Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Tutte skrev:

Ja, det er noe som i høyeste grad burde planlegges. Det er jeg helt enig i. Skjønner ikke de kvinnene som ønsker barn etter one night stand selv, og jeg hadde ikke en gang turt å ha sex med en tilfeldig mann uten kondom. 

Er dårlig gjort å lure en mann til å få barn. Men skal fram til at mannen må ikke skrive fra seg ansvaret når han har hatt ubeskyttet sex med noen han ikke kjenner og ikke vet om man kan stole på. Lurer på hva som får noen til å gjøre det når man vet hva som kan skje?

Ja det er dårlig gjort så klart men begge kjønn bør være mer skeptiske til hvem de har seg med

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du visste vel at sex fører til barn. Så da ble du ikke lurt. 

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som kvinne er helt enig med deg. Det er elendig gjort mot barnet dersom man lurer seg til å bli gravid med en fremmed, og totalt uforståelig.

Hadde jeg vært mann ville jeg også slitt med å tilgi moren. Å bli påtvunget et uønsket barn er utilgivelig, jeg skjønner at mange har vanskelig for å sette seg inn i den andre sin situasjon her! 

Bare fordi vi har evnen til å føde barn gjør det oss ikke til superhelter som skal få unger for enhver pris. Det er lov å bruke hodet.. 

Anonymkode: 7843b...e8a

Å lure seg til å bli gravid, ja. Men om man blir uplanlagt gravid er det ikke noe mer dårlig gjort å beholde barnet mot fars vilje enn å presse/tvinge noen til å abortere ett barn de ønsker å beholde. Kanskje er kvinnen sterkt motstander av abort, kanskje klarer hun bare ikke tanken på å fjerne livet som vokser inni henne. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør man virkelig. Menn som av ulike årsaker ikke vil være ansvarlige og bruke prevensjon mener altså at kvinner skal bruke abort som prevensjonsmetode, og bebreider de som ikke går med på det. Total ansvarsfraskrivelse, spør du meg.

Anonymkode: cea54...8f2

Ansvarfrakskrivelse er en vakker underdrivelse. Tydelig at ts mener at kvinner han treffer for én kveld skal vise han en voldsom respekt og omsorg, mens han selv ser på dem som sexobboter og abortmaskiner som skal lystre hans kommando, der graviditet er ren feilprogrammering som rettes opp med å drepe ungen. Helt utrolig at det går an å bruke 13 sider på den forfektingen av at maktovergrep på kvinner skal være greit og faktisk oppfattes som rettferdig av kvinner. 

Anonymkode: e0988...f9d

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Man tenker jo selvfølgelig at kvinner som er med på sex etter en tur på byen ikke vil ha barn med en mann hun nettop har møtt. Såklart antar man at hun bruker prevensjon. 

Det er mer normalt å tenke sånn enn å tenke at alle kvinner er verpesyke og vil bli gravid med en one night stand. 

TS, nå motsier du deg selv. HI og innleggene dine har fram til dette dreid seg om at du tenker at noen kvinner er ondskapsfulle og egoistiske og lurer fremmede menn til å få barn de ikke ønsker. Og nå skriver du altså at du antar at fremmede kvinner bruker prevensjon. Disse to synspunktene er ikke forenelige.

Du bør etterstrebe å være tydelig og konsekvent i argumentasjonen din, da blir det en ryddigere debatt.

Eventuelt kan du presisere det hvis du har endret mening underveis.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Kvinnen var mer på moroa hun også. Det er  like mye hennes ansvar at det blir brukt beskyttelse. 

Det er ikke like mye kvinnens ansvar å beskytte mannen mot uønsket farsskap, nei.

Begge må ta ansvar for seg selv og sitt eget liv. Kvinnen har først og fremst ansvar for å beskytte seg selv mot uønsket graviditet og sykdommer. Mannen har først og fremst ansvar for å beskytte seg mot uønsket farskap og sykdommer. Det burde være en selvfølge at alle som ikke ønsker barn selv bør ta forholdsregler for å unngå det. 

• Liker 3
Skrevet
På 3.10.2019 den 17.36, Jajariktigriktig skrev:

Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go...

Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå.

Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell  (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe.

Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. 

Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin.

Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre.

Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? 

Mann deg opp å ta abort. 

«Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. 

spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener.

Hvis man har UBESKYTTET sex med en person man ikke kjenner, er man temmelig naiv hvis man ikke ser at det ksn bli barn av det. Det er begges ansvar å bruke kondom, og likevel må keg i 8 av 1 tilfeller være den som tar i initiativ til å bruke kondom. Og jeg går på p-piller i tillegg, men det spør mannen ofte ikke om, det blir tydeligvis bare forventet. 

