Gå til innhold

Selge barneklærne selv om jeg vil ha et barn til etter hvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har to gutter på 1 og 2 år. Vi har ikke så veldig god økonomi. Derfor vurderer jeg å selge barneklærne som guttene vokser ifra, for å få litt igjen for de fine klærne vi har kjøpt. 

MEN når guttene blir eldre og hvis økonomien er bedre, så vil jeg få et barn til hvis mannen er enig når den tiden kommer. I denne situasjonen - ville dere solgt barneklærne og heller kjøpt nye eller brukte fra finn senere, eller beholdt klærne til eventuelt nytt barn. Snakker om 5-6 år. 

Endret av mammaemma
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solgt og kjøpt nytt. Sorter ut det som betyr litt ekstra, og som du vet du likte veldig godt med guttene. Når økonomien er bedre er det faktisk koselig å kjøpe inn litt nytt. Dessuten kan du jo kjøpe brukt neste gang via finn, om du vil være mer miljøvennlig :) Det er nå du trenger pengene. 

Anonymkode: db979...321

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville også solgt og heller kjøpt klespakker på Finn eller nytt når den tid kommer. 

Skrevet

Spar på noe av det og selg resten. Du vet jo heller ikke om du får jente neste gang. Selv om vi fikk gutt først og så jente brukte vi en del av hans klær også til henne og hun ble noen ganger tatt for å være gutt da hun var baby hvis hun hadde på seg noe som var blått. 

Anonymkode: 7fa40...783

Skrevet

Jeg hadde beholdt alt, men dersom du får kjøpt like fine klær igjen for samme sum som du selger de du har for, og du ikke synes det er mye ekstrajobb å selge og hente ting privat, så er det jo bare å selge. Så slipper du å oppbevare ting i mellomtiden + en smule bedre likviditet.

• Liker 2
Skrevet

Vil anbefale deg å beholde klærne. Regna på det jeg... prøver å selge klærne fra babyen min. 100 plagg , pluss sokker,strømpebukser og luer,smekker osv...som jeg ikke har tall på. La ut denne for salg til 1000 kr,dvs ikke engang en tier per plagg. Når man tenker på at bare strømpebuksene koster 79 pr stk,og pysjamaser 149.. er enkelte jakker og ullklær til 299 stk... da er ikke det mye å be om? Alt til sammen har kosta hvertfall 12 000 kr.nytt. Ville ikke solgt om jeg skulle hatt flere!

Anonymkode: 9217f...f2d

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Man får ingenting for barneklær. Solgte en reimadress til 50 kr. Så vidt hun orka hente den. 

Skrevet

Å selge for så å kjøpe på nytt blir fort et tapprosjet både med hensyn til tid og økonomi.

Jeg ville beholdt om jeg hadde hatt lagringsplass og økonomi til det. Men det kommer jo an på hva som menes med "ikke så god økonomi" tenker jeg.

Anonymkode: c3d95...c4c

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å selge for så å kjøpe på nytt blir fort et tapprosjet både med hensyn til tid og økonomi.

Jeg ville beholdt om jeg hadde hatt lagringsplass og økonomi til det. Men det kommer jo an på hva som menes med "ikke så god økonomi" tenker jeg.

Dårlig lagringsplass. Og dårlig økonomi. Vi har solgt litt allerede og får jo penger for det. Såpass at det går an å kjøpe nye klær til barna når de trenger det. 

Gjest RødeFare
Skrevet

Ta kun vare på enkelte nostalgiplagg/hjemmestrikk. Ikke sikkert du får barn i samme størrelse/samme størrelse samme sesong. Jeg tok vare på altfor mye sist og fikk i tillegg masse gaver og arveklær. I tillegg har økonomien bedret seg siden de første ble født. 

Hvis du har plass tar du eventuelt vare på dyrere utstyr som vogn, stol, seng, etc. 

Skrevet

Jeg ville vurdert å selge unna gutteklærne, men beholdt de nøytrale

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...