Gjest glaibarn Skrevet 20. mai 2005 #1 Del Skrevet 20. mai 2005 Fra 1.juni skal jeg begynne som dagmamma. Det har ikke vært så enkelt å få klarhet i saker og ting. Jeg er blitt satt over fra den ene til den andre når jeg har tatt kontakt med ligningskontor og kemner. Fikk etterhvert tilsendt riktige brosjyrer og skjema om endring av skattekort. I dag fikk jeg tilsendt skattekort (prosentkort). Ble litt usikker på om alt er riktig nå. Det står ingenting på skattekortet at jeg skal betale forskuddskatt (som jeg jo skal gjøre). Får jeg automatisk tilsendt blankett/giro for innbetaling av forskuddskatt? Vet at det var en termin 15.mai, men da var jeg ikke startet opp enda. Så når skal jeg betale skatt for første gang? Skal jeg vente helt til neste termin 15. sept? Dere som har vært igjennom dette når dere startet opp som reg. dagmamma. Var det et vanlig prosentkort dere fikk tilsendt fra ligningskontoret? Eller må jeg virkelig ta enda en telefon.....? :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritElin Skrevet 22. mai 2005 #2 Del Skrevet 22. mai 2005 Er også hvit dagmamma. Jeg fikk tilsendt et skattekort(=prosentkort?) som det står ugyldig som skattekort på. Du må vente til september før du betaler forskuddsskatt. Du får tilsendt en innbetalingsblankett når det nærmer seg. (Og for min del fikk jeg nesten alt jeg hadde betalt inn tilbake igjen ved skatteoppgjøret) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glaibarn Skrevet 22. mai 2005 #3 Del Skrevet 22. mai 2005 Takk for svar. Det står ikke noe om "ugyldig som skattekort" på det som jeg fikk tilsendt. Må vel ta enda en telefon i morra... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå