AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg lurer på hva en arbeidsdag som dette kan innebære. Noen som jobber som det som har lyst til å fortelle? Anonymkode: 989f4...623
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Det kommer an på hvilken stilling du ender opp å søke på, og i hvilken bransje. Rådgiver- eller entreprenørbransjen er vel de to største her. De aller fleste sivilingeniører innenfor bygg vil jeg tro ender opp i rådgiver bransjen som rådgivende ingeniør. Da består arbeidsdagen i all hovedsak av møter, eposter, telefonsamtaler, befaringer, prosjektering, rapportskriving og planlegging. Har du noen konkrete spørsmål, så fyr løs. Selv er jeg sivilingeniør i entreprenørbransjen. Anonymkode: ba1b4...547
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 Mannen min er det. Hans dager (og kvelder) er en salig miks av møter, eposter, telefoner, skriving av rapporter og tilbud, sidemannskontroll, føring av regnskap/timer, og oppfølgingsarbeid. Han er "alltid" på jobb... Anonymkode: 6f68a...361 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Andre jobber innenfor bygg og anlegg som ingeniør: byggesak i kommunen (håndtering av sure folk), sjef for vaktmesterne i eiendomsavdelingen i kommunen. Byggeleder eller prosjektleder. Byggforvalter i Statsbygg, forsvarsbygg, fylkeskommunen osv. Byggingeniør kan også ha fordypning i veiplanlegging, arealplanlegging, vann- og avløp. Det jobber en del byggingeniører i oljesektoren også. Privat sektor er hektisk. Det er mye stress. Og man er som nevnt over, alltid på jobb. Jeg angrer på yrkesvalget mitt... Anonymkode: 6dba8...366
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå