Gå til innhold

Patetisk forsvarstale for de rike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt problemer med at alle skal heies på: rikinger, foreldre, håndverkere, lærere. Kan ikke folk gjøre noe lenger uten at de skal heies frem? 

Anonymkode: a690f...b9d

• Liker 6
Skrevet

De får det til å høres ut som om rike blir hånet mer enn andre. news flash, norge er et nådelåst land som ikke er bedre enn at de sparker de som ligger nede. De fattige er late snyltere, de syke er sytete, rullestolbrukere prøver ikke hardt nok å få jobb. Osv. Rike er ikke spesielt utsatt som gruppe i Norge, tvert imot slipper de ofte billig unna fordi de er "suksessfulle" og selvsagt skaffet formuen med sin overlegne intelligens og arbeidsevne. La oss ikke tenke for mye på at de fleste rike er arvinger som gjerne har jobbet mindre hardt enn sine jevnaldrede

Anonymkode: 3e9ce...efc

• Liker 12
Skrevet

For en barnslig formulert kronikk. Dårlig.

Det handler ikke om at "rikinger" er verre enn andre mtp moral. Det handler om at de har muligheten til å være mer umoralsk enn andre.

Skjønner heller ikke ett sekund hvorfor noen ble sjokkerte. Wtf

• Liker 7
Skrevet

Erland Bakke har aldri hatt noe vettugt å komme med. Latterlig fyr. Hva er meningen med kronikken? Å late som at HAN er en del av det «gode selskap»? Jeg ler meg i hjel 😂

Anonymkode: d6d55...1a6

• Liker 7
Skrevet

Uten de rike som skaper arbeidsplasser og inntekter har dere ingen velferdsstat. Det bør sosialistene tenke over.

Anonymkode: 6fa25...624

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erland Bakke har aldri hatt noe vettugt å komme med. Latterlig fyr. Hva er meningen med kronikken? Å late som at HAN er en del av det «gode selskap»? Jeg ler meg i hjel 😂

Anonymkode: d6d55...1a6

Det var akkurat det. Barnslig

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten de rike som skaper arbeidsplasser og inntekter har dere ingen velferdsstat. Det bør sosialistene tenke over.

Har noen benektet det? 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har litt problemer med at alle skal heies på: rikinger, foreldre, håndverkere, lærere. Kan ikke folk gjøre noe lenger uten at de skal heies frem? 

Heies frem. Og hylles. For hver minste ting virker det som. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør dem likevel ikke til hellige kuer som ikke kan kritiseres (lages serie av). 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Har noen benektet det? 

Det virker ikke som om de forstår dette, ut ifra hva de skriver og uttaler. Blir nok en fin voksenopplæring når oljepengene går tom og de må forholde seg til virkeligheten.

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, SoWhat? skrev:

Heies frem. Og hylles. For hver minste ting virker det som. 

Det er så mange som hylles. Blir gal av uttrykket. 

Anonymkode: 85331...81b

• Liker 2
Skrevet

Artikkelforfatteren føler vel at han og de andre som tilhører hans referansegruppe blir dehumanisert. Men hvor ofte har ikke de privilegerte dehumanisert de mindre heldige??

Anonymkode: 00a69...3df

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig på bærtur. Uten primær og sekundærnæringen er vi ingenting. Det er disse vi lever av alle som en. Spørsmålet er hvor lite kan vi gi dem, hvem skal ha godene de produserer 

• Liker 3
Skrevet

Det der må være det største og mest krampeaktige forsøket på smisk jeg har sett på lenge.

Anonymkode: fcf2d...d67

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Har noen benektet det? 

Ja jeg. Røkke, Fredriksen, Hagen osv har ikke skapt arbeidsplasser, de har lagt dem ned i titusentall

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, RoH said:

Ja jeg. Røkke, Fredriksen, Hagen osv har ikke skapt arbeidsplasser, de har lagt dem ned i titusentall

For å spare penger og de som fortsatt er ansatte må gjøre jobben i enda høyere tempo og får knapt en julelunsj for at griske rikinger skal putte mest mulig i egen lomme.

Anonymkode: fcf2d...d67

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, RoH skrev:

Virkelig på bærtur. Uten primær og sekundærnæringen er vi ingenting. Det er disse vi lever av alle som en. Spørsmålet er hvor lite kan vi gi dem, hvem skal ha godene de produserer 

For at de skal kunne utvikles og skape flere jobber og inntekter trenger vi rike til å investere i de

Skrevet
3 timer siden, RoH skrev:

Du må nok sjekke fakta bedre, disse har skapt enormt med arbeidsplasser gjennom årene. At de også kutter noen er en del av hvordan det fungerer. Uten disse ville vi hatt færre jobber og mindre inntekter totalt sett. 

Skrevet
6 timer siden, SoWhat? skrev:

For en barnslig formulert kronikk. Dårlig.

Det handler ikke om at "rikinger" er verre enn andre mtp moral. Det handler om at de har muligheten til å være mer umoralsk enn andre.

Skjønner heller ikke ett sekund hvorfor noen ble sjokkerte. Wtf

Ja, denne kronikken var som skrevet av en tenåring som er totalt blottet for livserfaring.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...