AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Dette er min siste uke: - Dame i 60 årene ringer på og glaner inn ett vindu (presser ansiktet mot ruten) og spretter unna når hun ser meg. Jeg åpner og det er innsamling som pågår. Jeg sier jeg må hente lommeboka, hvorpå dama følger etter meg inn i huset uten invitasjon. Jeg snakket til henne og har gitt innsamlingsaksjonen beskjed, men uten svar. - Foresatte kan ikke møte i eget barns bursdag, gir ikke skikkelige beskjeder til oss andre som arrangerer bursdag og takker ikke en gang etterpå for at vi tro til litt ekstra og ga barna en fin feiring - «Jeg hentet sist, din tur nå!». Er det ikke forskjell på å ta med ett barn på veien du allikevel skal og å måtte kjøre 10 min ekstra en vei for å levere en annens barn (20 min ekstra kjøring på kvelden passer ikke nødvendigvis bare fordi mitt barn fikk sitte på en strekning vedkommende allikevel kjører...)? - Tlf ringer, jeg presenterer meg. Tre ganger! Vedkommende svarer ikke så jeg spør, har du ringt feil? Tlf røret slenges bare på. Nå vet jeg jo hvem som har ringt takket være 1881, men hvor ble av «unnskyld, da har jeg ringt feil...»? Altså..., er jeg unormalt sær eller bor jeg på et unormalt spesielt sted? Ja, siste uka! Det er SÅ mye mer...😳🤷♀️😂 Anonymkode: 467a2...f76 16
Jr.Garcon Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 😂😂 høres dessverre veldig kjent ut, så du er nok verken sær eller bosatt på et unormalt sted. Mitt nyeste irritasjonsmoment er folk i handlekøen som har så dårlig tid at de limer seg utålmodig oppi ræva på en når man skal betale /slå koden 😅 11
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 43 minutter siden, Jr.Garcon skrev: 😂😂 høres dessverre veldig kjent ut, så du er nok verken sær eller bosatt på et unormalt sted. Mitt nyeste irritasjonsmoment er folk i handlekøen som har så dårlig tid at de limer seg utålmodig oppi ræva på en når man skal betale /slå koden 😅 For ikke å snakke om de som står bakerst i køen og tar rennafart for plutselig å komme først når en ny kasse åpner... Hver dag her! Blitt så vanlig at jeg glemmer nevne det 🙄 ts Anonymkode: 467a2...f76 16
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: For ikke å snakke om de som står bakerst i køen og tar rennafart for plutselig å komme først når en ny kasse åpner... Hver dag her! Blitt så vanlig at jeg glemmer nevne det 🙄 ts Anonymkode: 467a2...f76 Kun i Norge. Dette var noe vi aldri hadde sett før vi flyttet til Norge, og vi har bodd i flere land og reiser mye i tillegg. Ble helt paff da jeg så det for første gang. Anonymkode: db72d...ce5 12
Jr.Garcon Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: For ikke å snakke om de som står bakerst i køen og tar rennafart for plutselig å komme først når en ny kasse åpner... Hver dag her! Blitt så vanlig at jeg glemmer nevne det 🙄 ts Anonymkode: 467a2...f76 Hahaha 😂😂😂 så sant!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, Jr.Garcon skrev: 😂😂 høres dessverre veldig kjent ut, så du er nok verken sær eller bosatt på et unormalt sted. Mitt nyeste irritasjonsmoment er folk i handlekøen som har så dårlig tid at de limer seg utålmodig oppi ræva på en når man skal betale /slå koden 😅 Det er ekkelt. Holder selv avstand til de foran, og eklinger bak stiller seg nesten inntil meg i køen. Er da man får lyst til å dytte vedkommende et par steg bak, men det kan man jo ikke gjøre. En gang satte jeg handlekurven i veien, for å slippe å få den gamle dama oppi rumpa. Hun ble selvfølgelig sur, men jeg vil ikke ha folk til å gnikke inntil meg i køen. Det er så vemmelig. Anonymkode: 15f89...d6c 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For ikke å snakke om de som står bakerst i køen og tar rennafart for plutselig å komme først når en ny kasse åpner... Hver dag her! Blitt så vanlig at jeg glemmer nevne det 🙄 ts Anonymkode: 467a2...f76 Dette opplevde jeg flere ganger på trikken da jeg gikk på krykker. Folk skjønte at jeg var på vei mot det siste setet og nærmest løp for å sikre seg det. Så ble jeg stående og balansere på ett bein mens alle glodde ut vinduet og lot som om de ikke så meg. Anonymkode: f7892...cda 20
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette opplevde jeg flere ganger på trikken da jeg gikk på krykker. Folk skjønte at jeg var på vei mot det siste setet og nærmest løp for å sikre seg det. Så ble jeg stående og balansere på ett bein mens alle glodde ut vinduet og lot som om de ikke så meg. Anonymkode: f7892...cda Fy flate! Sånn er det blitt 😔 ts Anonymkode: 467a2...f76 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette opplevde jeg flere ganger på trikken da jeg gikk på krykker. Folk skjønte at jeg var på vei mot det siste setet og nærmest løp for å sikre seg det. Så ble jeg stående og balansere på ett bein mens alle glodde ut vinduet og lot som om de ikke så meg. Anonymkode: f7892...cda Huff, ja. Jeg opplevde flere ganger å bli stående med barnet mitt på knapt to år på buss og t-bane da vi bodde i Oslo. Det siste halve året vi bodde der var jeg også synlig gravid uten at det fikk folk til å være mer rause. Husker spesielt en gang jeg var 7,5 mnd gravid og toåringen slo seg totalt vrang på t-banen. Han hylte og skrek og var kjempesliten etter barnehagen og jeg måtte bære han for at han i det hele tatt skulle være litt i vater. Så der sto jeg da, men min egen sekk, barnets sekk, hylene barn og stor gravidmage mens t-banen rullet seg opp til der vi bodde. (20 min fra sentrum) ikke en kjeft som tilbød meg å sitte. Det ga meg ikke store tanker om kulturen vi lever i... Anonymkode: 9d4a1...7c5 17
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff, ja. Jeg opplevde flere ganger å bli stående med barnet mitt på knapt to år på buss og t-bane da vi bodde i Oslo. Det siste halve året vi bodde der var jeg også synlig gravid uten at det fikk folk til å være mer rause. Husker spesielt en gang jeg var 7,5 mnd gravid og toåringen slo seg totalt vrang på t-banen. Han hylte og skrek og var kjempesliten etter barnehagen og jeg måtte bære han for at han i det hele tatt skulle være litt i vater. Så der sto jeg da, men min egen sekk, barnets sekk, hylene barn og stor gravidmage mens t-banen rullet seg opp til der vi bodde. (20 min fra sentrum) ikke en kjeft som tilbød meg å sitte. Det ga meg ikke store tanker om kulturen vi lever i... Anonymkode: 9d4a1...7c5 Så grusomt. Jeg hadde gitt bort plassen min med en gang. Men så er jeg småbarnsmor selv (burde ikke spille noen rolle). Anonymkode: 6800c...ec0 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Huff, ja. Jeg opplevde flere ganger å bli stående med barnet mitt på knapt to år på buss og t-bane da vi bodde i Oslo. Det siste halve året vi bodde der var jeg også synlig gravid uten at det fikk folk til å være mer rause. Husker spesielt en gang jeg var 7,5 mnd gravid og toåringen slo seg totalt vrang på t-banen. Han hylte og skrek og var kjempesliten etter barnehagen og jeg måtte bære han for at han i det hele tatt skulle være litt i vater. Så der sto jeg da, men min egen sekk, barnets sekk, hylene barn og stor gravidmage mens t-banen rullet seg opp til der vi bodde. (20 min fra sentrum) ikke en kjeft som tilbød meg å sitte. Det ga meg ikke store tanker om kulturen vi lever i... Anonymkode: 9d4a1...7c5 Så rart, jeg var i Oslo en lørdag for noen uker siden og reiste en del rundt med trikk og t-bane. Det var ganske fullt og mange som stod hver gang, men folk nølte veldig med å ta de siste sitteplassene og så seg tydelig rundt for å se om det var noen andre som hadde større behov først. Kanskje folk er mer hensynsfulle når de er på lørdagstur enn på vei til og fra jobb? Anonymkode: 29baf...f4c 14
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 Denne tråden dukket opp på en dag hvor jeg har opplevd så alt for mange frekke pasienter på jobben. Pasienter som krever, snakker nedlatende, og ikke godtar et høflig svar som godt nok. Vanligvis er folk greie og hyggelige, men i dag... Kjente hvordan humøret mitt stadig ble dratt ned av ren, norsk uhøflighet. Jeg var forresten i Skottland forrige uke. Pratet og konverterte med en hel haug, alle like hyggelige. Så kom jeg til Norge, og på veien hjem fra flyplassen gikk jeg innom butikken. Opplever der å bli påkjørt av ei vogn med ei moden dame bak, og ikke så mye som en liiiten beklagelse. Hun skulle tydeligvis forbi meg, og bare kjørte vogna i meg for å få meg til å flytte meg. Jeg ble direkte trist. Tenk å være så ufordragelig... Anonymkode: ae5c9...118 13
Tiuren Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er ekkelt. Holder selv avstand til de foran, og eklinger bak stiller seg nesten inntil meg i køen. Er da man får lyst til å dytte vedkommende et par steg bak, men det kan man jo ikke gjøre. En gang satte jeg handlekurven i veien, for å slippe å få den gamle dama oppi rumpa. Hun ble selvfølgelig sur, men jeg vil ikke ha folk til å gnikke inntil meg i køen. Det er så vemmelig. Anonymkode: 15f89...d6c Det er lov å bedrive litt voksenopplæring, faktisk er det ganske gøy. Folk forventer ikke at man på en høflig men bestemt måte påpeker at dette var ikke greit, de blir helt satt ut... Man må bare ikke bli sint og hysterisk. 13
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg jobber i en stor matbutikk-kjede, kasse/avdeling/dagligvaren. Hver eneste dag er det en som er 50+ som skal kverulere. Ikke klage,refundere eller noe liknende, men a la; " er det dere som ALDRI har fersk fisk eller..." ? "Ja, men DU vet vel ikke hva lemon curd er...". Hjelpes...elsker ungdom og de i 20-årene! Høflige, og har de en dårlig dag, så merkes ikke det. For de snakker til deg som en vanlig person.. Folk over 50 år har blitt helt jævlige 😣 Anonymkode: df192...744 18
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i en stor matbutikk-kjede, kasse/avdeling/dagligvaren. Hver eneste dag er det en som er 50+ som skal kverulere. Ikke klage,refundere eller noe liknende, men a la; " er det dere som ALDRI har fersk fisk eller..." ? "Ja, men DU vet vel ikke hva lemon curd er...". Hjelpes...elsker ungdom og de i 20-årene! Høflige, og har de en dårlig dag, så merkes ikke det. For de snakker til deg som en vanlig person.. Folk over 50 år har blitt helt jævlige 😣 Anonymkode: df192...744 En form for 50-årskrise kanskje. De er sure og bitre og må ta det ut på noen. Anonymkode: 6800c...ec0 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i en stor matbutikk-kjede, kasse/avdeling/dagligvaren. Hver eneste dag er det en som er 50+ som skal kverulere. Ikke klage,refundere eller noe liknende, men a la; " er det dere som ALDRI har fersk fisk eller..." ? "Ja, men DU vet vel ikke hva lemon curd er...". Hjelpes...elsker ungdom og de i 20-årene! Høflige, og har de en dårlig dag, så merkes ikke det. For de snakker til deg som en vanlig person.. Folk over 50 år har blitt helt jævlige 😣 Anonymkode: df192...744 Nå generaliserer du veldig. Jeg er over 50, og oppfører meg stort sett bra. Unntaket kommer her: Når folk i kassekø trykker seg altfor nært, er jeg ikke redd for å bruke albuen. Funker som bare det! En knallhard albue får de fleste innpåslitne til å trekke seg tilbake. Anonymkode: 10bc7...bfb 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Nå generaliserer du veldig. Jeg er over 50, og oppfører meg stort sett bra. Unntaket kommer her: Når folk i kassekø trykker seg altfor nært, er jeg ikke redd for å bruke albuen. Funker som bare det! En knallhard albue får de fleste innpåslitne til å trekke seg tilbake. Anonymkode: 10bc7...bfb Jeg gjør sikkert det, men bor og jobber i Trondheim, og på min arbeidsplass er de yngste skikkelig trivelig... Mange gamlinger og rusede (i alle aldersgrupper) som er de som er verst. Virker som om man gir opp alt etter 50-års dagen sin, men håper det er anderledes i resten av landet 🙂 Anonymkode: df192...744 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #20 Skrevet 3. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er min siste uke: - Dame i 60 årene ringer på og glaner inn ett vindu (presser ansiktet mot ruten) og spretter unna når hun ser meg. Jeg åpner og det er innsamling som pågår. Jeg sier jeg må hente lommeboka, hvorpå dama følger etter meg inn i huset uten invitasjon. Jeg snakket til henne og har gitt innsamlingsaksjonen beskjed, men uten svar. - Foresatte kan ikke møte i eget barns bursdag, gir ikke skikkelige beskjeder til oss andre som arrangerer bursdag og takker ikke en gang etterpå for at vi tro til litt ekstra og ga barna en fin feiring - «Jeg hentet sist, din tur nå!». Er det ikke forskjell på å ta med ett barn på veien du allikevel skal og å måtte kjøre 10 min ekstra en vei for å levere en annens barn (20 min ekstra kjøring på kvelden passer ikke nødvendigvis bare fordi mitt barn fikk sitte på en strekning vedkommende allikevel kjører...)? - Tlf ringer, jeg presenterer meg. Tre ganger! Vedkommende svarer ikke så jeg spør, har du ringt feil? Tlf røret slenges bare på. Nå vet jeg jo hvem som har ringt takket være 1881, men hvor ble av «unnskyld, da har jeg ringt feil...»? Altså..., er jeg unormalt sær eller bor jeg på et unormalt spesielt sted? Ja, siste uka! Det er SÅ mye mer...😳🤷♀️😂 Anonymkode: 467a2...f76 Det er litt deg, som lar deg irritere og ikke i stedet vektlegger alle som ER høflige og hyggelige. Jeg bor midt i Oslo, og det slår meg hele tiden hvor høflig og hyggelige veldig mange er hele tiden. Sist uke, ingen kjipe hendelser på buss eller trikk, kun hyggelug og høflig betjening i butikk, at andre løper til åpnede kasser har jeg aldri tenkt på som et problem? Hva med å vektlegge det bra, ikke det dårlige? Anonymkode: 1b1cb...b30 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå