Gå til innhold

Jobbintervju og tolkninger av signaler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et jobbintervju for en deltidsjobb ved siden av studiene, jeg har lyst på jobben. Er disse signalene bra? Jeg vet at det er vanskelig å si, siden det er avhengig av mange andre faktorer. Men man må kunne gjette sånn ca om hvordan det gikk.  

Vi  startet med å snakke om bedriften der dem spurte meg om hva jeg kunne om de, jeg kunne en del så det var chekk der, så fortalte de meg om bedriften, stillingen og hva arbeidsoppgavene innebærer. Deretter spurte de om hva  jeg synes om det. Videre gikk vi innom CVen min, hva jeg jobbet med tidligere, studie hva som er relevant i forhold til stillingen osv.  men kun kort. Og ambisjonene mine fremover. Videre hadde vi en ganske naturlig prat om litt forskjellig ting de er opptatt av i bedriften, vi lo litt om en del morsomme ting, og også fikk jeg stilt en del spørsmål som jeg hadde forberedt tidligere om ting jeg lute på, verdier, kulturen, opplæring, stillingen osv. Under disse spørsmålene spurte de meg også om hva slags bedrifts kultur og arbeidsmiljø jeg trives og trivdes med tidligere og om jeg var involvert i andre jobbsøker prosesser. Tilslutt spurte de om jeg synes at stillingen er fortsatt interessant! Videre sa de at de skal intervjuet noen andre imorra og komme tilbake til meg i starten av neste uka.

Intervjuet var i ca 1 time,  jeg følte at det var ganske god kjemi og god stemning. Kroppspråket var også på plass, åpent kropp språk og de lente seg frem mot meg når vi snakket. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a8d44...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, høres ut som om det gikk bra. Noen av de beste tegnene på et godt jobbintervju er alt du allerede har beskrevet, pluss at arbeidsgiver forklarer om bedriften og gjerne viser det rundt i lokalene, og at intervjuet varer lengre enn planlagt. 

Anonymkode: 8f4ae...2db

Skrevet

Jeg synes også dette hørtes positivt ut. Lykke til! 

Anonymkode: 6711d...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...