AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #21 Skrevet 3. oktober 2019 17 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Forsvarer du seriøst kvinner som lurer menn til å gjøre dem gravid? Og i hvilken verden er det greit å blir gravid og stikke av med barnet uten å si en dritt til faren?! Hvor mye du har lyst på barn spiller ingen rolle. Ditt syn på menn synes jeg er skremmende. Nei jeg forsvarer dem ikke. Men det skjer jo hele tiden av en grunn. Jeg kan forstå grunnen. Det betyr ikke at det er rett. Anonymkode: f1a68...d10 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #22 Skrevet 3. oktober 2019 46 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Et barn kan få et godt liv, selv om far ikke er tilstedeværende. Om livssituasjonen er slik at barnets liv kan bli bra, så veier det ofte tyngre enn årsakene til å ta abort. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Huff, ja, stakkars menn som ikke har ansvar for sitt eget liv. Stakkars menn som ikke har lært sammenhengen mellom handling og konsekvsenser. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Selv om du mener at abort er det riktig valget, er det ikke nødvendigvis det riktige valget å ta til syvende og sist. Det handler ikke om noe så enkelt at det ikke er «spesielt kult». Jeg kan love deg at valget er mye mer komplekst enn det. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Barnet er jo ikke uønsket, barnet er svært ønsket av mor. Om far mener barnet er uønsket, ble far ta en vurdering på å melde seg helt ut av livet til barnet fra dag en. I de fleste tilfeller vil det være bedre for barnet å vokse opp uten biologisk far enn med en biologisk far som mener barnet er uønsket. Barn plukker raskt opp på sånt... Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. For all del, hat og vær bitter så mye du vil, men det hjelper jo ikke på situasjonen din i det hele tatt. For barnemor vil det ikke ha noen betydning. Barnet derimot, vil plukke opp på disse følelsene dine, og sånt gjør noe med et barn. Hvordan tror du det vil oppleves for et barn at du hater moren fordi hun ikke tok abort? Så igjen, det er barnet (og deg selv) det går utøver å hate mor. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Iskald fordi hun driter i hva du vil? Sannsynligvis er hun helt motsatt av iskald, fordi hun ikke klarer å ta abort. Jeg har tatt abort før, og jeg har full forståelse for at noen ikke klarer det. Jeg angrer ikke, fordi det var til det beste for barnet ut i fra min livssituasjon. Men hadde livssituasjonen min vært annerledes, ville jeg beholdt barnet. For å ta abort er en tøff prosess, det er ikke noe noen bør ta lett på. Den dag i dag kan jeg tenke på hva om/hva hvis. Men jeg vet at abort da var det beste for å kunne ivareta barnet jeg allerede har. Kanskje er det derimot du som er iskald, som ikke evner å forstå dette. Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. Mann deg opp til å bruk kondom! «Men jeg syns det er best uten kondom!» evt «Men jeg syns det er best at kvinnen tar ansvaret for prevensjon!» synd, trist, leit. Du får finne deg i at kvinnen kan bli gravid da. Anonymkode: cfdca...615 7
Hjertefisk Skrevet 3. oktober 2019 #23 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Det er mange argumenter for/imot å beholde barn. Noen ganger kan det være vanskelig å vite/forstå hva som er riktig og hva som er galt. Både for mor, far og barn. En ting som absolutt IKKE er rett, det er å lure en mann til å bli far mot sin vilje. Endret 3. oktober 2019 av Hjertefisk 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #24 Skrevet 3. oktober 2019 Vel min mor ble gravid med et ons som ikke ville bli far, og jeg har hatt et fantastisk liv. Har aldri savnet noen far og aldri følt meg uønsket på noen måte. Min mor elsker meg over alt på jord, og det holder i massevis. Jeg er oppdratt med masse kjærlighet, og ville ikke endret på noe. Anonymkode: d9011...049 10
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #26 Skrevet 3. oktober 2019 32 minutter siden, Kvelertak skrev: Du vet mange kvinner tenker kun på seg selv og sitt ønske foran barnets fremtid. Dessverre. Uansett uhell er uhell og man blir glad i barnet sitt uansett. Det er tross alt et barn du har laget. Når du får se og holde ungen du har laget forsvinner alt sinne og hat. Selv om foreldrene ikke liker hverandre, så går det an å tenke på barnet og samarbeide for barnets skyld. Gi barnet den gode oppveksten hun/han fortjener med to foreldre som elsker ungen sin av hele sitt hjerte❤️ Det eneste som er stygt gjort er de desperate kvinnene som går å blir gravid med hvem som helst bare for å få et barn. De tenker jeg litt av hvert om. Kan ikke være helt god da når de holder på sånn. Samme med menn som ikke vil ha noe med ungen sin å gjøre. Ren ondskap mot et uskyldig liv som ikke har gjort noe galt. Hvordan er det mulig å ikke ville ha noe med barna sine å gjøre? De er kalde mennesker som ikke kan være helt god de heller. Abort er best hvis de vet at ingen av foreldrene kan ta seg av barnet og de ikke kan gi barnet et trygg oppvekst. Det samme hvis moren ble voldtatt. Ikke alle orker å føde barn som ble til pga en voldtekt. Forståelig. Jøss, kjenner du de fleste kvinnene siden du kan uttale deg så bastant? Anonymkode: a4576...fa0 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #27 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Når skal dere mannfolk forstå at deres peniser er deres ansvar? Vil du ikke ha barn så bruker du kondom! Anonymkode: a4576...fa0 7
Vera Skrevet 3. oktober 2019 #28 Skrevet 3. oktober 2019 Hva skal til for å lage et barn? Penis må inn i vagina, og ved utløsning kan sædcellene svømme i vei til målet. Hva skal til for å unngå å lage et barn? Mannens penis pakkes inn i kondom, slik at sædcellene ikke kan svømme i vei mot målet. Brukte du kondom Ts? 10
Gjest theTitanic Skrevet 3. oktober 2019 #29 Skrevet 3. oktober 2019 Velger du å ha sex uten kondom så velger du å potensielt få barn. Du har valgt og du valgte dette. Valget har potensielle konsekvenser. Jeg forstår ikke.. : hvorfor bruker du ikke kondom? Jeg leser her at det er viktigere for deg med sex uten kondom enn konsekvensen av hva handlingen kan føre til. Slike "stakkars meg" saker i etterkant er bare patetisk. Å ligge rundt uten tanke på å bruke kondom for så å la damen sitte med alle konsekvensene alene er utrolig stygt. Jeg håper du får hiv. Det varer også livet ut...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #30 Skrevet 3. oktober 2019 Vanskelig den der. Dama ble uplanlagt gravid, og jeg var ikke veldig happy for det. Da det skjedde skulle jeg gjerne sett at hun tok abort. Vi kranglet en del, for å si det sånn. Livet kom til å gå til helvete på første klasse. Når jeg ser sønnen min løpe rundt på fotballbanen i dag, etter alle disse årene, så virker det litt fjernt det som skjedde den gangen. Livet hadde sikkert vært greit nok uten han og, men det hadde absolutt ikke vært det samme. Og jeg tror ikke det hadde vært noe bedre. I dag ville jeg ikke vært uten han. Hvis mor pakker sekken og flytter til Kambodsja med han så flytter jeg etter. Jeg tror ikke det er helt uvanlig å oppleve det sånn. Kanskje annerledes hvis det er en tilfeldig dame du møtte på byen eller et veldig ferskt forhold. Men for de fleste andre tror jeg det går seg til. - Mann Anonymkode: 2454b...eba 15
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #31 Skrevet 3. oktober 2019 13 minutter siden, theTitanic said: Velger du å ha sex uten kondom så velger du å potensielt få barn. Du har valgt og du valgte dette. Valget har potensielle konsekvenser. Jeg forstår ikke.. : hvorfor bruker du ikke kondom? Jeg leser her at det er viktigere for deg med sex uten kondom enn konsekvensen av hva handlingen kan føre til. Slike "stakkars meg" saker i etterkant er bare patetisk. Å ligge rundt uten tanke på å bruke kondom for så å la damen sitte med alle konsekvensene alene er utrolig stygt. Jeg håper du får hiv. Det varer også livet ut... Du virker som en hyggelig og balansert person haha Det står i reglene at man skal unngå brukerangrep og sjikane. Jeg skal la være å rapportere deg hvis du sier unnskyld:)
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #32 Skrevet 3. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vanskelig den der. Dama ble uplanlagt gravid, og jeg var ikke veldig happy for det. Da det skjedde skulle jeg gjerne sett at hun tok abort. Vi kranglet en del, for å si det sånn. Livet kom til å gå til helvete på første klasse. Når jeg ser sønnen min løpe rundt på fotballbanen i dag, etter alle disse årene, så virker det litt fjernt det som skjedde den gangen. Livet hadde sikkert vært greit nok uten han og, men det hadde absolutt ikke vært det samme. Og jeg tror ikke det hadde vært noe bedre. I dag ville jeg ikke vært uten han. Hvis mor pakker sekken og flytter til Kambodsja med han så flytter jeg etter. Jeg tror ikke det er helt uvanlig å oppleve det sånn. Kanskje annerledes hvis det er en tilfeldig dame du møtte på byen eller et veldig ferskt forhold. Men for de fleste andre tror jeg det går seg til. - Mann Anonymkode: 2454b...eba Takk for svar. Jeg skriver om situasjoner hvor man knapt vet hvem den andre heter til etternavn. Det har veldig mye å si hva slags forhold men har til den andre i slike situasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #33 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hallo det er faktisk noen som ikke hadde fått seg til å ta abort!! Fordi det er et barn det er snakk om!! Som mann har du faktisk også et ansvar!! Anonymkode: cba20...9f7 Da burde man latt være å ha sex, til man finner den rette! Anonymkode: b45e8...1a1 5
Gjest Witch24 Skrevet 3. oktober 2019 #34 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Kan ikke du la være å sex med noen du ikke vil ha noe seriøst med? Kondom bør jo tas i bruk, eller kastrer deg Gå ut fra at hun ikke bruker beskyttelse, selv om hun sier det, og bruk det selv. Å joda et barn klarer seg helt fint, med bare en forelder, bedre å være hos en som elsker det, enn å være hos den forelder som ser det som bry:) Forresten kanskje du ville forandret meningen din når du fikk seg den lille, en som vil elske å seg opp til deg. Og hvorfor skal hen ikke få leve, bare for at du eller dama lot vær å falle for fristelsen til å ha ubeskyttet sex?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #35 Skrevet 3. oktober 2019 Kan bare snakke for meg selv. Når jeg vet at jeg bærer på et lite liv, som hvert sekund av døgnet vokser og skal bli et lite barn, mitt barn, så vil jeg gjøre alt jeg kan for å verne om det livet, beskytte det. Motsatt av abort. Altså ikke avslutte det livet, fjerne det. Barnefarens ønske om abort blir da uaktuelt å ta hensyn til. Har mannen samleie, må han vite at det kan føre til graviditet. Han har et like stort ansvar som kvinnen. Desverre følger ikke alle opp. Anonymkode: 64efe...c5e 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #36 Skrevet 3. oktober 2019 2 timer siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Håper du aldri blir far heller med de holdningene dine. Mannen har like mye ansvar og du kan jo ikke mene at en dame lurer deg hvis hun blir gravid. Jeg har vært borti sånne latterlige menn som deg som ikke vil bruke kondom og mener dama må ta piller eller annen prevensjon og at de vil spare verdigheten sin fra å få barn med «random shit», vet du, dere menn med den tankegangen får ikke drømmedama den dagen det gjelder heller, hun dumper dere og blir gravid med en annen, sånn at dere får smake egen medisin. Anonymkode: 29c7d...b93 6
Thyra Skrevet 3. oktober 2019 #37 Skrevet 3. oktober 2019 2 timer siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Hvorfor skulle du gjøre alt i din makt for å ha mest mulig samvær med et barn du ikke ville ha? Om du kun hadde samvær fordi du følte det var din plikt å ta ansvar, og at det å ha samvær med barnet egentlig bare føltes som en byrde, var det kanskje bedre du holdt deg unna. Om du etter hvert ble oppriktig glad i barnet, kanskje dette ble ditt eneste barn, ville du nok ikke hatet moren resten av livet for å ikke ha fjernet dette barnet. Det ironiske er at de fleste abortmotstandere faktisk er menn. 2
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #38 Skrevet 3. oktober 2019 5 minutter siden, Witch24 said: Kan ikke du la være å sex med noen du ikke vil ha noe seriøst med? Kondom bør jo tas i bruk, eller kastrer deg Gå ut fra at hun ikke bruker beskyttelse, selv om hun sier det, og bruk det selv. Å joda et barn klarer seg helt fint, med bare en forelder, bedre å være hos en som elsker det, enn å være hos den forelder som ser det som bry:) Forresten kanskje du ville forandret meningen din når du fikk seg den lille, en som vil elske å seg opp til deg. Og hvorfor skal hen ikke få leve, bare for at du eller dama lot vær å falle for fristelsen til å ha ubeskyttet sex? Er du i mot abort? For det virker som du ser på det som mord. Et foster har ikke levd og vet ikke hvordan det er å leve så abort er helt ok. 1
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #39 Skrevet 3. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Håper du aldri blir far heller med de holdningene dine. Mannen har like mye ansvar og du kan jo ikke mene at en dame lurer deg hvis hun blir gravid. Jeg har vært borti sånne latterlige menn som deg som ikke vil bruke kondom og mener dama må ta piller eller annen prevensjon og at de vil spare verdigheten sin fra å få barn med «random shit», vet du, dere menn med den tankegangen får ikke drømmedama den dagen det gjelder heller, hun dumper dere og blir gravid med en annen, sånn at dere får smake egen medisin. Anonymkode: 29c7d...b93 Du vet ingenting om meg eller om jeg bruker kondom eller ikke. Vet ikke om en mann som ønsker å få barn med «random shit» kan kalles en oppegående person.
Gjest Tutte Skrevet 3. oktober 2019 #40 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) 2 timer siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Dette skal jeg svare på. En ting som alltid vil være umulig for en mann å forstå er hva som skjer i en kvinnekropp når hun blir gravid. Hormoner forandrer seg fra første stund, og mange blir følelsesmessig knyttet til barnet allerede den første tiden. Er mange kvinner som tenker at det er lett å ta abort, helt til den dagen graviditet faktisk har skjedd. Dette er en følelse menn aldri kan forstå eller sette seg inn i. Enig i at det er begge sitt ansvar å unngå uønsket graviditet, men når det kommer til spørsmålet om abort når graviditet først har skjedd så er mannen og kvinnen sin situasjon svært forskjellig. Og håper flere menn som absolutt ikke ønsker barn bruker kondom, da de er med på å sette kvinner som blir uønsket gravid i en vanskelig situasjon. Da har de ihvertfall gjort sin del. De kvinnene som bevisst lurer mannen til å gjøre henne gravid er noe helt annet, og da kan jeg forstå hatet. Endret 3. oktober 2019 av Tutte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå