Gå til innhold

Mat som kan fryses ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en liten leilighet med et student kjøkken, Det er derfor vanskelig å lage mat her. Nå har jeg fått låne et storkjøkken, så tenkte å lage masse forskjellig mat som er sunt og godt :)  tenkte å lage opp masse mat og putte i bokser å fryse ned, sånn at jeg kan varme opp.  Jeg får låne kjøkkenet i 7 timer så har god tid. 

Noen som har tips til hva jeg kan lage? eneste kravet jeg har til maten må være at det er veggis mat. altså ikke kjøtt, kylling, fisk eller annen sjømat. 

Anonymkode: cbb45...096

Videoannonse
Annonse
Gjest ana0603
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke så mye om vegansk mat, men du kan alltid ha en bolle med jord fra hagen ved siden av, det gresset som blir igjen kan bare legges oppi, denne metoden er bedre enn å fryse såvidt jeg vet.

Endret av ana0603
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en liten leilighet med et student kjøkken, Det er derfor vanskelig å lage mat her. Nå har jeg fått låne et storkjøkken, så tenkte å lage masse forskjellig mat som er sunt og godt :)  tenkte å lage opp masse mat og putte i bokser å fryse ned, sånn at jeg kan varme opp.  Jeg får låne kjøkkenet i 7 timer så har god tid. 

Noen som har tips til hva jeg kan lage? eneste kravet jeg har til maten må være at det er veggis mat. altså ikke kjøtt, kylling, fisk eller annen sjømat. 

Anonymkode: cbb45...096

Mat i bokser blir skjeldent godt etter frysing. Skaff deg en vakumpakker og poser til. Jula.no og Clas Ohlson selger rimelige. 

All mat kan fryses, nesten. Poteter blir ikke godt i frossen utgave, men du kan kjøpe poser med ferdig kokte poteter på Rema og lage middag inntil. 

Hva du kan og bør lage er avhengig av lommebok og hva du liker å spise. 

Anonymkode: 8af1b...e57

Skrevet

Det meste kan fryses. Gryteretter, lasagne, suppe for eksempel. 
Supper er geniale, jeg lager supper ekstra tykke, og fryser ned. Så har jeg mer vann/væske oppi når jeg varmer opp. Da tar de mindre plass i fryseren :)

Anonymkode: c19d3...6ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...