Gå til innhold

Hjemmelagde julegaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som lager julegavene selv her inne? Vurderer å lage noen av julegavene selv i år, men litt usikker på hva det skulle vært. Er ikke så veldig flink til å strikke/hekle. Hva lager dere? 

Anonymkode: d12cc...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv tenkt på at jeg kunne laget litt konfekt eller lignende. Stearinlys kanskje... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Diamant20 skrev:

Pannebånd og kjøkkenkluter er det det går mest i.

De du gir til, er det noen du vet ville bli glad for dette?

Anonymkode: 9d376...b8e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, feebee skrev:

Hjemmehøstet honning, hjemmelaget syltetøy, strikkende ullsokker

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv tenkt på at jeg kunne laget litt konfekt eller lignende. Stearinlys kanskje... 🤔

Synes dette var bedre gaver enn det som bli nvent, men håper dere gir til noen som setter pris på det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dette til de som blir glade: hjemmelaga karamell, kaker, pynta pepperkaker, kort, ullsokker. 

Anonymkode: 183cd...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette var bedre gaver enn det som bli nvent, men håper dere gir til noen som setter pris på det.

Ja, det er viktig å tenke på mottaker. Ønsker jo at det skal bli satt pris på. Sannsynligvis blir den hjemmelagde gaven et tillegg til noe annet. Men noen, særlig de litt eldre som har alt, setter gjerne mer pris på å motta noe de kan spise eller type forbruksvarer. Hvis de selv liker å strikke, så er kanskje ikke strikkede gaver helt det rette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er viktig å tenke på mottaker. Ønsker jo at det skal bli satt pris på. Sannsynligvis blir den hjemmelagde gaven et tillegg til noe annet. Men noen, særlig de litt eldre som har alt, setter gjerne mer pris på å motta noe de kan spise eller type forbruksvarer. Hvis de selv liker å strikke, så er kanskje ikke strikkede gaver helt det rette. 

Så bra, jeg er 38 liker forbruskvarer du nevner, men jeg vet ikke hva du mener "de litt eldre" 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, jeg er 38 liker forbruskvarer du nevner, men jeg vet ikke hva du mener "de litt eldre" 😄

Det er mange som liker å få forbruksvarer i gave, både ung og gammel, men særlig eldre som pensjonister feks som har det meste tenkte jeg på. Spiselige gaver, eller såper og kremer o.l 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktig å kjenne mottakeren, tenker jeg.

Jeg har bakt til enkelte. Som regel har det vært en tilleggsgave eller en nødgave når noen plutselig står på døra med gave til oss.

Har mottakeren egne tenner, er karameller en fin ting. Tåler de nøtter, har jeg fått mye skryt for rocky road varianter eller gule bomber.

Jeg har strikket julegaver, men da har jeg visst at de har ønsket seg dette og gjerne fått tips om farge også. Lite vits å strikke noe som aldri brukes.

Noen jeg kjenner elsker slike hjemmestrikkede vaskekluter, andre hater dem.

Lys kan jo alltids brennes, så om man bommer litt, kan det kanskje brukes likevel.

Har de peis, kan man jo lage tennbriketter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kontorotta skrev:

Viktig å kjenne mottakeren, tenker jeg.

Jeg har bakt til enkelte. Som regel har det vært en tilleggsgave eller en nødgave når noen plutselig står på døra med gave til oss.

Har mottakeren egne tenner, er karameller en fin ting. Tåler de nøtter, har jeg fått mye skryt for rocky road varianter eller gule bomber.

Jeg har strikket julegaver, men da har jeg visst at de har ønsket seg dette og gjerne fått tips om farge også. Lite vits å strikke noe som aldri brukes.

Noen jeg kjenner elsker slike hjemmestrikkede vaskekluter, andre hater dem.

Lys kan jo alltids brennes, så om man bommer litt, kan det kanskje brukes likevel.

Har de peis, kan man jo lage tennbriketter.

Synes alt høres flott ut, hadde elsket strikket votter og sokker, men ikke hver jul, vaskekluter neitakk, alt som er godt å spise jatakk :) Litt usikker på om jeg hadde satt pris på stearinlys,da jeg har mye av det-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som liker å få forbruksvarer i gave, både ung og gammel, men særlig eldre som pensjonister feks som har det meste tenkte jeg på. Spiselige gaver, eller såper og kremer o.l 😊

Hehe, da er jeg en av de :) 

Hadde dog ikke likt såper og kremer tror jeg da, kommer litt ann på tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes alt høres flott ut, hadde elsket strikket votter og sokker, men ikke hver jul, vaskekluter neitakk, alt som er godt å spise jatakk :) Litt usikker på om jeg hadde satt pris på stearinlys,da jeg har mye av det-

Var litt usikker på stearinlysbiten selv, men har ei hytte hvor jeg kunne brukt det opp fort om jeg hadde fått. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, da er jeg en av de :) 

Hadde dog ikke likt såper og kremer tror jeg da, kommer litt ann på tror jeg :)

Det er derfor viktig å kjenne mottaker og hva vedkommende liker. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontorotta skrev:

Var litt usikker på stearinlysbiten selv, men har ei hytte hvor jeg kunne brukt det opp fort om jeg hadde fått. :)

Hvis en lager lys selv, så kan en jo lage feks type kubbelys med et flott motiv på (decopage). Da blir det jo dekorativt og litt unikt som kanskje kan stå på pynt hvis en heller vil det. Men igjen, alt kommer an på mottaker og hva dem liker. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal lage i år, men det jeg har lagd er f.eks strikka kosesokker til søster med initialene hennes, lue med nintendofigurer til bror men lagd på en diskre måte slik at det kan se ut som en hverdagslig lue(han er 30 og vil ikke ha oppmerksomhetsgivende ting), uglebamser til diverse slektninger( kan sys av stoff du har hjemme, sengklær kanskje, 2 firkanter til kroppen, 2 rundinger til øyne, lag lukkede øyne med øyevipper inni rundingene så de ser sovende ut med en fin tusj, og finn på noe lurt til nebb og klør). 

Ingen i min familie lager ting selv så de blir kjempeglade, jeg hadde nok ikke likt å fått et plain pannebånd av en annen strikker da jeg vil strikke og bestemme farger og stoff selv. 

Anonymkode: ac358...794

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...