Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. 15
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Hallo det er faktisk noen som ikke hadde fått seg til å ta abort!! Fordi det er et barn det er snakk om!! Som mann har du faktisk også et ansvar!! Anonymkode: cba20...9f7 24
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 Du velger å hate mor. Da er det du som velger at barnet skal ha en far som hater mor. Og nei jeg hadde aldri tatt abort. Ble voldtatt og ble gravid. Beholdt barnet og hun er en flott tenåring i dag. Tenker du det hadde vært bedre om hun var død? Anonymkode: 05dc0...c75 48
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hallo det er faktisk noen som ikke hadde fått seg til å ta abort!! Fordi det er et barn det er snakk om!! Som mann har du faktisk også et ansvar!! Anonymkode: cba20...9f7 Det er en dårlig unnskyldning. Jeg er klar over at mannen også har et ansvar, derfor hadde jeg stilt opp for barnet mitt. Kvinnen har også et ansvar! Det er mange menn som ikke får seg til å ta ansvar for barnet sitt. Det er ingen unnskyldning. 2
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2019 Man velger ikke hvem man hater eller hvem man elsker. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du velger å hate mor. Da er det du som velger at barnet skal ha en far som hater mor. Og nei jeg hadde aldri tatt abort. Ble voldtatt og ble gravid. Beholdt barnet og hun er en flott tenåring i dag. Tenker du det hadde vært bedre om hun var død? Anonymkode: 05dc0...c75
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Det er risikoen ved å ha sex. Anonymkode: 479ee...09e 26
souffle Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Det er jammen godt at du noen gang slipper å havne i situasjonen med å bli ufrivillig far, for det er nemlig kjempe enkelt: Ikke ha sex med en dame du ikke vil ha barn med! Endret 3. oktober 2019 av souffle 44
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, Jajariktigriktig skrev: Man velger ikke hvem man hater eller hvem man elsker. Ditt valg Anonymkode: 05dc0...c75 5
Brunello Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 11 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Å manne seg opp til å t abort er vel en særdeles dårlig formulering. 45
visp Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 13 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Jeg er helt enig med deg og jeg er kvinne. 10
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 Ikke vanskelig å holde så tissefanten i buksa om man er redd for barn. Alle vet at sex kan føre til barn. La være om du er så redd for det. Anonymkode: a749f...680 31
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 Voldsomt å gå fra det at kvinnen er ålreit nok til å logges med til og hate henne. Anonymkode: cf352...48d 25
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 Begge har ansvar for å bruke beskyttelse og prevensjon. Ikke ha ubeskyttet sex med en kvinne du ikke vet at du kan stole 100% på. Alt annet er naivt. Det er nemlig ikke bare-bare å ta abort. Det er eit beinhardt valg. Jeg har selv vært fullstendig for abort, men plutselig en dag var jeg muligens gravid og måtte reflektere rundt det på alvor. Da ble det med ett MYE vanskeligere. Er kvinnen egoistisk fordi hun gjør en mann ufrivillig til far? Eller er hun en egoist som ikke lar barnet i magen få en sjangs? (Ikke alle som tenker at et foster bare er en klump med celler som man kan kvitte seg med like lett som å gå på do). Selv er jeg en kvinne som ønsker barn av hele mitt hjerte - derimot har jeg vært uheldig med valg av menn. Ingen menn ser ut til å ønske seg barn i 2019? Tror familie-mannen døde ut for et par generasjoner siden. Jeg kan derfor forstå at kvinner blir bitre og desperate og t.o.m lurer stakkare på byen for å få familiedrømmen oppfylt. Allikevel: Hvis de skal være såpass egoistiske så kan de ihvertfall holde det for seg selv og ta ansvar for valget sitt alene. Ikke tving den stakkars fyrn til å enten stille opp eller leve resten av sitt liv med dårlig samvittighet. Anonymkode: f1a68...d10 15
Jajariktigriktig Skrevet 3. oktober 2019 Forfatter #14 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Begge har ansvar for å bruke beskyttelse og prevensjon. Ikke ha ubeskyttet sex med en kvinne du ikke vet at du kan stole 100% på. Alt annet er naivt. Det er nemlig ikke bare-bare å ta abort. Det er eit beinhardt valg. Jeg har selv vært fullstendig for abort, men plutselig en dag var jeg muligens gravid og måtte reflektere rundt det på alvor. Da ble det med ett MYE vanskeligere. Er kvinnen egoistisk fordi hun gjør en mann ufrivillig til far? Eller er hun en egoist som ikke lar barnet i magen få en sjangs? (Ikke alle som tenker at et foster bare er en klump med celler som man kan kvitte seg med like lett som å gå på do). Selv er jeg en kvinne som ønsker barn av hele mitt hjerte - derimot har jeg vært uheldig med valg av menn. Ingen menn ser ut til å ønske seg barn i 2019? Tror familie-mannen døde ut for et par generasjoner siden. Jeg kan derfor forstå at kvinner blir bitre og desperate og t.o.m lurer stakkare på byen for å få familiedrømmen oppfylt. Allikevel: Hvis de skal være såpass egoistiske så kan de ihvertfall holde det for seg selv og ta ansvar for valget sitt alene. Ikke tving den stakkars fyrn til å enten stille opp eller leve resten av sitt liv med dårlig samvittighet. Anonymkode: f1a68...d10 Forsvarer du seriøst kvinner som lurer menn til å gjøre dem gravid? Og i hvilken verden er det greit å blir gravid og stikke av med barnet uten å si en dritt til faren?! Hvor mye du har lyst på barn spiller ingen rolle. Ditt syn på menn synes jeg er skremmende. 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 3 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Forsvarer du seriøst kvinner som lurer menn til å gjøre dem gravid? Og i hvilken verden er det greit å blir gravid og stikke av med barnet uten å si en dritt til faren?! Hvor mye du har lyst på barn spiller ingen rolle. Ditt syn på menn synes jeg er skremmende. Hvis en mann ikke bruker prevansjon så har han gitt sitt samtykke til både barn og sykdommer og kan ikke bli sint hvis han ender opp med barn eller sykdommer. Anonymkode: 03a5a...c08 26
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 Hvis man først får barnet, blir kjent med det og elsker det, blir det veldig vanskelig å hate dama som bestemte at barnet skulle få lov å komme til verden. Mannen min forteller meg ofte hvor glad han er for at jeg bestemte å beholde, selvom han var i sterk tvil. Nå var vi sammen riktignok, men prinsippet blir litt det samme. Anonymkode: 755df...58a 3
Cyndaquil Skrevet 3. oktober 2019 #17 Skrevet 3. oktober 2019 34 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: Jeg klarer ikke slutte å tenke på det og vil si hva jeg mener fordi jeg er nysgjerrig på hva folk har og si, så jeg lagte profil på kvinneguiden. (Herregud, hva er galt med meg?) har lest alle tråder om dette her inne og vet at dere ikke kommer til å like hva jeg sier. Here we go... Først en ting jeg gjerne vil ha svar på: Hvis en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner, hva i all verden er det som får noen til å tenke at det er en god ide å beholde barnet? Som mann er dette umulig å forstå. Dersom en kvinne blir gravid med en mann hun ikke kjenner har det skjedd på 3 mulige måter. Det er enten et ærlig uhell (prevensjonen funket ikke), eller hun har ønsket seg barn koste hva det koste vil og lurt en stakkars fyr til å gjøre henne gravid eller ingen tenkte på å bruke prevensjon i det hele tatt og satset på at det ikke skulle skje noe. Når det er sagt så er det kvinnen sitt valg hva hun gjør når hun har blitt gravid. Abort eller ikke. Man kan selvfølgelig ikke tvinge noen til å ta abort. Men hun har ett valg og det er ett riktig valg og ett galt valg når man har blitt gravid med en fremmed mann. Det riktige er å ta abort! Det var et uhell og det kan rettes opp innen 12 uker. Jeg tror ikke det er spesielt kult å ta abort men det er uansett tusen ganger bedre enn alternativet. Alternativet til abort er å føde det uønskede barnet. Det er egoistisk og dårlig gjort mot barnet og mot faren. Barnet må leve med en far som ikke ville ha det og blir kasteball mellom to foreldre eller i verste fall ikke ha noe kontakt med faren sin. Hadde dette skjedd med meg hadde jeg tatt fullt ansvar for barnet å gjort alt i min makt for å få ha samvær med barnet like mye som moren, men jeg hadde aldri klart å tilgi moren. Jeg hadde hatet henne resten av mitt liv for at hun valgte at mitt barn skal ha et liv med to foreldre som hater hverandre. Hvor iskald er man når man driter i hva far vil? Mann deg opp å ta abort. «Men jeg har veldig lyst på barn!» synd, trist, leit. Du får finne deg en som vil ha barn med deg først. spent på hva dere har å si. Vær så snill å si hva dere virkelig mener. Mann deg opp å ta abort ? Ærlig talt. Det handler ikke bare om dere menn. Men forstadiet til et menneske som er produsert i enn handling både mannen og kvinnen frivillig gjorde.Og det forstadiet vokser i kvinnens kropp. Å ta livet til sitt potensielle barn er ikke alle som klarer eller ønsker. Og det bør dere bare respektere. Om å få barn er helt utenkelig for dere er eneste valg å sterilisere dere eller avstå fra sex. Eller ikke stikk penis i noen som er helt uaktuelt å ha barn med. Veldig enkelt. Mange menn bruker ikke kondom engang og spruter helt frivillig inni en kvinne. For å så bli overasket over at det kan føre til barn. Hallo ? Sprut andre steder eller bruk kondom så er sjansen redusert betraktelig.... Ødelegger du en lyktestolpe på du ta ansvar for det og betale for gjæringen. Spruter du sæden i en dame og hun blir gravid må du betale for den gjerningen (barnebidrag). Det kalles å ta ansvar for sine handlinger. Å være far er frivilling, å ta ansvar økonomisk er ikke det 18
Måbarefåsiat... Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) TS, hvem er du som kan uttale deg om galt og riktig valg ved uplanlagt graviditet. Endret 4. oktober 2019 av ninab82 7
Gjest Warrior Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Du vet mange kvinner tenker kun på seg selv og sitt ønske foran barnets fremtid. Dessverre. Uansett uhell er uhell og man blir glad i barnet sitt uansett. Det er tross alt et barn du har laget. Når du får se og holde ungen du har laget forsvinner alt sinne og hat. Selv om foreldrene ikke liker hverandre, så går det an å tenke på barnet og samarbeide for barnets skyld. Gi barnet den gode oppveksten hun/han fortjener med to foreldre som elsker ungen sin av hele sitt hjerte❤️ Det eneste som er stygt gjort er de desperate kvinnene som går å blir gravid med hvem som helst bare for å få et barn. De tenker jeg litt av hvert om. Kan ikke være helt god da når de holder på sånn. Samme med menn som ikke vil ha noe med ungen sin å gjøre. Ren ondskap mot et uskyldig liv som ikke har gjort noe galt. Hvordan er det mulig å ikke ville ha noe med barna sine å gjøre? De er kalde mennesker som ikke kan være helt god de heller. Abort er best hvis de vet at ingen av foreldrene kan ta seg av barnet og de ikke kan gi barnet et trygg oppvekst. Det samme hvis moren ble voldtatt. Ikke alle orker å føde barn som ble til pga en voldtekt. Forståelig. Endret 3. oktober 2019 av Kvelertak
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #20 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg forstår det sånn at veldig mange menn ikke bruker kondom, selv når de har sex med damer de ikke engang er i et forhold med. Første bud er å bruke kondom. Det er utviklet p-piller for menn, men de er ikke på markedet fordi menn ikke vil ha dem fordi de ikke vil måtte utsette seg for akkurat de samme bivirkningene som kvinner får av p-piller. Hvis menn ikke er interessert i å få litt vektoppgang, forhøyet blodpropprisiko og impotens, men mener at kvinner skal akseptere de bivirkningene og de oppå det hele ikke vil bruke kondom så mener jeg at de får takke seg selv for å bli "ufrivillig" far. Jeg setter ufrivillig i hermetegn fordi det er ikke ufrivillig når man ikke har hatt ufrivillig samleie eller ikke har brukt prevensjon. Ferdig snakka. Anonymkode: 115b3...e72 18
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå