AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #181 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg som kvinne, ønsker ikke å bli gravid, heller ikke få kjønnssykdommer. Så jeg bruker både p-pille og kondom. Så hvor jævlig vanskelig er det for deg å bruke kondom? Så kan i det minste du gjøre det du kan, for at hun ikke skal bli gravid. Menn som puler ei dame de ikke kjenner, uten kondom. Og så blir sure, og mener hun er det ondeste på denne jord, fordi hun blir gravid og nekter og ta abort. De mannfolka er noen store idioter. Man er alle ansvarlige for sitt eget liv, og må jo gjøre det man kan, for at man ikke skal havne i uønskede situasjoner. Anonymkode: 9633f...d30 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #182 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg personlig hadde tatt abort om jeg ble gravid med en fremmed mann. Kunne aldri i verden tenke meg å blande genene mine med en fyr jeg ikke er glad i eller forelsket i. Hadde vært ren katastrofe. Hadde jeg vært veldig forelsket, men ikke sammen så kan det hende jeg hadde bevart alikevel. Jaa, jeg syntes det et stygt å prakke en unge på en mann som ikke vil ha barn, men samtidig så bør du jo bruke kondom om du er bekymret for at det skal skje. Spesielt når du ikke kjenner kvinnemennesket. Du kan ikke stole blindt på at hun går på prevansjon. Da syns jeg du har litt skyld i det selv også og er litt dum og naiv. Men jeg syntes du er stygg som mener at et barn ikke skal få lov til å leve på grunnlag av at barnet ikke kommer til å ha en far som er der. Jeg mistet begge foreldrene mine som liten og jeg er jo glad i livet mitt fordet 🤷♀️ jeg tenker ikke sånn "å faen, hvorfor tok ikke foreldrene mine abort, de valgte å ruse seg og døde fra meg" jeg tenker at jeg allikevel er glad for at jeg ble født! Anonymkode: 3faa5...011 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. oktober 2019 #183 Skrevet 4. oktober 2019 Du vil aldri kunne forstå det som mann fordi du ikke aner hva det innebærer i sekundet en kvinne får vite at hun bærer på et liv. For noen kvinner vil det være et valg å ta abort fordi de mener de ikke er klar eller vet at de kan ta vare på barnet. Men det er aldri et enkelt valg. For noen så er det et valg som følger dem resten av livet. Hver gang de ser et barn som skulle vært på alder med deres ufødte barn. Noen som tok abort som aldri klarte å bli gravid igjen. En sorg som en mann aldri vil kunne forstå. For noen så er det komplett umulig å ta abort eller i det hele tatt tenke tanken i sekundet de vet at de er gravid. Morsinstinktet slår til så sterkt at det blir en umulig tanke. De elsker barnet fra sekundet de vet det eksisterer. Om du hadde hatet meg for å elske mitt ufødte barn så får det være ditt valg. Det at du i det hele tatt kan hate noen på et slikt grunnlag sier mye om deg som menneske. Jeg har opplevd ting som mange aldri ville kommet over, men jeg hater ingen. Hat er egentlig noe som bare går utover deg selv uansett. Et sinne og et svart hull som spiser deg opp innvendig. Man blir bitter og så opptatt av seg selv og sitt eget sinne at man går glipp av hvor vakkert livet egentlig kan være når man åpne øynene og ser mennesker og verden rundt seg med et positivt perspektiv. Om du ville lager kvalme og behandlet meg dårlig så ser jeg ikke noe grunn til hvorfor du mener du burde være involert i barnets liv uansett, for et barn fortjener foreldre som er gode forbilder og behandler mennesker rundt seg med respekt. Å hate moren til barnet ditt vil ikke på noen måte gjøre noe godt for et uskyldig barn. For hver gang du viser avsky foran barnet ditt til en mor som elsker det ubetinget så skader du barnet ditt.
Thyra Skrevet 4. oktober 2019 #184 Skrevet 4. oktober 2019 8 timer siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg hadde tatt ansvar for ungen min jeg. Er kvinnen som velger å beholde ungen til en person hun ikke kjenner som er ansvarsløs og egoistisk. Du hadde insistert på å ha like mye samvær med barnet som mor, siden det at hun valgte å ikke ta abort gjør henne til en uansvarlig og dårlig mor. Du vil derfor tilbringe mye tid med barnet du anser som en byrde, og hate moren for resten av ditt liv fordi hun lot barnet bli født. Det synes jeg ikke akkurat er å ta ansvar. Holdningene d ine vil fort skinne gjennom, og barnet vil nok ha det bedre uten deg i livet sitt. 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #185 Skrevet 4. oktober 2019 1 time siden, WhisperingWind skrev: Du vil aldri kunne forstå det som mann fordi du ikke aner hva det innebærer i sekundet en kvinne får vite at hun bærer på et liv. For noen kvinner vil det være et valg å ta abort fordi de mener de ikke er klar eller vet at de kan ta vare på barnet. Men det er aldri et enkelt valg. For noen så er det et valg som følger dem resten av livet. Hver gang de ser et barn som skulle vært på alder med deres ufødte barn. Noen som tok abort som aldri klarte å bli gravid igjen. En sorg som en mann aldri vil kunne forstå. For noen så er det komplett umulig å ta abort eller i det hele tatt tenke tanken i sekundet de vet at de er gravid. Morsinstinktet slår til så sterkt at det blir en umulig tanke. De elsker barnet fra sekundet de vet det eksisterer. Om du hadde hatet meg for å elske mitt ufødte barn så får det være ditt valg. Det at du i det hele tatt kan hate noen på et slikt grunnlag sier mye om deg som menneske. Jeg har opplevd ting som mange aldri ville kommet over, men jeg hater ingen. Hat er egentlig noe som bare går utover deg selv uansett. Et sinne og et svart hull som spiser deg opp innvendig. Man blir bitter og så opptatt av seg selv og sitt eget sinne at man går glipp av hvor vakkert livet egentlig kan være når man åpne øynene og ser mennesker og verden rundt seg med et positivt perspektiv. Om du ville lager kvalme og behandlet meg dårlig så ser jeg ikke noe grunn til hvorfor du mener du burde være involert i barnets liv uansett, for et barn fortjener foreldre som er gode forbilder og behandler mennesker rundt seg med respekt. Å hate moren til barnet ditt vil ikke på noen måte gjøre noe godt for et uskyldig barn. For hver gang du viser avsky foran barnet ditt til en mor som elsker det ubetinget så skader du barnet ditt. Det stemmer ikke alltid det du skriver. Noen kvinner hater barnet i fra den dagen de vet de er gravide. Og du vet at kvinner er overrepresentert når det gjelder drap på barn? Noen mødre slår barna sine, og noen mobber barna sine. Flere og flere kvinner ønsker seg heller ikke barn i det hele tatt. Det kan du jo bare se i mange tråder her på kg. Anonymkode: e9924...689
Thyra Skrevet 4. oktober 2019 #186 Skrevet 4. oktober 2019 9 timer siden, Jajariktigriktig skrev: Så helt greit at kvinner lyver om prevensjon og utbytter drite menn på byen for å få barn. Fuck dem liksom. Er du dumme nok til å pule uten dong fortjener de de å blir lurt av kvinner som bare vil ha barn. Got it lol Det er da ingen som synes det er greit å bevisst lyve om prevensjon i håp om å bli gravid. Men menn som ikke ønsker å bli fedre har uansett et selvstendig ansvar for å ta forholdsregler for å unngå det. Om de har sex med tilfeldige kvinner uten kondom og bare tar det som en selvfølge at hun bruker p-piller og/eller tar abort om hun skulle bli gravid, er det veldig uansvarlig av dem. Da har ikke jeg mye sympati med dem om de blir "far mot sin vilje". Hvorfor er det så forferdelig å bruke kondom ved tilfeldig sex, egentlig?? Det burde være en selvfølge, selv om dama bruker p-piller og du er steril. 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. oktober 2019 #187 Skrevet 4. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke alltid det du skriver. Noen kvinner hater barnet i fra den dagen de vet de er gravide. Og du vet at kvinner er overrepresentert når det gjelder drap på barn? Noen mødre slår barna sine, og noen mobber barna sine. Flere og flere kvinner ønsker seg heller ikke barn i det hele tatt. Det kan du jo bare se i mange tråder her på kg. Anonymkode: e9924...689 Jeg snakker ikke om alle kvinner. Men de fleste som velger å beholde har ikke ønske om å mishandle eller hate barna sine.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #188 Skrevet 4. oktober 2019 Det er ofte sammensatte årsaker til at en kvinne velger å beholde et barn som er uønsket av faren, og det virker som særlig menn har en tendens til å tenke altfor svarthvitt omkring dette fordi meningene selvsagt er sterkt farget av deres eget ståsted. For å forstå manges motvilje mot å ta abort må man se på samfunnets fordømmelse av kvinner som tar et slikt valg. Vi er vokst opp til å tenke at kvinner som tar abort er hjerteløse, tankeløse eller rett slett bare løse. De har ikke de ønskede kvinnelige egenskapene, for ekte kvinner skal vise omsorg, være snille og elske og beskytte barn. Ta et søk på abort her på forumet og les litt i trådene som omhandler det. Da vil du få et visst inntrykk av hvor stor del av befolkningen som har slike fordommer mot kvinner som avbryter et svangerskap. De blir til og med kalt barnemordere. Du skal være en sterk person for å utsette deg for samfunnets fordømmelse på denne måten, for det er ikke sikkert at du klarer å holde inngrepet hemmelig. Du skal også stå til rette for deg selv, for selv om du egentlig er for selvbestemt abort har du abortmotstandernes argumenter kvernende i bakhodet. Du må være helt sikker for å fjerne fosteret, eller du må være i stand til å skru av følelsene for godt og bare handle. Det er ofte lettere sagt enn gjort, for du er selvsagt også påvirket av hormoner. Mange merker av hormonpåvirkning allerede tidlig i svangerskapet. De blir mer følsomme og slitne og tar lettere til tårene, og i denne tilstanden må de altså ta stilling til om et foster skal få leve eller dø. Noen har også tatt abort før og vet hvor følelsesmessig vondt det er. De har kanskje grublet og tenkt, kanskje angret, og tanken på hvem og hvor stort barnet ville vært i dag dukker opp med jevne mellomrom. Kvinner som tar abort demoniseres og det samme skjer med kvinner som beholder et barn faren ikke vil være far til. Det er ikke noe lett valg å ta, for galt blir det uansett. At kvinnen derfor velger det som er minst avskrekkende fra hennes eget ståsted er forståelig for meg, for det er jo tross alt hennes kropp det skal herjes med uansett hva valget blir. Anonymkode: cea54...8f2 3
Gjest O.G. Skrevet 4. oktober 2019 #189 Skrevet 4. oktober 2019 16 timer siden, Jajariktigriktig skrev: Det er kvinnen sitt ansvar like mye. Man kan ikke bare si «han ville ikke bruke kondom så jeg lot han ha sex med meg uten kondom» også ta null ansvar. Er ikke kvinnens ansvar å ta vare på mannens kropp nei, det skal han klare selv.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #190 Skrevet 4. oktober 2019 Er enig i alt du sier, kvinner som velger å beholde barnet mot far sin vilje burde skammet seg hardt (med mindre helse/religion eller lignende spiller inn), men har vanskelig for å få sympati med "one night stands" som ikke bruker kondom/prevensjon på eget initiativ. Anonymkode: 1df6f...01b
Gjest bloody Skrevet 4. oktober 2019 #191 Skrevet 4. oktober 2019 19 hours ago, Jajariktigriktig said: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Det første man gjør før man bestemmer seg for å drite i eventuelle konsekvenser rett før du penetrerer dama er jo å spørre om preventasjonsmiddel. Var du så dårlig på "pull out method"? (Jada jada feminazister jeg vet dere mener det er usikkert og man blir gravid av precum). Sa hun at "det går bra jeg har ikke eggløsning før i XXXX?" Ville slippe kondomen? At du fucka opp (det var du som gjorde henne gravid, hun gjorde seg ikke selv gravid med deg) er jo din feil.
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #192 Skrevet 4. oktober 2019 Jada, kvinner og de mange følelsene deres. Mine følelser som mann i en slik situasjon betyr ingenting så hvorfor skal kvinners følelser bety noe? Tar man følelser ut av bilde så sitter du igjen med en kvinne som skal ha barn med en person hun ikke kjenner. En person hun ikke har noe forhold til. En person som ikke vil ha noe med henne å gjøre. En person som ikke vil dele barn med henne. En person som må bli pappa fordi hun bestemmer det. Det kommer til å bli masse krangling. Advokater. Søksmål. Det blir krig mellom foreldrene som aldri tar slutt. I mellomtiden er det et barne der som ikke fortjener noe av det. Som ikke burde vært der, men er der fordi moren hadde noen følelser
Heisenberg Skrevet 4. oktober 2019 #193 Skrevet 4. oktober 2019 2 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Jada, kvinner og de mange følelsene deres. Mine følelser som mann i en slik situasjon betyr ingenting så hvorfor skal kvinners følelser bety noe? Tar man følelser ut av bilde så sitter du igjen med en kvinne som skal ha barn med en person hun ikke kjenner. En person hun ikke har noe forhold til. En person som ikke vil ha noe med henne å gjøre. En person som ikke vil dele barn med henne. En person som må bli pappa fordi hun bestemmer det. Det kommer til å bli masse krangling. Advokater. Søksmål. Det blir krig mellom foreldrene som aldri tar slutt. I mellomtiden er det et barne der som ikke fortjener noe av det. Som ikke burde vært der, men er der fordi moren hadde noen følelser Tar man følelser ut av bildet så hadde det ikke vært noen knulling som førte til barn heller. Problem løst. 4
Gjest Tutte Skrevet 4. oktober 2019 #194 Skrevet 4. oktober 2019 8 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Jada, kvinner og de mange følelsene deres. Mine følelser som mann i en slik situasjon betyr ingenting så hvorfor skal kvinners følelser bety noe? Tar man følelser ut av bilde så sitter du igjen med en kvinne som skal ha barn med en person hun ikke kjenner. En person hun ikke har noe forhold til. En person som ikke vil ha noe med henne å gjøre. En person som ikke vil dele barn med henne. En person som må bli pappa fordi hun bestemmer det. Det kommer til å bli masse krangling. Advokater. Søksmål. Det blir krig mellom foreldrene som aldri tar slutt. I mellomtiden er det et barne der som ikke fortjener noe av det. Som ikke burde vært der, men er der fordi moren hadde noen følelser Beskytt deg og vær forsiktig når du har sex med tilfeldige mennesker du ikke ønsker barn med. Lønner seg alltid. Også med tanke på kjønnssykdommer som det faktisk er enda større sjanse å få. Skjønner ikke at noen tør å holde på sånn uten kondom med forskjellige heller jeg. Mange alvorlige sykdommer som gonoré, syfilis og hiv er faktisk sterkt på vei tilbake her i landet.
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #195 Skrevet 4. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ofte sammensatte årsaker til at en kvinne velger å beholde et barn som er uønsket av faren, og det virker som særlig menn har en tendens til å tenke altfor svarthvitt omkring dette fordi meningene selvsagt er sterkt farget av deres eget ståsted. For å forstå manges motvilje mot å ta abort må man se på samfunnets fordømmelse av kvinner som tar et slikt valg. Vi er vokst opp til å tenke at kvinner som tar abort er hjerteløse, tankeløse eller rett slett bare løse. De har ikke de ønskede kvinnelige egenskapene, for ekte kvinner skal vise omsorg, være snille og elske og beskytte barn. Ta et søk på abort her på forumet og les litt i trådene som omhandler det. Da vil du få et visst inntrykk av hvor stor del av befolkningen som har slike fordommer mot kvinner som avbryter et svangerskap. De blir til og med kalt barnemordere. Du skal være en sterk person for å utsette deg for samfunnets fordømmelse på denne måten, for det er ikke sikkert at du klarer å holde inngrepet hemmelig. Du skal også stå til rette for deg selv, for selv om du egentlig er for selvbestemt abort har du abortmotstandernes argumenter kvernende i bakhodet. Du må være helt sikker for å fjerne fosteret, eller du må være i stand til å skru av følelsene for godt og bare handle. Det er ofte lettere sagt enn gjort, for du er selvsagt også påvirket av hormoner. Mange merker av hormonpåvirkning allerede tidlig i svangerskapet. De blir mer følsomme og slitne og tar lettere til tårene, og i denne tilstanden må de altså ta stilling til om et foster skal få leve eller dø. Noen har også tatt abort før og vet hvor følelsesmessig vondt det er. De har kanskje grublet og tenkt, kanskje angret, og tanken på hvem og hvor stort barnet ville vært i dag dukker opp med jevne mellomrom. Kvinner som tar abort demoniseres og det samme skjer med kvinner som beholder et barn faren ikke vil være far til. Det er ikke noe lett valg å ta, for galt blir det uansett. At kvinnen derfor velger det som er minst avskrekkende fra hennes eget ståsted er forståelig for meg, for det er jo tross alt hennes kropp det skal herjes med uansett hva valget blir. Anonymkode: cea54...8f2 Hva med barnet?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #196 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg som kvinne er helt enig med deg. Det er elendig gjort mot barnet dersom man lurer seg til å bli gravid med en fremmed, og totalt uforståelig. Hadde jeg vært mann ville jeg også slitt med å tilgi moren. Å bli påtvunget et uønsket barn er utilgivelig, jeg skjønner at mange har vanskelig for å sette seg inn i den andre sin situasjon her! Bare fordi vi har evnen til å føde barn gjør det oss ikke til superhelter som skal få unger for enhver pris. Det er lov å bruke hodet.. Anonymkode: 7843b...e8a 2
Gjest Tutte Skrevet 4. oktober 2019 #197 Skrevet 4. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som kvinne er helt enig med deg. Det er elendig gjort mot barnet dersom man lurer seg til å bli gravid med en fremmed, og totalt uforståelig. Hadde jeg vært mann ville jeg også slitt med å tilgi moren. Å bli påtvunget et uønsket barn er utilgivelig, jeg skjønner at mange har vanskelig for å sette seg inn i den andre sin situasjon her! Bare fordi vi har evnen til å føde barn gjør det oss ikke til superhelter som skal få unger for enhver pris. Det er lov å bruke hodet.. Anonymkode: 7843b...e8a Det er jeg enig i. Er også enig i at det er dårlig gjort. Men det er også veldig uansvarlig av menn som ikke ønsker å bli far, men allikevel har ubeskyttet sex med tilfeldige. Det disse mennene gjør er å skyve alt ansvar over på kvinnen, både når det gjelder prevensjon og abort i ettertid. Så naive og ansvarsløse går det ikke an å være. Uansett hvor dårlig gjort det er av kvinnen, så vet alle hvordan man lager barn. Noen ganger må man tenke med begge hodene og ikke bare det nederste.
Jajariktigriktig Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #198 Skrevet 4. oktober 2019 2 minutter siden, Tutte said: Det er jeg enig i. Er også enig i at det er dårlig gjort. Men det er også veldig uansvarlig av menn som ikke ønsker å bli far, men allikevel har ubeskyttet sex med tilfeldige. Det disse mennene gjør er å skyve alt ansvar over på kvinnen, både når det gjelder prevensjon og abort i ettertid. Så naive og ansvarsløse går det ikke an å være. Uansett hvor dårlig gjort det er av kvinnen, så vet alle hvordan man lager barn. Noen ganger må man tenke med begge hodene og ikke bare det nederste. Kvinnen var mer på moroa hun også. Det er like mye hennes ansvar at det blir brukt beskyttelse.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #199 Skrevet 4. oktober 2019 1 minutt siden, Jajariktigriktig skrev: Kvinnen var mer på moroa hun også. Det er like mye hennes ansvar at det blir brukt beskyttelse. En kvinne velger fritt om hun har lyst til å beskytte seg eller ikke. Akkurat som deg. Din penis er det DU som skal beskytte fordi den sitter på din kropp. Hvis du ikke vil ha barn: vel, DA MÅ DU GJØRE NØDVENDIGE TILTAK PÅ DIN PENIS FOR Å UNNGÅ DET. Om du velger kondom, sterilisering eller å avstå fra sex? Samme F. Men så lenge du ikke tar ansvar, så må du ta konsekvensene av det i stedet for å skylde på 50% av jordas befolkning som seriøst ikke har noe som helst ansvar for din jævla kropp. Anonymkode: e0988...f9d 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #200 Skrevet 4. oktober 2019 Og bare så det er sagt: man blir absolutt ikke UFRIVILLIG FAR når man puler uten kondom. Da legger man i aller høyeste grad tilrette for å bli far. Anonymkode: e0988...f9d 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå