Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #221 Skrevet 4. oktober 2019 1 hour ago, Tutte said: Fordi abort handler om retten til å bestemme over egen kropp, og graviditet og fødsel er faktisk heller ikke risikofritt når det gjelder både sykdommer, komplikasjoner og dødsfall. Noen ganger kan man bli gravid til tross for f.eks p-piller som er 99% sikkert, og at graviditeten ikke kommer av at man ikke har vært uforsiktig. Noen blir gravide av voldtekt som ikke er frivillig slik som det er for menn som spruter inn uten beskyttelse og klager etterpå. Kan du forresten svare meg på spørsmålet mitt, hvorfor er det så vanskelig å bruke kondom hvis man ikke ønsker å bli far? Men argumenter er fortsatt at kvinnen kan skylde seg selv hvis hun blir gravid. Skulle tenkt på det før hun hadde sex uten beskyttelse. Det er argumenter dere bruker når dere sier menn fortjener uønskede barn hvis de har gjort noen gravid 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #222 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg er sikker på at hver kvinne som velger å beholde et barn mener at hun gjør det som er best for det. Anonymkode: cea54...8f2 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #223 Skrevet 4. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sikker på at hver kvinne som velger å beholde et barn mener at hun gjør det som er best for det. Anonymkode: cea54...8f2 Det er ganske spesielt å være sikker på det etter å ha lest tråder her inne. Vi som del av et humant samfunn, må imidlertid støtte ethvert barn som blir født og gi mor og far muligheten til å følge det opp. Anonymkode: 84b7e...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #224 Skrevet 4. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og bare så det er sagt: man blir absolutt ikke UFRIVILLIG FAR når man puler uten kondom. Da legger man i aller høyeste grad tilrette for å bli far. Anonymkode: e0988...f9d Ja, det gjør man virkelig. Menn som av ulike årsaker ikke vil være ansvarlige og bruke prevensjon mener altså at kvinner skal bruke abort som prevensjonsmetode, og bebreider de som ikke går med på det. Total ansvarsfraskrivelse, spør du meg. Anonymkode: cea54...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #225 Skrevet 4. oktober 2019 17 timer siden, Jajariktigriktig skrev: Å ta ansvar for barnet er ikke å ta ansvar?? Wtf Du misforstår og misforstår og misforstår. Å ta ansvar handler om å sørge for at du er beskyttet mot bli ufrivillig far, samt mot kjønnssykdommer. Anonymkode: fead5...571 2
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #226 Skrevet 4. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det gjør man virkelig. Menn som av ulike årsaker ikke vil være ansvarlige og bruke prevensjon mener altså at kvinner skal bruke abort som prevensjonsmetode, og bebreider de som ikke går med på det. Total ansvarsfraskrivelse, spør du meg. Anonymkode: cea54...8f2 Man tenker jo selvfølgelig at kvinner som er med på sex etter en tur på byen ikke vil ha barn med en mann hun nettop har møtt. Såklart antar man at hun bruker prevensjon. Det er mer normalt å tenke sånn enn å tenke at alle kvinner er verpesyke og vil bli gravid med en one night stand.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #227 Skrevet 4. oktober 2019 4 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Man tenker jo selvfølgelig at kvinner som er med på sex etter en tur på byen ikke vil ha barn med en mann hun nettop har møtt. Såklart antar man at hun bruker prevensjon. Det er mer normalt å tenke sånn enn å tenke at alle kvinner er verpesyke og vil bli gravid med en one night stand. Selv om dere gang etter gang, etter gang, etter gang, etter gang, hører og leser om menn som blir far etter one night stand? Ingen kan være så naiv. Jeg tror det handler om egoisme, likegyldighet og tro på at dama ordner opp, dvs tar abort, hvis det blir en fulltreffer. Anonymkode: cea54...8f2 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #228 Skrevet 4. oktober 2019 8 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Man tenker jo selvfølgelig at kvinner som er med på sex etter en tur på byen ikke vil ha barn med en mann hun nettop har møtt. Såklart antar man at hun bruker prevensjon. Det er mer normalt å tenke sånn enn å tenke at alle kvinner er verpesyke og vil bli gravid med en one night stand. Er det mulig??? Du har skrevet mye rart her i tråden, men her overgår du deg selv. Nei, det er ikke NORMALT å tenke sånn. Anonymkode: fead5...571 4
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #229 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det mulig??? Du har skrevet mye rart her i tråden, men her overgår du deg selv. Nei, det er ikke NORMALT å tenke sånn. Anonymkode: fead5...571 Ja, skal man gå rundt å tenke at kvinner er jævlige mennesker som prøver å lure menn de møter på byen til å gjøre dem gravid?
Maleficenta Skrevet 4. oktober 2019 #230 Skrevet 4. oktober 2019 22 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Man tenker jo selvfølgelig at kvinner som er med på sex etter en tur på byen ikke vil ha barn med en mann hun nettop har møtt. Såklart antar man at hun bruker prevensjon. Det er mer normalt å tenke sånn enn å tenke at alle kvinner er verpesyke og vil bli gravid med en one night stand. Man kan jo ikke bare anta ting. Dessuten om de bruker det så beskytter det jo ikke mot sykdommer. Noen kan jo ha noe uten å vite om det. Syns du gambler veldig når du bare antar slik.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #231 Skrevet 4. oktober 2019 23 hours ago, Jajariktigriktig said: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. 1. Hvis noen er så dumme at de vil ligge med deg, så kan de bli gravide. Ikke ligg med noen hvis du ikke vil ha barn. 2. Du kan eventuelt ligge med samme kjønn. 3. Slutt å være paranoid. Sjansen for at noen vil ha barn med deg er forsvinnende liten. Anonymkode: e697f...d0a 3
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #232 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: 1. Hvis noen er så dumme at de vil ligge med deg, så kan de bli gravide. Ikke ligg med noen hvis du ikke vil ha barn. 2. Du kan eventuelt ligge med samme kjønn. 3. Slutt å være paranoid. Sjansen for at noen vil ha barn med deg er forsvinnende liten. Anonymkode: e697f...d0a Hahaha så barnslig.
Gjest Tutte Skrevet 4. oktober 2019 #233 Skrevet 4. oktober 2019 38 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Men argumenter er fortsatt at kvinnen kan skylde seg selv hvis hun blir gravid. Skulle tenkt på det før hun hadde sex uten beskyttelse. Det er argumenter dere bruker når dere sier menn fortjener uønskede barn hvis de har gjort noen gravid Forskjellen er jo at kvinner har et valg når graviditet først har skjedd, og siden dere menn ikke har rett til å bestemme avgjørelsen om abort, så burde dere jo være enda mer forsiktig og ikke ligge rundt med fremmede uten kondom. Du kunne fortsatt ikke svare på spørsmålet mitt, hvorfor er det så vanskelig å bruke kondom på one night stand? Vil virkelig vite det. Det er jo noe man lærer mye om allerede på ungdomsskolen, også for å forhindre kjønnssykdommer.
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #234 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, Tutte said: Forskjellen er jo at kvinner har et valg når graviditet først har skjedd, og siden dere menn ikke har rett til å bestemme avgjørelsen om abort, så burde dere jo være enda mer forsiktig og ikke ligge rundt med fremmede uten kondom. Du kunne fortsatt ikke svare på spørsmålet mitt, hvorfor er det så vanskelig å bruke kondom på one night stand? Vil virkelig vite det. Det er jo noe man lærer mye om allerede på ungdomsskolen, også for å forhindre kjønnssykdommer. Kvinner har bare et velg fordi abort er lovlig. Hvis kvinne skal få ha et valg då er det bare rettferdig at menn skal få ha et valg?
Gjest Tutte Skrevet 4. oktober 2019 #235 Skrevet 4. oktober 2019 3 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Kvinner har bare et velg fordi abort er lovlig. Hvis kvinne skal få ha et valg då er det bare rettferdig at menn skal få ha et valg? Nei, fordi det er ikke deres kropp det foregår i. Menn har full rett til å bestemme over sin egen kropp på alle måter, og den retten skal også kvinner ha. Det er det eneste retten til abort handler om, ingenting annet. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt? Det betyr at du har ikke noe svar og du skjønner selv hvor ansvarsløst det er.
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #236 Skrevet 4. oktober 2019 37 minutter siden, Tutte said: Nei, fordi det er ikke deres kropp det foregår i. Menn har full rett til å bestemme over sin egen kropp på alle måter, og den retten skal også kvinner ha. Det er det eneste retten til abort handler om, ingenting annet. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt? Det betyr at du har ikke noe svar og du skjønner selv hvor ansvarsløst det er. Det er ikke vanskelig å bruke kondom. Menn har ikke rett til å bestemme om de skal bli pappa eller ikke. Og det der argumentet om sex= jeg samtykker til å få barn med deg er bullshit. Et barn skal planlegges og begge sider skal være enige om et barn.
Christina82 Skrevet 4. oktober 2019 #237 Skrevet 4. oktober 2019 Ryddet for brukerdebatt. Ninab82, mod
Gjest Tutte Skrevet 4. oktober 2019 #238 Skrevet 4. oktober 2019 5 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Det er ikke vanskelig å bruke kondom. Menn har ikke rett til å bestemme om de skal bli pappa eller ikke. Og det der argumentet om sex= jeg samtykker til å få barn med deg er bullshit. Et barn skal planlegges og begge sider skal være enige om et barn. Ja, det er noe som i høyeste grad burde planlegges. Det er jeg helt enig i. Skjønner ikke de kvinnene som ønsker barn etter one night stand selv, og jeg hadde ikke en gang turt å ha sex med en tilfeldig mann uten kondom. Er dårlig gjort å lure en mann til å få barn. Men skal fram til at mannen må ikke skrive fra seg ansvaret når han har hatt ubeskyttet sex med noen han ikke kjenner og ikke vet om man kan stole på. Lurer på hva som får noen til å gjøre det når man vet hva som kan skje?
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #239 Skrevet 4. oktober 2019 Just now, Tutte said: Ja, det er noe som i høyeste grad burde planlegges. Det er jeg helt enig i. Skjønner ikke de kvinnene som ønsker barn etter one night stand selv, og jeg hadde ikke en gang turt å ha sex med en tilfeldig mann uten kondom. Er dårlig gjort å lure en mann til å få barn. Men skal fram til at mannen må ikke skrive fra seg ansvaret når han har hatt ubeskyttet sex med noen han ikke kjenner og ikke vet om man kan stole på. Lurer på hva som får noen til å gjøre det når man vet hva som kan skje? Selv om han ble lurt? Skal man liksom godta at man ble lurt, tilgi henne for hva hun ha gjort og samarbeide om å oppdra ungen? Se for deg at du ble voldtatt av en mann, du blir gravid, abort er ulovlig og du må samarbeide med han som voldtok deg om å oppdra barnet.
Maleficenta Skrevet 4. oktober 2019 #240 Skrevet 4. oktober 2019 24 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Det er ikke vanskelig å bruke kondom. Menn har ikke rett til å bestemme om de skal bli pappa eller ikke. Og det der argumentet om sex= jeg samtykker til å få barn med deg er bullshit. Et barn skal planlegges og begge sider skal være enige om et barn. Hva med de gangene der ingen av de vil men uhellet er ute? Ikke alt i livet kan planlegges til hver minste detalj. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå