Gå til innhold

gardinstenger- stilavhengig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest hobbysnekkern

Jeg skal pusse opp i stuen med helt lyse vegger. Hvordan skal jeg vurdere hvilken farge på gardinstenger jeg skal velge. Er det møbler eller bilder som avgjør? Jeg har lyse vegger, og nå har vi lyse møbler og kirsebærfarget treverk på kjøkkenet som har åpen løsning inn til stua. Har fundert så lenge nå at nå må jeg ta en avgjørelse.

Blir så gla for noen tips for jeg går meg fast i dette mylderet av valgmuligheter

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg ville valgt sånne sørte (?) med "gjennomskinnelig" sølv... på en måte...

Veeel, sånne som ser ut som gammeldagse bestemorsstenger... Det går til alt.

Jeg er "matchoman" selv, men tror det lett kan bli litt "venterom" i en stue dersom man skal kun ha tre farger liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvilken type gardiner skal du ha da? Er det bestemt eller skal du kjøpe nye?

Jeg ville valgt gardinstang som passer til gardinet og veggen. Har du tykke, kraftige gardiner, så ikke velg for tynne stenger. det samme gjelder lette gardiner, ikke for tykke stenger!

Skal du ha en stang som er nøytal ville jeg valgt en lys, mellomtykk stang. Finner du ikke en farge som passer, kan du jo kjøpe trehvitt og male den i samme fargen som veggen eller vinduskarm. Unntaket er hvis du skal ha mørke gardiner, da ville jeg valgt en farge som passet gardinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...