Ikke alle kvinner velger å beholde barnet av sleiphet og egoisme. I en så viktig avgjørelse ligger det mye følelser som menn aldri kan forstå.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #107 Skrevet 3. oktober 2019 Har ikke lest hele tråden.. men abort er ikke noe man nødvendigvis kan "manne seg opp til". Min søster ble gravid på prevensjon. Mistenkte det da hun plutselig ble kvalm over lengre tid. Drog på ultralyd for å finne ut hvor langt hun var på vei og fikk beskjed om at hun var 11 uker på vei. På skjermen kunne hun se et bittelite "menneske".. med armer, fingre, tær, nese, som lå der og sprellet. Tror du virkelig det er så lett å bare "manne seg opp til" å kvitte seg med fosteret da? Skal sies at søsteren min var veldig sikker på at hun kom til å ta abort, men etter ultralyden var det no go. Det er tross alt kvinnen som svelger tablettene som stanser utviklingen. Det er kvinnen som svelger tablettene som gjør at kroppen begynner å kvitte seg med det lille fosteret (eller embryoet da.. om man skal være helt korrekt). Det er kvinnen som med viten gjør noe som stopper dette potensielle livet og må leve med den avgjørelsen. Jeg er for muligheten til å ta abort.. men har FULL forståelse for at det er et vanskelig valg! Anonymkode: eb5a4...e70 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #108 Skrevet 3. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Logikk: Bolt fast alle møblene dine, for hvis mannen stikker av med dem var det din feil som ikke beskyttet dem godt nok. Anonymkode: 7c0be...e9c Det trenger bare de damene som er så uansvarlig at de ikke har innboforsikring. Det er uansett ikke sammenlignbart fordi en tyv har vesentlig my mer sjarm og næringsvett enn idioter som mener at fremmede damer de har truffet for en kveld skal drive å abortere barn for dem. Anonymkode: e0988...f9d 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #109 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke lest hele tråden.. men abort er ikke noe man nødvendigvis kan "manne seg opp til". Min søster ble gravid på prevensjon. Mistenkte det da hun plutselig ble kvalm over lengre tid. Drog på ultralyd for å finne ut hvor langt hun var på vei og fikk beskjed om at hun var 11 uker på vei. På skjermen kunne hun se et bittelite "menneske".. med armer, fingre, tær, nese, som lå der og sprellet. Tror du virkelig det er så lett å bare "manne seg opp til" å kvitte seg med fosteret da? Skal sies at søsteren min var veldig sikker på at hun kom til å ta abort, men etter ultralyden var det no go. Det er tross alt kvinnen som svelger tablettene som stanser utviklingen. Det er kvinnen som svelger tablettene som gjør at kroppen begynner å kvitte seg med det lille fosteret (eller embryoet da.. om man skal være helt korrekt). Det er kvinnen som med viten gjør noe som stopper dette potensielle livet og må leve med den avgjørelsen. Jeg er for muligheten til å ta abort.. men har FULL forståelse for at det er et vanskelig valg! Anonymkode: eb5a4...e70 Akkurat det du skriver her👍👍 Har selv blitt uplanlagt gravid når det passet som minst. Visste at det ikke var noe valg, men uansett var tanken på å ta disse pillene for å ta livet av det som vokste inni meg helt forferdelig og uvirkelig. Dette enda jeg bare var noen få uker på vei. Har 2 barn fra før og visste så altfor mye om utviklingen og hva det kunne bli. 7 uker på vei så spontanaborterte jeg av meg selv. Tror det var en mening med det, og lettelsen var stor da jeg slapp å ta disse pillene og kroppen ordnet opp selv da det uansett ikke var egnet for liv. Spiralen kom fort inn etterpå og jeg skal aldri mer ha hoppe av i svingen samleie. Jeg har lært. Anonymkode: c2675...9a0 1
Heisenberg Skrevet 3. oktober 2019 #110 Skrevet 3. oktober 2019 Men TS du sier ingenting om fars ansvar. Du gjentar igjen og igjen kvinnens ansvar men hvor ble det av ditt? Oppstår ansvaret når testen er positiv eller har du som mann et ansvar før det? 3
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #111 Skrevet 3. oktober 2019 Til dere som sier jeg ikke tar ansvar. Hvordan tar jeg ikke ansvar? Jeg skriver Jo at jeg kommer til å ville ta vare på ungen min. I Norge er abort lovlig. Abort er ikke mord. Fosteret har ikke noe liv. Det vet ikke engang at det finnes. Man trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ha tatt abort. Jeg synes det er merkelig at man er for at abort er lovlig samtidig som man synes det er en forferdelig ting å gjøre.
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #112 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, Heisenberg said: Men TS du sier ingenting om fars ansvar. Du gjentar igjen og igjen kvinnens ansvar men hvor ble det av ditt? Oppstår ansvaret når testen er positiv eller har du som mann et ansvar før det? Jeg skriver jo at jeg ville tatt ansvar for ungen. Hvor henger du ikke med?
Nymerïa Skrevet 3. oktober 2019 #113 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Til dere som sier jeg ikke tar ansvar. Hvordan tar jeg ikke ansvar? Jeg skriver Jo at jeg kommer til å ville ta vare på ungen min. I Norge er abort lovlig. Abort er ikke mord. Fosteret har ikke noe liv. Det vet ikke engang at det finnes. Man trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ha tatt abort. Jeg synes det er merkelig at man er for at abort er lovlig samtidig som man synes det er en forferdelig ting å gjøre. Du unnviker alle spørsmålene om du har ubeskyttet sex med fremmede. Da er det nærliggende å tro at du faktisk har det. Og ja, det synes jeg er selve definisjonen av uansvarlighet. Spesielt med tanke på at du skriver et moraliserende innlegg om kvinner. 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #114 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg skriver jo at jeg ville tatt ansvar for ungen. Hvor henger du ikke med? Du tar jo ikke akkurat ansvar for ungen din når planen er å hate på mora for å født den resten av livet. "Pappa hater Mamma fordi hun ikke aborterte meg!" Superansvarlig og helt kjempemessig pappahjerte. Anonymkode: e0988...f9d 6
Thyra Skrevet 3. oktober 2019 #115 Skrevet 3. oktober 2019 5 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Til dere som sier jeg ikke tar ansvar. Hvordan tar jeg ikke ansvar? Jeg skriver Jo at jeg kommer til å ville ta vare på ungen min. I Norge er abort lovlig. Abort er ikke mord. Fosteret har ikke noe liv. Det vet ikke engang at det finnes. Man trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ha tatt abort. Jeg synes det er merkelig at man er for at abort er lovlig samtidig som man synes det er en forferdelig ting å gjøre. Abort er en nødløsning, ikke en hverdagslig bagatell. At muligheten finnes, betyr ikke at det er uproblematisk for alle. 2
Heisenberg Skrevet 3. oktober 2019 #116 Skrevet 3. oktober 2019 7 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg skriver jo at jeg ville tatt ansvar for ungen. Hvor henger du ikke med? Men da snakker vi om ansvar i ettertid. Hva med ditt ansvar for at situasjonen ikke oppstår? 3
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #117 Skrevet 3. oktober 2019 Uansett handler 90% av kommentarene her om hvem sin skyld det var at kvinnen ble gravid. Jeg snakker om når uhellet først har skjedd. Da har kvinnen et valg. Hun kan velge å rette opp i feilen eller la det stå til. Hun bestemmer skjebnen til barnet og faren. Selv om hun har lyst på et barn så er det riktige å rette opp feilen og vente til hum møter en som faktisk vil være faren til barnet ditt. Ja, mannen var ansvarsløs, men det var hun også med mindre det var planen hennes å bli gravid med første og beste fyren som var dum nok til å komme inni henne.
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #118 Skrevet 3. oktober 2019 5 minutter siden, Thyra said: Abort er en nødløsning, ikke en hverdagslig bagatell. At muligheten finnes, betyr ikke at det er uproblematisk for alle. Om du har blitt gravid med en fremmed så er det nødstilfelle.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #119 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, Jajariktigriktig skrev: Uansett handler 90% av kommentarene her om hvem sin skyld det var at kvinnen ble gravid. Jeg snakker om når uhellet først har skjedd. Da har kvinnen et valg. Hun kan velge å rette opp i feilen eller la det stå til. Hun bestemmer skjebnen til barnet og faren. Selv om hun har lyst på et barn så er det riktige å rette opp feilen og vente til hum møter en som faktisk vil være faren til barnet ditt. Ja, mannen var ansvarsløs, men det var hun også med mindre det var planen hennes å bli gravid med første og beste fyren som var dum nok til å komme inni henne. Rette opp i feilen? "Gjøre det du vil" mener du vel. Hennes svar på å "rette opp feilen" etter å ha blitt uplanlagt gravid kan da vitterelig være å ta ansvar for ungen sin som kom ut av den natten. Anonymkode: e0988...f9d 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #120 Skrevet 3. oktober 2019 Men hva om kvinnen velger å beholde barnet, uvitende om hvem faren er selv? Hun tar det valget og oppdrar det alene, uten å påtvinge noen farskapsprøve. Anonymkode: 97348...76c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå