AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 Noen her som jobber som logoped i PPT? Hvordan er det? Arbeidsmengde, stressnivå, etc.? Trivsel? Anonymkode: 011be...915
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg har ikke noe greie på det, men vil bare si at arbeidsmulighetene rundt om i kommunene er svært gode, da det er veldig manko på logopeder. Går også an å starte opp eget firma hvis du synes det er stress å jobbe i f.eks kommunen, for man kan få henvisning til privat logoped. Vi har prøvd å få tak i logoped til sønnen vår i årevis uten hell. Anonymkode: 56416...e8e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe greie på det, men vil bare si at arbeidsmulighetene rundt om i kommunene er svært gode, da det er veldig manko på logopeder. Går også an å starte opp eget firma hvis du synes det er stress å jobbe i f.eks kommunen, for man kan få henvisning til privat logoped. Vi har prøvd å få tak i logoped til sønnen vår i årevis uten hell. Anonymkode: 56416...e8e Om sønnen har en vedtak fra PP tjenesten så har skal han også få logoped. Har en diagnose som gjør det har nav ansvaret, er det bare generelt så har kommunen ansvar. Og de har faktisk ikke lov til å la det gå uten om han har vedtak. Hvis dere prøver å få tak i privat, hvorfor ikke ta kontakt med PP tjenesten? Anonymkode: 7c309...900
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om sønnen har en vedtak fra PP tjenesten så har skal han også få logoped. Har en diagnose som gjør det har nav ansvaret, er det bare generelt så har kommunen ansvar. Og de har faktisk ikke lov til å la det gå uten om han har vedtak. Hvis dere prøver å få tak i privat, hvorfor ikke ta kontakt med PP tjenesten? Anonymkode: 7c309...900 Det finnes ikke tilgjengelig logoped, så det er det som er problemet. Verken kommunal eller private, da må vi reise langt. Vi bor i det sentrale østlandsområdet, og likevel er det så få logopeder her. Kan bare tenke meg til hvor ille det må være langt ute på bygdene eller mer grisgrendte strøk. Anonymkode: 56416...e8e 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe greie på det, men vil bare si at arbeidsmulighetene rundt om i kommunene er svært gode, da det er veldig manko på logopeder. Går også an å starte opp eget firma hvis du synes det er stress å jobbe i f.eks kommunen, for man kan få henvisning til privat logoped. Vi har prøvd å få tak i logoped til sønnen vår i årevis uten hell. Anonymkode: 56416...e8e Det er direkte feil, da det er få stillinger i kommunene. Skal kommuner spare penger, er logopeder noe av det første de velger å ikke ansette. Mangelen på logopeder er stor, men det er få stillinger. Man kan starte privat, det er stort sett knirkefritt. Selv jobber jeg som logoped på sykehus, så kjenner ikke alle rutiner i PPT o.l. Anonymkode: d8d3d...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg jobber som utøvende logoped i barnehage og elsker jobben min. Den er ikke perfekt, arbeidsmengden er høy, det er mye kjøring, stressnivået er til tider høyt, og det føles innimellom utfordrende å rekke over alt. Jobben er også utrolig givende, det er fantastisk når barna gjør fremskritt, og jeg liker det tette samarbeidet jeg har med kollegaer med ulik fagbakgrunn og de ansatte i barnehagene. Ellers enig i at det er få stillinger for logopedene, særlig i små kommuner. Som nyutdannet var jeg helst på utkikk etter jobb nettopp i små kommuner, og det var svært få å oppdrive i full stilling. Flere fra mitt kull rapporterer at de kutter stillinger i store kommuner også. Anonymkode: 1a89f...318
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 Jeg gjør! Trives godt, selv om arbeidsmengden til tider kjennes uoverkommelig. Likevel opplever jeg arbeidshverdagen som mindre stressende enn da jeg jobbet som sykehuslogoped. Skriver under på det som nevnes over, angående manko på heltidsstillinger.. Behovet for logoped er tilsynelatende stort overalt. Anonymkode: 1bd83...921
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som utøvende logoped i barnehage og elsker jobben min. Den er ikke perfekt, arbeidsmengden er høy, det er mye kjøring, stressnivået er til tider høyt, og det føles innimellom utfordrende å rekke over alt. Jobben er også utrolig givende, det er fantastisk når barna gjør fremskritt, og jeg liker det tette samarbeidet jeg har med kollegaer med ulik fagbakgrunn og de ansatte i barnehagene. Ellers enig i at det er få stillinger for logopedene, særlig i små kommuner. Som nyutdannet var jeg helst på utkikk etter jobb nettopp i små kommuner, og det var svært få å oppdrive i full stilling. Flere fra mitt kull rapporterer at de kutter stillinger i store kommuner også. Anonymkode: 1a89f...318 Jobber du i PPT? Anonymkode: 011be...915
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #9 Skrevet 4. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør! Trives godt, selv om arbeidsmengden til tider kjennes uoverkommelig. Likevel opplever jeg arbeidshverdagen som mindre stressende enn da jeg jobbet som sykehuslogoped. Skriver under på det som nevnes over, angående manko på heltidsstillinger.. Behovet for logoped er tilsynelatende stort overalt. Anonymkode: 1bd83...921 Takk for svar! 😊 Anonymkode: 011be...915
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #10 Skrevet 4. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber du i PPT? Anonymkode: 011be...915 Ja, det gjør jeg. Anonymkode: 1a89f...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå