Gå til innhold

forskudd bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i brevet sto at jeg skulle få forskudds bidrag altså fra barnet ble født. og betalte gebyr på 1150kr.

1 uke senere så mottar jeg en brev fra nav at barnefaren har sendt in klage og ønsker ny vurdering.. (siden han ikke er i jobb) og barnet er 9 måneder..

vil man få det bidragsforskuddet uansett om han har sendt in klagen og jeg ikke har svart på det? (advokaten skulle spør om de kunne utsette dato på og sende klage elns) men vet jo ikke hva jeg egnt skal si. for se om bidrage kommer denne uka..

mottok dere bidragforskudd?

Anonymkode: 2b947...175

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker på om jeg plutselig får avslag på dette pga hans klage.. for han vil slippe unna..

Anonymkode: 2b947...175

Skrevet

Nav vil at faren skal betale hvis han har mulighet, hvis han nekter opparbeider han seg bare en jævlig gjeld før eller siden, du skal få pengene uansett. Skal ikke gå utover barnet at far ikke gidder å betale!

Skrevet

Om han er jævlig fattig kan jo det hende at han slipper unna, men da har du uansett krav på forskudd på barnebidrag. Skal finne satsene for deg.

Skrevet

Dette er det du har krav på i alle fall. Hvis du er på fb anbefaler jeg deg å melde deg inn i en gruppe som heter "alenemamma"

Skrevet

Har du blitt innvilget både barnebidrag og bidragsforskudd fra barnets fødsel eller bare barnebidrag?

Bidragsforskudd utbetales fra NAV i de tilfellene der den bidragspliktige av ulike grunner ikke betaler. Det vil du derfor fortsatt få utbetalt innvilget forskuddssats. 

Når det gjelder barnebidraget vil dette som hovedregel fortsette å løpe selv om den bidragspliktige har påklaget vedtaket. Du bør da være forberedt på å måtte betale tilbake dersom den bidragspliktige får medhold i sin klage. 

Men som sagt: Bidragsforskudd fra NAV vil du uansett ha rett på. 

Anonymkode: ba3ea...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...