Jeg ville helt klart tatt abort om jeg kom i en slik situasjon, men for andreer det ilke et så "enkelt" valg. Jeg tror rett og slett du må sette deg inn i kvinnens situasjon her. Når det er sagt, finnes det alltid noen som vil lure deg of derfor må du ta ansvar for deg selv. Brul kondom, da er du beskyttet mit både graviditet og en rekke kjønnsykdommer. 

• Liker 4
Skrevet

Det er mildt sagt dårlig gjort ja. Jeg mener det er like dårlig gjort som å voldta noen. Menn har ingen rettigheter som kan beskytte dem mot kvinner som dette

Å voldta noen er ikke bare "dårlig gjort". Det er en alvorlig forbrytelse. 

Menn kan da beskytte seg selv mot dette. Er det så vanskelig å bruke kondom når man har tilfeldig sex?!? 

Så kanskje det er på tide at menn får noen rettigheter? I likestillingens navn. Barnebidrag er jo fra tiden kvinner ikke fikk forsørge seg selv. Slik er det ikke i dag. Jeg tror langt færre kvinner ville lurt seg til barn dersom hun måtte være økonomisk ansvarlig selv.

Barnebidrag er fordi begge foreldrene har ansvar for å forsørge barnet. Barnebidrag er for barnets skyld, ikke for kvinnens skyld. 

Men fortjener hun å bli voldtatt fordi hun drakk seg full og la seg i sengen med en annen mann? Fortjener en mann å bli far mot sin vilje fordi han ble lurt av en kvinne som ville bli gravid?

Ingen fortjener at det skal skje dem noe galt. Men en kvinne som blir voldtatt har faktisk blitt utsatt for en forbrytelse. En mann som frivillig har sex med en kvinne uten kondom har ikke blitt utsatt for noen forbrytelse. Han har frivillig gjort noe han vet det kan bli barn av, og har ikke gjort noe for å forhindre det. 

Du kan ikke på fullt alvor mene at det å forvente at menn som ikke vil bli fedre skal bruke kondom på ONS er det samme som at kvinner selv er skyld i at de blir voldtatt?!? 

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Men argumenter er fortsatt at kvinnen kan skylde seg selv hvis hun blir gravid. Skulle tenkt på det før hun hadde sex uten beskyttelse. Det er argumenter dere bruker når dere sier menn fortjener uønskede barn hvis de har gjort noen gravid

Det handler ikke om at menn fortjener å bli far mot sin vilje om de ikke har brukt kondom. Det handler om at det kan bli konsekvensen av å ha sex uten kondom. Og hvis de absolutt ikke ønsker å bli far, så bruk kondom for svingende! 

Hva med kvinner som blir gravide med menn som ikke vil ha barn, fortjener de å ta abort mot sin vilje? 

Man tenker jo selvfølgelig at kvinner som er med på sex etter en tur på byen ikke vil ha barn med en mann hun nettop har møtt. Såklart antar man at hun bruker prevensjon. 

Det er mer normalt å tenke sånn enn å tenke at alle kvinner er verpesyke og vil bli gravid med en one night stand. 

Man tenker selvsagt at menn som er med på sex etter en tur på byen ikke vil ha barn med en kvinne han akkurat hg ar møtt. Så klart forventer man at han bruker kondom. 

Det er mer normalt å tenke sånn enn å tenke at alle menn er "verpesyke" og ønsker å få barn med en one night stand. 

Det er mange, både kvinner og menn, som tar sjansen når de er fulle og kåte. Ubeskyttet sex trenger ikke å bety et ønske om å få barn. Verken for kvinner eller menn. Det er absolutt ikke noe mer logisk å tenke at kvinner bruker prevensjon om de ikke vil ha barn, enn at menn gjør det. 

Og uansett, selv om du antar aldri så mye st kvinnen bruker p-piller, så beskytter ikke det deg mot sykdommer. 

Ja, skal man gå rundt å tenke at kvinner er jævlige mennesker som prøver å lure menn de møter på byen til å gjøre dem gravid?

At hun ikke bruker prevensjon betyr at hun er jævlig og prøver å lure deg??? Selv om du ikke engang har SPURT om hun bruker det? Du kan ikke bare anta. Hva om HUN antar at DU er steril, siden du ikke bruker kondom? 

1 time siden, Jajariktigriktig skrev:

Selv om han ble lurt? Skal man liksom godta at man ble lurt, tilgi henne for hva hun ha gjort og samarbeide om å oppdra ungen? Se for deg at du ble voldtatt av en mann, du blir gravid, abort er ulovlig og du må samarbeide med han som voldtok deg om å oppdra barnet. 

Du kan ikke sammenligne det å bli gravid etter en voldtekt med det å bli far fordi du har frivillig hatt ubeskyttet sex! 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja det er dårlig gjort så klart men begge kjønn bør være mer skeptiske til hvem de har seg med

Helt enig.

Skrevet (endret)
3 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Selv om han ble lurt? Skal man liksom godta at man ble lurt, tilgi henne for hva hun ha gjort og samarbeide om å oppdra ungen? Se for deg at du ble voldtatt av en mann, du blir gravid, abort er ulovlig og du må samarbeide med han som voldtok deg om å oppdra barnet. 

Sammenligner du virkelig voldtekt med frivillig sex der man har et valg og i tillegg med vilje og viten ikke beskytter seg?

Det ser ut som at uansett hva man skriver til deg, så vil du ikke forstå. Du har bestemt deg for at det kun er kvinnen som ikke tar abort som gjør noe galt, og mannen har ikke noe ansvar for å unngå at det skjer.

Jeg synes at når man velger å være så naiv og stole på noen man ikke kjenner, så får man også ta på seg skylden selv. Det har skjedd med flere menn at de har blitt ufrivillig far og enda er det ingen som lærer. Beskytt dere og bruk kondom, da har dere gjort det dere kan selv. Du sier selv at det ikke er vanskelig.

Endret av Tutte
Skrevet
På ‎03‎.‎10‎.‎2019 den 17.36, Jajariktigriktig skrev:

Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go...

Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå.

Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell  (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe.

Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. 

Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin.

Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre.

Mann deg opp å ta abort. 

«Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. 

Du spør:   Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hvorfor velger hun å beholde barnet?  Uavhengig av hvordan det skjedde er det alltid kvinnen som bestemmer.  Jeg forstår godt at det kan kjennes urimelig og urettferdig for mannen at det er hun som bestemmer, når begge hadde likt ansvar for manglende prevensjon og/eller uhell med prevensjonen. 

Imidlertid synes jeg det er fryktelig at kvinner som ønsker seg barn, utnytter og lyver til menn for å bli gravide og få barnet de ønsker seg.   Så utrolig egoistisk!  Hvorfor drar de ikke heller til Danmark og fikser dette på en etisk forsvarlig måte? 

Min mening er at så lenge kvinnen kan bestemme, må hun også ta ansvaret.  Vet at det er stort sosialt press på menn som havner i denne posisjonen, og forstår virkelig deres frustrasjon over å ikke ha kontroll på viktige ting i livet deres.   

Skrevet
På 3.10.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom kondom. 

Ta ansvar for egen kropp. Ferdig snakket. 

Anonymkode: d8b3c...f11

Det er akkurat hva jeg sier til kvinner som ønsker abort. 

Anonymkode: 79829...fc1

Skrevet
15 hours ago, Thyra said:

Å voldta noen er ikke bare "dårlig gjort". Det er en alvorlig forbrytelse. 

Menn kan da beskytte seg selv mot dette. Er det så vanskelig å bruke kondom når man har tilfeldig sex?!? 

Barnebidrag er fordi begge foreldrene har ansvar for å forsørge barnet. Barnebidrag er for barnets skyld, ikke for kvinnens skyld. 

Ingen fortjener at det skal skje dem noe galt. Men en kvinne som blir voldtatt har faktisk blitt utsatt for en forbrytelse. En mann som frivillig har sex med en kvinne uten kondom har ikke blitt utsatt for noen forbrytelse. Han har frivillig gjort noe han vet det kan bli barn av, og har ikke gjort noe for å forhindre det. 

Du kan ikke på fullt alvor mene at det å forvente at menn som ikke vil bli fedre skal bruke kondom på ONS er det samme som at kvinner selv er skyld i at de blir voldtatt?!? 

Jeg sammenligner kvinner som lurer seg til å bli gravid med voldtektsmenn jo

Skrevet
På 3.10.2019 den 17.36, Jajariktigriktig skrev:

Mann deg opp å ta abort. 

Jeg er 100% enig med deg, TS. Jeg skjønner heller ikke hva som får en kvinne til å beholde et uønsket barn med en mann hun verken kjenner eller sammen med. Hun vet jo ingenting om mannen kan ha arvelige sykdommer for eksempel. En annen ting jeg ikke kan fatte og begripe er når en dame velger å beholde et uønsket barn med noen hun ikke kjenner, og faren er klar på at han ikke ønsker barn. Så skal hun rope og skrike om at fyren er en ansvarsløs dritt. Ønsker man ikke barn så skal man ikke bli tvunget inn i det, man er ikke en dritt. Jeg håper på juridisk abort. Hilsen kvinne som gjorde det eneste riktige og tok abort. 

Anonymkode: d8be1...38d

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Zienna skrev:

Du spør:   Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hvorfor velger hun å beholde barnet?  Uavhengig av hvordan det skjedde er det alltid kvinnen som bestemmer.  Jeg forstår godt at det kan kjennes urimelig og urettferdig for mannen at det er hun som bestemmer, når begge hadde likt ansvar for manglende prevensjon og/eller uhell med prevensjonen. 

Imidlertid synes jeg det er fryktelig at kvinner som ønsker seg barn, utnytter og lyver til menn for å bli gravide og få barnet de ønsker seg.   Så utrolig egoistisk!  Hvorfor drar de ikke heller til Danmark og fikser dette på en etisk forsvarlig måte? 

Min mening er at så lenge kvinnen kan bestemme, må hun også ta ansvaret.  Vet at det er stort sosialt press på menn som havner i denne posisjonen, og forstår virkelig deres frustrasjon over å ikke ha kontroll på viktige ting i livet deres.   

Mange kvinner synes det er enklere å velge seg ut en mann dem har sett og synes er kjekk, og som tjener godt. 

Skrevet
1 time siden, Jajariktigriktig skrev:

Jeg sammenligner kvinner som lurer seg til å bli gravid med voldtektsmenn jo

I de fleste tilfellene har ikke kvinnen lurt seg til å bli gravid. Prevensjon har sviktet, eller ingen av partene tenkte på prevensjon i kåtskapens hete. Om det da blir et barn av det, så er ikke det at kvinnen ikke tok abort sammenlignbart med en voldtekt, nei. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 100% enig med deg, TS. Jeg skjønner heller ikke hva som får en kvinne til å beholde et uønsket barn med en mann hun verken kjenner eller sammen med. Hun vet jo ingenting om mannen kan ha arvelige sykdommer for eksempel. En annen ting jeg ikke kan fatte og begripe er når en dame velger å beholde et uønsket barn med noen hun ikke kjenner, og faren er klar på at han ikke ønsker barn. Så skal hun rope og skrike om at fyren er en ansvarsløs dritt. Ønsker man ikke barn så skal man ikke bli tvunget inn i det, man er ikke en dritt. Jeg håper på juridisk abort. Hilsen kvinne som gjorde det eneste riktige og tok abort. 

Slik at flere uønskede barn skal kunne vokse opp i fattigdom? Slik at ekte barna ikke skal måtte dele farsarven med uønskede barn? 

Og kanskje slik at en mann fullt lovlig skal kunne ha sex med sin biologiske datter, om han har fraskrevet seg farsskapet? 

Forresten, hva med kvinner som blir tvunget inn i det? Som kanskje ikke oppdager graviditeten før det er for sent å ta abort? 

Endret av Thyra
  • Liker 2
Skrevet

Dersom du er en kvinne som går på byen og har one night stands uten prevensjon og blir gravid så er det eneste ansvarlige å gjøre å ta abort. Har vanskelig for å tro at kvinner som holder på med one night stands uten prevensjon ikke prøver på å bli gravide. Det er en helt jævlig måte å bli gravid på og det burde vært kriminelt dersom man kunne bevise at det var med hensikt å bli gravid på den måten

Skrevet
4 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Dersom du er en kvinne som går på byen og har one night stands uten prevensjon og blir gravid så er det eneste ansvarlige å gjøre å ta abort. Har vanskelig for å tro at kvinner som holder på med one night stands uten prevensjon ikke prøver på å bli gravide. Det er en helt jævlig måte å bli gravid på og det burde vært kriminelt dersom man kunne bevise at det var med hensikt å bli gravid på den måten

For at det skal bli barn utav det, må det være en mann tilstede som også har one night stand.

Kvinnen klarer nemlig ikke bli gravid mutt putt alene, enten hun bruker prevensjon eller ei. 

Denne andre personen kan - helt uavhengig av om kvinnen bruker prevensjon eller ikke - velge hva han skal gjøre. Så kvinner som har ONS uten prevensjon risikerer å bli gravid.

Samme med menn. Har de sex uten å bruke prevensjon (altså kondom) må de regne med at det kan bli et barn utav det. Så såre enkelt er det. 

Virker som om du har litt tungt for det... 

Anonymkode: fead5...571

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...