Gå til innhold

et lite jobbspm...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest cherstine

etter å ha gått arbeidsledig en stund, prøver jeg nå å komme meg ut i arbeidslivet! i midten av juli skal jeg og min mann på ferie til italia, ferien er kjøpt og betalt og vi MÅ dra da.... det er vår første utenlandsferie sammen på 5 år og vi gleder oss sånn!

problemet er hvis jeg klarer å få meg en jobb og jeg begynner og jobbe før juli, om jeg da får fri fra jobben den uka vi har planlagt å dra på ferie! jeg har inntrykket av at når jeg kommer på jobbintervju og sier at jeg MÅ ha fri den uka i juli, ellers vil jeg ikke ha denne jobben, så gir jeg et dårlig inntrykk? kan noen hjelpe meg? det er vanskelig nok å få seg jobb om ikke arbeidsgivere må ta hensyn til oss som alt har planlagt ferie, da velger de vel heller noen som setter jobb foran ferier vel! :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

En venninne av meg søkte jobb i fjor. På intervjuet opplyste hun om at hun og samboeren hadde bestilt ferie. Hun fikk jobben hun.

Tror de fleste arbeidsgivere har forståelse for at man booker ferie på sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel hvordan du formulerer det.

Ikke vær bastant og si at du MÅ ha fri, ellers... Opplys heller med et smil at du har booket ferie i en bestemt periode, og spør pent om det vil skape problemer...?

Som sagt over her, så er de aller fleste arbeidsgivere fleksible med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller vent med å si noe til temaet kommer opp. Hvis du skal på intervju nå, så er det lite sannsynlig at de vil regne med å få ansatt noen før tidlig høst.

Hvis de spør om hvor tidlig du kan begynne, så kan du si at du kan starte raskt, men at du har bestilt en ferie i den aktuelle perioden.

Ingen "vettug" arbeidsgiver vil kreve at du dropper en planlagt ferie - i så fall er det neppe en sjef du vil loike å jobbe for.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke i juli er helt sikkert ikke noe problem, om du da ikke søker sommervikariater, og det gjør du vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...