Gå til innhold

Gjør jeg rett i å holde dem borte fra henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor ble misbrukt av sin far fra hun var bare 3 år til hun var 16 år. Hennes egen mor løftet ikke en finger for å stoppe det og det er helt umulig at hun ikke visste om misbruket som skjedde over hele 13 år. 

Han er død for lengst, døde av en smertefull type kreft (velfortjent spør du meg), men hun lever enda. Min mor har kuttet kontakten med henne og jeg har selv valgt å ikke ha kontakt heller. 

Gjør jeg riktig ved å holde barna mine borte fra henne også? Hva ville du gjort?

Anonymkode: d626d...aa4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om din mor har kuttet kontakt vil jeg holdt med unna, rekner med hun vet best og har gode grunner. 

Anonymkode: 09751...725

• Liker 19
Skrevet

Dette blir jo da barnas oldemor? De aller færreste av oss får oppleve å møte sin oldemor, så tviler på barna dine tar skade av å ikke vite om henne. 

Anonymkode: 30caa...53d

• Liker 2
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Hva vil din mor føle, dersom du tar opp igjen kontakten med henne?

Hvorfor vil du ta opp igjen kontakten med henne?

Jeg ville ikke hatt kontakt med henne, pga min mor og hennes følelser

Skrevet

Jeg ville prioritert hensynet til min mor av de to. En ting er kanskje at ungene møter oldemor én gang, men hvis du tenker på å ta opp hyppig kontakt, så ville jeg absolutt tatt mest hensyn til mor.

Vet ikke om det er vits i å spørre hva mor mener, hun viser det jo ved handling.

Anonymkode: 7703b...d9b

• Liker 3
Skrevet

TS her, jeg har ingen tanke eller ønske om å ha kontakt med henne, ikke litt en gang. Ser jeg henne på butikken så går jeg motsatt vei. Jeg tok avstand fra henne med en gang jeg fikk vite om hva som hadde skjedd med min mor. Og hun fortjener ikke å ha kontakt med mine barn synes jeg, hun fortjener ingenting. Spørsmålet er vel om mine barn burde få kjenne sin oldemor, altså om de burde få lov å bli kjent med henne, ikke at hun bør få kjenne dem (selv om det selvfølgelig blir en konsekvens av at barna mine får ha kontakt). Var det forståelig? 

Anonymkode: d626d...aa4

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Nei. Barna dine trenger ikke bli kjent med en medovergriper. 

Skrevet

Unger savner ikke en person de aldri har møtt, når det er så perifert som en oldemor! 
De har deg og bestemor, og muligens familie utover det. Holder lenge! 

Når ungene blir eldre, om kjærringskinnet fortsatt lever, kan du forklare på barnas nivå og i forhold til deres forståelse at mamman til bestemor ikke var snill dame, at hun lot folk være slemme med bestemor da hun var liten, og derfor skal dere ikke ha kontakt med henne, for det hun gjorde mot bestemor var ikke greit. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...