Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Kvinnen var mer på moroa hun også. Det er  like mye hennes ansvar at det blir brukt beskyttelse. 

Ja, men kvinnen ønsket tydeligvis barn siden hun ikke brukte det. Skjønner du forskjellen? Dårlig gjort ja og ikke noe jeg støtter, men mannen var med på det siden han ikke beskyttet seg. 

Skjønner tankegangen, men alle som absolutt ikke ønsker barn og velger å ha sex, MÅ være med på å ta ansvar selv for å unngå uønsket graviditet. Hvordan går det an og ukritisk stole på noen man ikke kjenner med noe så viktig?

Endret av Tutte
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når noen blir gravid, er barnefødsel default-resultatet. For mange (også mange som er tilhengere av selvbestemt abort) er det utenkelig å avslutte et svangerskap med abort med mindre det villle være helt umulig å ta ansvaret for et barn. Abort er siste utvei, en ren nødløsning dersom det ikke finnes andre muligheter. 

I tillegg har man alle dem som er mot selvbestemt abort. Dem er det mange av, og på verdensbasis ser vi at de har fremgang, og abortmulighetene blir innskrenket stadig flere steder, se f.eks. på USA. Det pussige her er at når abortrettighetene innskrenkes, er det kvinnene som protesterer, de fleste menn trekker på skuldrene og tenker at det gjelder ikke dem, det ser vi her i landet også.

Så, når du er så opptatt av dette: Husk, hvis du gjør noen gravide og de ikke har lov til å ta abort, da blir du far. Ingen vei utenom. 

Anonymkode: f79ea...129

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Tutte said:

Ja, men kvinnen ønsket tydeligvis barn siden hun ikke brukte det. Skjønner du forskjellen? Dårlig gjort ja og ikke noe jeg støtter, men mannen var med på det siden han ikke beskyttet seg. 

Skjønner tankegangen, men alle som absolutt ikke ønsker barn og velger å ha sex MÅ være med på å ta ansvar selv for å unngå uønsket graviditet. Hvordan går det an og ukritisk stole på noen man ikke kjenner?

Det er mildt sagt dårlig gjort ja. Jeg mener det er like dårlig gjort som å voldta noen. Menn har ingen rettigheter som kan beskytte dem mot kvinner som dette

Skrevet
5 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Det er mildt sagt dårlig gjort ja. Jeg mener det er like dårlig gjort som å voldta noen. Menn har ingen rettigheter som kan beskytte dem mot kvinner som dette

Nei nettopp Derfor skal man ikke stole på fremmede. 

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame, og jeg er 100% enig med deg. Kunne aldri falt meg inn å tvinge noen til å bli far. Tenk å tvinge noen til den rollen’a! Det er faktisk ikke alle menn som har lyst på barn. Det er faktisk ikke alle menn som ser på en tilfeldig ones dame som en potensiell mor for barnet sitt. Å bli far/mor er noe man skal ønske sammen. Det er snakk om å ta det største skrittet man noen gang kommer til å ta i løpet av hele livet sitt (for de som ønsker barn).. Og dette skal noen egoistiske kvinner sørge for at noen menn ikke skal få oppleve? Menn skal altså tvinges til å få barn og i tillegg miste den gleden de gjerne kunne fått senere. Hva feiler det dere? Seriøst! Sats heller på å finne en mann som heller ønsker barn.. En mann som ønsker barn med DEG! Ikke en som bare ville pule å kaste deg. Ha litt mer verdi for dere selv. NEI? Det er faktisk ikke et barn, men en celle. JA, det kan bli et barn. 

Også har vi de som puler en tilfeldig mann på fest eller nettet og blir smelt på tjukka og velger å beholde uten å kjenne denne mannen. Hva vet du om denne mannens liv? Vet du hvilke sykdommer han har? Vet du hvilke mulig arvelige sykdommer barnet ditt kan få? Vet du noe som helst om denne mannen kanskje skal sitte bak murene for å ha blitt dømt til drap eller voldtekt? Dere blir jeg virkelig KVALM av. Æsj!! Ha litt klasse og respekt for dere selv.

Anonymkode: 82b52...4f4

Hvorfor ha sex med tilfeldige folk man ikke kjenner i det heletatt? Alle vet at sex kan føre til graviditet, og ønsker man ikke barn med den man ligger med så lar man være å ha sex, evt bruker beskyttelse.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Ok: bare så vi alle får dette på det tørre fra Lalaland: hvem er det som tvinger deg til å ligge med damer du ikke kjenner som potensielt kan være alt fra lystløgnere til tjuvradder? Hvem er det som tvinger deg til å ligge med kvinner du absolutt ikke vil ha barn med? Og hvem tvinger deg til å droppe prevensjon? Sliter du med stemmer i hodet eller noe? 

Anonymkode: e0988...f9d

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Maleficenta said:

Nei nettopp Derfor skal man ikke stole på fremmede. 

Så kanskje det er på tide at menn får noen rettigheter? I likestillingens navn. Barnebidrag er jo fra tiden kvinner ikke fikk forsørge seg selv. Slik er det ikke i dag. Jeg tror langt færre kvinner ville lurt seg til barn dersom hun måtte være økonomisk ansvarlig selv.

Skrevet
1 minutt siden, Jajariktigriktig skrev:

Så kanskje det er på tide at menn får noen rettigheter? I likestillingens navn. Barnebidrag er jo fra tiden kvinner ikke fikk forsørge seg selv. Slik er det ikke i dag. Jeg tror langt færre kvinner ville lurt seg til barn dersom hun måtte være økonomisk ansvarlig selv.

Rettigheter til hva? Å ha sex med hvem som helst uten kondom? Eneste rettigheten jeg kan komme på, er at det bør komme flere prevensjonsalternativer for menn. 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Den sammenligningen skulle jeg sett hvis mannen ble tvunget til å lage barn helt ufrivillig. Det å ha sex uten beskyttelse er noe en mann som ikke ønsker å bli far tross alt velger helt selv.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok: bare så vi alle får dette på det tørre fra Lalaland: hvem er det som tvinger deg til å ligge med damer du ikke kjenner som potensielt kan være alt fra lystløgnere til tjuvradder? Hvem er det som tvinger deg til å ligge med kvinner du absolutt ikke vil ha barn med? Og hvem tvinger deg til å droppe prevensjon? Sliter du med stemmer i hodet eller noe? 

Ok. La meg sette det litt på spissen. Hvem er det som tvinger deg til å drikke for mye og gå til sengs med menn du ikke vil ha sex med? Ikke smart å gjøre det hvis du ikke vil bli voldtatt

Skrevet

Ok. La meg sette det litt på spissen. Hvem er det som tvinger deg til å drikke for mye og gå til sengs med menn du ikke vil ha sex med? Ikke smart å gjøre det hvis du ikke vil bli voldtatt

Så voldtekt handler bare om det? Hva med alle de som blir overfalt både her og der? Trenger ikke være full for å bli voldtatt.

Skrevet
2 minutter siden, Tutte said:

Så voldtekt handler bare om det? Hva med alle de som blir overfalt både her og der? Trenger ikke være full for å bli voldtatt.

Woosh

Skrevet
9 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Har bare et spørsmål. Hva er det som gjør det så innmari vanskelig å bruke kondom på one night stand? Dette beskytter både mot uønsket graviditet og kjønnssykdommer.

Skrevet
12 minutter siden, Jajariktigriktig skrev:

Det er vel ikke akkurat å sette noe som helst på spissen. Det er vel snarere å avspore sin egen tråd.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Tutte said:

Har bare et spørsmål. Hva er det som gjør det så innmari vanskelig å bruke kondom på one night stand? Dette beskytter både mot uønsket graviditet og kjønnssykdommer.

Men kan bruke det samme argumenter mot selvbestemt abort. Hvorfor skal abort være lovlig? Er jo bare å beskytte seg selv. Har du blitt gravid får du bare skylde på deg selv. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel ikke akkurat å sette noe som helst på spissen. Det er vel snarere å avspore sin egen tråd.

Men fortjener hun å bli voldtatt fordi hun drakk seg full og la seg i sengen med en annen mann? Fortjener en mann å bli far mot sin vilje fordi han ble lurt av en kvinne som ville bli gravid?

Skrevet

Men kan bruke det samme argumenter mot selvbestemt abort. Hvorfor skal abort være lovlig? Er jo bare å beskytte seg selv. Har du blitt gravid får du bare skylde på deg selv. 

Det er stor forskjell på lovregulering og hva som er moralsk riktig. Selv er jeg tilhenger av selvbestemt abort, men motstander av at dama skulle abortert hvis vi hadde driti oss ut. 

Dette har med verdisyn å gjøre. Ikke om man er mann eller kvinne. Jeg er altså mann og sterkt uenig med trådstarter. 

Anonymkode: 84b7e...7c1

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå.

Det er et liv inni der. Et familiemedlem. Det føles brutalt å kaste ut.

Ifølge norsk lov, har mor rett til å velge. Livmoren er inni kvinnekroppen, og ansees derfor å tilhøre kvinnen, her i Norge. Andre land har lovgivning som gir klanen, far eller familien, eiendomsrett til en kvinnes livmor. I disse landene er det ikke uvanlig at man krenker en kvinnes kropp. Det å tvinge til abort, voldta, krenke eller presse en kvinne med begrunnelsen at hun har noe i sin livmor, som tilfaller klan eller mannlige slektninger, er ikke en del av den norske kulturen. Vi sier at det er kvinnens rett, å velge om barnet skal være inni eller utenfor egen livmor. Hvis dette er umulig å forstå, vil jeg anbefale å søke om statsborgerskap i et land med navn som slutter på -stan.

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 timer siden, Jajariktigriktig skrev:

Fordi abort handler om retten til å bestemme over egen kropp, og graviditet og fødsel er faktisk heller ikke risikofritt når det gjelder både sykdommer, komplikasjoner og dødsfall. Noen ganger kan man bli gravid til tross for f.eks p-piller som er 99% sikkert, og at graviditeten ikke kommer av at man har vært uforsiktig. Noen blir gravide av voldtekt som ikke er frivillig slik som det er for menn som spruter inn uten beskyttelse og klager etterpå.

Kan du forresten svare meg på spørsmålet mitt, hvorfor er det så vanskelig å bruke kondom hvis man ikke ønsker å bli far?

Endret av Tutte
Skrevet (endret)

1. Ikke ligg med fremmede du ikke vil ha barn med

2. Bruk prevensjon

3. Ta ansvar for egne handlinger 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...