AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 For snart 3 år siden ble det slutt mellom meg og min daværende kjæreste som jeg trodde var mitt livs kjærlighet. Vårt forhold var veldig kort (8mnd). Likevel har jeg på den korte tiden fått så sterke følelser for den person som jeg aldri hatt for noen.. Han ble etter hvert mitt "alt". Etterhvert begynte den person jeg ble så forelsket i å forsvinne.. han ble rett og slett en annen - i diskusjoner var det alltid han som "vant". uansett hvor urett han hadde - så endte enhver krangle med at jeg beklaget. jeg beklaget for å ha glemt å bytte sengetøy, jeg beklaget for å ha kjøpt inn nøtter som han ikke liker... han fikk meg til å tro at jeg hadde en alvorlig psykisk lidelse - at jeg måtte få hjelp. at dersom jeg hadde bare fokusert på meg selv og blitt bra igjen - ja, da hadde det blitt oss to. Gjennom hele tiden vi var sammen lengte han egentlig etter hans ex-kjæreste.. det viste seg at han kontaktet henne gjentatte ganger - det fant jeg ut etter bruddet. Det var henne han egentlig ville ha og han innrømte etterhvert at han hadde følelser for henne - men han sa også at jeg "dyttet" han nærmere henne .. at min oppførsel fikk han til å tenke " XXXX var ikke sånn". Det har gått 3 år (!!!!!) etter bruddet og jeg sliter fremdeles med lengsel etter den person jeg ble forelsket i, selvom jeg forstår at det menneske finnes ikke. Luftslott... men hjertet lengter.. jeg stalker han på SoMe og ser at livet hans er veldig bra. Han har ny kjæreste og de opplever ting sammen.. og han er så snill og god (ettersom hva hun skriver).. Det får meg til å føle meg skikkelig dritt - hva er det hun har som jeg ikke har? Har noen av dere vært i liknende situasjon og kommet dere av hukket? jeg vet at jeg burde ikke søke han opp, men jeg klarer det bare ikke.. jeg lurer på om sorgen noen gang vil gi slipp? Takk. Anonymkode: 6346b...878
Juniper Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Skaff deg hjelp! Du må komme deg i en terapi der du lærer deg å rydde opp i tankekjøret og hekten. Du er ikke på en god plass. Klem. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg har vært i samme situasjon. Etter bruddet ble jeg innlagt på psyk frivillig 2 ganger! Jeg ble så nedbrutt av hvordan han behandlet meg og kjærlighetssorgen var så stor at jeg ville dø selvom jeg visste han var slem. Jeg prøvde faktisk å ta livet mitt. Jeg ble skikkelig gæærn og jeg har ingen diagnoser og er egentlig et veldig oppegående menneske. Nå har det gått 2,5 år siden bruddet og jeg har endelig begynt å bli normal igjen, tenket fortsatt mye på han, men har ikke følelsen av at jeg vil gå igjennom ild for å få han tilbake, jeg ville ikke tatt han tilbake lenger om jeg hadde fått penger for det, for jeg har insett hvor syk han var. Jeg har truffet en ny som jeg dater og blitt veldig glad i også og det var da jeg traff han at jeg fikk perspektivet på at eksen min FAKTISK er gal og at det ikke bare er noe jeg tror. Anonymkode: 9b8fa...45d 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 ^ legger til at han også har ny dame som han ble sammen med kort tid etter vårt brudd. På some så ser det ut som at de har det bra, men har hørt rykter om at de ikke har det 🤷♀️ etter å ha stalka og gravd så til de grader. Anonymkode: 9b8fa...45d 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 Kom deg videre, omring deg med gode venner og folk som får deg til å føle deg bra! Ikke fokuser på kjærlighet og forhold. Ta vare på deg selv ❤️ Anonymkode: ab1f3...39a 1
exictence Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Det er ikke selve han du har kjærlighetssorg for. Det er at du har mistet en du trodde var drømmemannen. 5
HansErik Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: ^ legger til at han også har ny dame som han ble sammen med kort tid etter vårt brudd. På some så ser det ut som at de har det bra, men har hørt rykter om at de ikke har det 🤷♀️ etter å ha stalka og gravd så til de grader. Anonymkode: 9b8fa...45d Drit i de, søk proff hjelp, få sortert tankene og få vekk hektet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 ^ og legger til igjen at i 2 år så blånektet jeg for at jeg kom til å komme over han. I mitt hode var det ikke sjans og jeg ble rasende når noen sa "du kommer deg over det". Det satt så dypt.. jeg klarte ikke å forestille meg at jeg kunne klare å like noen andre. Totalt besatt og jeg ringte spå telefoner ofte, gråt og hadde hjertebank hver dag i de 2 årene. Jeg må nok ærlig i rømme at jeg nok ikke kommer til å bli så dypt forelsket og hektet i noen igjen som jeg var i han, men det vil jeg ikke heller for det er uutholdlig når ting revner. Jeg mistet meg selv helt etter det bruddet. Og det er heller ikke normalt å være så besatt av et menneske. Anonymkode: 9b8fa...45d 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 2 minutter siden, HansErik skrev: Drit i de, søk proff hjelp, få sortert tankene og få vekk hektet. Jeg er ikke ts. Jeg forteller henne at jeg har hatt det sånn som hun har det og kommet ut av det utrolig nok. Anonymkode: 9b8fa...45d
Era Vulgaris Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg tror ikke du elsker han. Du ble hekta, og nå klamrer du deg til den hekten i så stor grad at det blir en besettelse. Dette er ikke sunt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 Du er traumebundet, det skapes et slitesterkt bånd. Vil på det sterkeste anbefale deg å se på youtube: Soul GPS, hun vil gi deg svar på alt du lurer på, du kan bryte traumebåndet, det viktigste er NULL KONTAKT, dvs du skal heller ikke se noe på sosiale medier. Blogg: psykopati og kjærlighet Youtube: Soul GPS, psykopati og kjærlighet, Assc Direct og Inner integration. Anonymkode: 5c149...636 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: ^ legger til at han også har ny dame som han ble sammen med kort tid etter vårt brudd. På some så ser det ut som at de har det bra, men har hørt rykter om at de ikke har det 🤷♀️ etter å ha stalka og gravd så til de grader. Anonymkode: 9b8fa...45d Det er jo slik de formidler det til omverdenen, en falsk illusjon, igjen: youtube: soul gps, psykopati og kjærlighet. Anonymkode: 5c149...636 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 Rart med det, cluster b typer er flinke til å lese og manipulere, de tar på seg en maske og spiller drømmemannen/damen til Oscar presantasjoner verdig, men det er røde flagg du overså. Anonymkode: 5c149...636 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har gått 3 år (!!!!!) etter bruddet og jeg sliter fremdeles med lengsel etter den person jeg ble forelsket i, selvom jeg forstår at det menneske finnes. Anonymkode: 6346b...878 Det er nok ganske vanlig etter et brudd. Man vil ha den man trodde at eksen var. Jeg synes alltid det er det vondeste med et brudd - ikke å miste eksen men å innse at eksen ikke var verdt å ha. Kjennes som å elske et spøkelse. Anonymkode: dea4c...d14 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For snart 3 år siden ble det slutt mellom meg og min daværende kjæreste som jeg trodde var mitt livs kjærlighet. Vårt forhold var veldig kort (8mnd). Likevel har jeg på den korte tiden fått så sterke følelser for den person som jeg aldri hatt for noen.. Han ble etter hvert mitt "alt". Etterhvert begynte den person jeg ble så forelsket i å forsvinne.. han ble rett og slett en annen - i diskusjoner var det alltid han som "vant". uansett hvor urett han hadde - så endte enhver krangle med at jeg beklaget. jeg beklaget for å ha glemt å bytte sengetøy, jeg beklaget for å ha kjøpt inn nøtter som han ikke liker... han fikk meg til å tro at jeg hadde en alvorlig psykisk lidelse - at jeg måtte få hjelp. at dersom jeg hadde bare fokusert på meg selv og blitt bra igjen - ja, da hadde det blitt oss to. Gjennom hele tiden vi var sammen lengte han egentlig etter hans ex-kjæreste.. det viste seg at han kontaktet henne gjentatte ganger - det fant jeg ut etter bruddet. Det var henne han egentlig ville ha og han innrømte etterhvert at han hadde følelser for henne - men han sa også at jeg "dyttet" han nærmere henne .. at min oppførsel fikk han til å tenke " XXXX var ikke sånn". Det har gått 3 år (!!!!!) etter bruddet og jeg sliter fremdeles med lengsel etter den person jeg ble forelsket i, selvom jeg forstår at det menneske finnes ikke. Luftslott... men hjertet lengter.. jeg stalker han på SoMe og ser at livet hans er veldig bra. Han har ny kjæreste og de opplever ting sammen.. og han er så snill og god (ettersom hva hun skriver).. Det får meg til å føle meg skikkelig dritt - hva er det hun har som jeg ikke har? Har noen av dere vært i liknende situasjon og kommet dere av hukket? jeg vet at jeg burde ikke søke han opp, men jeg klarer det bare ikke.. jeg lurer på om sorgen noen gang vil gi slipp? Takk. Anonymkode: 6346b...878 Det med at han har ny kjæreste og de er så «lykkelige» sammen, må du legge bak deg, for det stemmer ikke. De som viser gjennom sosiale media at de er lykkelige, er ofte ikke det. Det er ofte stikk motsatt. Hadde de vært lykkelige, hadde de vært mer opptatt av hverandre enn å vise hele verden det. Er bare teit og umodent å skryte av partner og forhold. Som mange gjør i dag 🙄 Bra du ble kvitt han. Har selv gått igjennom et brudd i sommer med en som ikke var helt god. Han var skikkelig fin i starten, men så ble han sint og klikket for ingenting etterhvert. Bebreidet meg og alle andre for sine feil og var alltid offer og «super» snill. Han var også plutselig vekk i perioder og ghostet i perioder, gjorde som han selv ville. Krevde at jeg skulle vise empati og finne meg i hans oppførsel, mens jeg ikke fikk lov til å stille han spørsmål eller komme på besøk, før jeg var gal og høy på pæra. Han lyvde også om hvor han var og at han var syk, når han drev med andre ting. Han sluttet å vise omsorg mot meg og gav totalt f i hele meg. Ødela nesten armen min også. Han var dårlig med penger, hadde aldri råd til husleia, enda han fikk penger av nav og brukte de på andre ting. Og lista fortsetter... han ønsker seg barn også 😂 Anonymkode: 6e893...c75
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg har det akkurat som deg. Det har gått ett år nå, og jeg lengter meg syk. Innimellom, sikkert når han blir for ensom, klarer han å dra meg litt inn igjen, selv om jeg har bestemt meg for å holde meg unna. Jeg vet også at jeg skal holde meg unna some, men leter og leter... sårer meg selv noe enormt om jeg finner noe... HELT latterlig, men helt umulig å la være. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slettet han fra snap, insta, WhatsApp, Viber osv osv... for så å begynne å lete igjen. Denne mannen er ikke frisk, jeg liker ikke å kalle andre for hverken det ene eller det andre, men... han har alle, og da mener jeg ALLE trekk på å være en narsissist. Jeg ser dette så tydelig nå, hvor dårlig de fem årene var for meg, hvor mye han brøyt meg ned «du er syk, du trenger hjelp, jeg gjør alt riktig, du har ødelagt dette forholdet, om ikke du er grei finner jeg en ny, nå var du ikke grei.. jeg går på byen.... du du du... « Jeg gråter nesten daglig. Jeg starter dagen med å sjekke some, slutter dagen med det samme. Det har blitt en besettelse for meg. Og jeg forstår nå at jeg trenger profesjonell hjelp til å komme meg ut av dette syke opphenget jeg har 😥 Jeg ønsker deg alt godt, og lykke til på veien din... vi vet begge at vi fortjener mer enn dette. Vi vet begge at de lever og puster av oppmerksomheten vi gir de, både positiv og negativ... så vi MÅ komme oss videre ❤️ Anonymkode: b84a6...84e 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #17 Skrevet 3. oktober 2019 Ts, prøv å tenk at det du tror du elsker er en skuespillerkarakter. Anonymkode: 90374...c07 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 2 år siden jeg unnslapp den voldelige psykopaten, kjenner stor takknemlighet hver eneste dag for at jeg overlevde og unnslapp det helvetet han påførte meg..! Har jeg noensinne savnet han, savnet noe som helst med han, aldri!! Anonymkode: 35571...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det akkurat som deg. Det har gått ett år nå, og jeg lengter meg syk. Innimellom, sikkert når han blir for ensom, klarer han å dra meg litt inn igjen, selv om jeg har bestemt meg for å holde meg unna. Jeg vet også at jeg skal holde meg unna some, men leter og leter... sårer meg selv noe enormt om jeg finner noe... HELT latterlig, men helt umulig å la være. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har slettet han fra snap, insta, WhatsApp, Viber osv osv... for så å begynne å lete igjen. Denne mannen er ikke frisk, jeg liker ikke å kalle andre for hverken det ene eller det andre, men... han har alle, og da mener jeg ALLE trekk på å være en narsissist. Jeg ser dette så tydelig nå, hvor dårlig de fem årene var for meg, hvor mye han brøyt meg ned «du er syk, du trenger hjelp, jeg gjør alt riktig, du har ødelagt dette forholdet, om ikke du er grei finner jeg en ny, nå var du ikke grei.. jeg går på byen.... du du du... « Jeg gråter nesten daglig. Jeg starter dagen med å sjekke some, slutter dagen med det samme. Det har blitt en besettelse for meg. Og jeg forstår nå at jeg trenger profesjonell hjelp til å komme meg ut av dette syke opphenget jeg har 😥 Jeg ønsker deg alt godt, og lykke til på veien din... vi vet begge at vi fortjener mer enn dette. Vi vet begge at de lever og puster av oppmerksomheten vi gir de, både positiv og negativ... så vi MÅ komme oss videre ❤️ Anonymkode: b84a6...84e Én dag så vil du se hvor bortkastet energi og følelser du bruker på "besettelsen".. Én dag kjenner du: "dette gidder jeg faen meg ikke mer!" og ringer heller en venninne å lufter tanker eller drar på besøk og gjør noe som er bra for DEG! TRO meg, jeg var i ekssamboers grep i 6 år pga barn(han brukte mine følelser og barna mot meg)... Jeg var stygg, dum, syk i hodet, ubrukelig, ikke verdt en dritt, taper, udugelig mor, ekkel, hore etc. hver gang han ikke fikk bestemme, var misfornøyd eller jeg gjorde motsatt av hva han sa!! Trusler om å finne andre for sex, klø på ryggen osv hele tiden. Han misbrukte meg følelsesmessig og seksuelt (tvang og trusler) Han ødela meg! Og jeg har bygget meg opp igjen siste 5 årene. Jeg har absolutt INGEN følelser eller ork til noe med eller om han lenger. Heldigvis! Å det er FANTASTISK deilig å være fri fra alt drama å vondt! Kun skriftlig kontakt og kun angående barn. Så mitt hjertefølte råd til deg og alle med sånn type samboer, kjæreste og eks: GÅ, IKKE SE DEG TILBAKE. SLETT OG BLOKKÈR. ❤️ Anonymkode: ab1f3...39a 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #20 Skrevet 3. oktober 2019 Tusentakk for mange fine gode og varme svar! Spesielt stor takk til deg som delte YouTube linker og tips ang. lesestoff ❤️ Godt å vite at man er ikke «gal» - misforstå meg rett! Anonymkode: 6346b...878 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå