AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Vi skal bygge hus og er nysgjerrige på hvor stort andre har bygget, og om dere er fornøyde? Per i dag har vi hatt et bad på 6 kvm, og opplever at da vi renoverte og gjorde om til 10 kvm ble vi veldig fornøyde. Men når kan det bli for stort? Vi har 30 kvm stue i dag. Dette hadde vært greit til stue, men er altfor trangt når vi skal ha spisestue der i tillegg. Så jeg ønsker større stue. Men når blir det for stort? Det er ikke hyggelig eller hjemmekoselig med for store stuer heller. Vi har 10 kvm soverom, det er for lite, og 12 kvm kjøkken. Det er greit, men kan gjerne doble det for å få plass til et lite kjøkkenbord. Altså. Hvor mange personer er dere? Hvor stort har dere bygget? Hvor mange bad/wc? Hvor mange og hvor store soverom og ekstra rom? Kontor? Lekerom? Hvor stor stue? Hvor stort kjøkken? Anonymkode: d946a...5fa
Zienna Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Et tips fra meg er å ikke fokusere på størrelse, men på deres egne behov. Ingen familier er like. Vi er svært fornøyd med huset vårt, men uten hjelp fra arkitekt hadde vi garantert gjort mange blemmer. * Vi var 2 voksne og 2 små barn + hund og katt, da vi bygget hus. * Vet ikke størrelsen. * 2 bad. Ett med badekar (6kvm) og ett med dusj (5 kvm). I tillegg kommer separat toalett. Badene er enkelt innredet og mer enn store nok. * Har 3 soverom, ett til oss foreldre på 12 kvm og ett til hver av ungene (9kvm). I tillegg walk-in ved siden av det største soverommet. På de to andre rommene er der klesskap og åpen hems. Våre unger likte aldri å leke på rommene sine, men foretrakk der vi voksne var. * Èn av to klesboder (7 kvm hver) ble ombygget til kontor (med vindu). * Vi har mye stue og kjøkken, alt i åpen løsning og inndelt i soner med vegger og vinkler. Våre stuer rommer TV-del (20 kvm), kjøkken med -øy, spisebord med plass til mange, "bibliotek" med godstoler foran peisen og skrivebord, "finstue" med utsikt og plass til gjester. Vi har også en barnekrok med skrivebord for 2 og hvor skuffene inneholder lego og leker. * Ved siden av kjøkkenet har vi grovkjøkken, vaskerom, garderobe og kjølerom. Totalt vil jeg tro at dette alene utgjør 22-25 kvm. Det var arkitekten som fikk oss til å tenke funksjonalitet framfor størrelse. I dag er barna våre voksne og er flyttet ut. Nå er det barnebarna som kommer, og vi har heldigvis et hus som er laget for å ta i mot dem.
Trøndere1 Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 2 voksne 2 barn. Stort kjøkken. 25 m2. 5 store sov. To stuer. Pluss et tvrom. Så det beste. Tre store bad med dusj og bad på alle samt bide og to vasker på alle sammen. Badet i 2 etg har et stort boblebad. Masterbaderom med tilknytning til voksnes soverom. Vaskerom med direkte inngang fra garasje og Terasse. Der er det også en dusjsone for sølete barn i støvler. Prøv å ordne tilgang fra garasje og inn til bolig. Det er gull verdt på vinteren. Jeg har overflod av ekstra krør over alt. Fra sikringsskap og ut over alt i bolig. Gull verdt. La også masse rør fra teknisk rom og rundt i bolig. Legger til at kjøkken er bygd opp som våtrom med sluk under kjøleskap oppvaskemaskin dampovn og vasker samt kaffemaskin. Eneste jeg angrer på er at det er tre etasjer...... mye trapper. Og at jeg ikke fortsatte vannbårenvarmen fra garasje og ut under belegningsstein i gården. 1
Hmmmmmm Skrevet 5. oktober 2019 #4 Skrevet 5. oktober 2019 Vi er to voksene og en ungdom. Renovert og bygd på et hus, ble totalt ca 260 kvm. I 1 etasjen har Vi 60 kvm stue med spisestue. Veldig fornøyd med det. Har 35 kvm kjøkken med spisestue til hverdagen. To yttergangen der en har vindfang. Altså to utganger. Har vaskerom og bad ved siden av hverandre, ca rundt 15 kvm pr rom der og et stort kontor. I 2 etasje har vi loftstue, bod, gjesterom og to soverom med walk-in ved siden av. Til spørsmålet ditt, jeg har ikke innredet alt enda. Men holder på. Jeg har valgt å gå for Halvar bakke stilen på stua, det er en stil som tar plass. Ser at jeg da får «brukt» plassen skikkelig. Har feks to salongbord og to store tre seter, pluss to store lenestoler som en gruppe. Det gjør at jeg får brukt kvm mine, og jeg kan ha mange på besøk. Vinn vinn.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #5 Skrevet 5. oktober 2019 Beste tips: - Stor garasje med direkte inngang til vaskerom - Feieluker - To bad, og gjerne et ekstra toalett i tillegg - 1-2 rom mer enn dere "trenger". Alltid fint med gjesterom, kontor, roterom, lager. Jeg skulle gjerne hatt en vinterhage med direkte utgang fra huset, og kanskje et drivhus i tilknytning til den igjen, men kan vel ikke få alt her i verden Anonymkode: 87ac3...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå